Ga naar inhoud

Asus Ti4200 voor een Asus FX5200


Aanbevolen berichten

M'n Asus Ti4200 8x AGP is na 8 maanden kaduuk. Ik ben bij mycom terugegaan en ze bieden mij een asus FX5200 aan. Nu weet ik dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken. Maar volgens mij is Ti4200 toch iets sneller dan een FX5200. Is de fx5200 het meest vergelijkbare kaart voor de ti4200? M'n eigen oordeel = fx5200 is een gare budget kaart en m'n ti4200 is toch iets beter.
Link naar reactie
tis een tragere kaart..... http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html je gaat er gewoon op achteruit qua FPS dat ie DX9 kan heeft er nix mee te maken daar behaalt die kaart geen voordelen mee omdat ie voor degelijke DX9 games niet genoeg power in huis heeft om dit op dezelfde snelheid als een Ti4280 te doen
Link naar reactie
[quote:8b44c605db="Jack Master Flex"]de 5200 is inderdaad langzamer dan de ti4200 je kan beter wat meer vragen ik weet niet wat het wordt maar blijf maar zeuren ik geloof dat de ti4200 een 9600 klasse is[/quote:8b44c605db] Ik heb het ook gelijk tegen de mycom medewerker gezegd dat de fx5200 helemaal niet sneller is. En hij maakte mij duidelijk dat dit wel het geval was. Vervolgens zei ik: ja de fx5200 is een dx9 kaart maar zeker niet sneller. Tevens heb ik om een ander alternatief gevraagd zoals een ati kaart, maar dat kon weer niet.:( Gelukkig heb ik het nog niet omgeruild , want ik kan de fx5200 pas woensdag ophalen. Nu ik jullie reacties heb gezien, ga ik zeker om een ander kaart vragen. Helaas kan ik niet van merk veranderen en ook niet naar een asus ati kaart. Best wel vaag want je moet een videokaart toch vergelijken op performance en niet op een type nr (4200 ->5200). Damm ik ben bang dat ik geen ander kaart krijg. Toch ga ik het proberen. Maar ik zal dan om een FX5600 moeten vragen? Is dat nou niet weer iets te veel van het goede.... ( een ati kaart is uitgesloten)
Link naar reactie
[quote:5ba6a77ded="Vandread"]tis een tragere kaart..... http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html je gaat er gewoon op achteruit qua FPS dat ie DX9 kan heeft er nix mee te maken daar behaalt die kaart geen voordelen mee omdat ie voor degelijke DX9 games niet genoeg power in huis heeft om dit op dezelfde snelheid als een Ti4280 te doen[/quote:5ba6a77ded] Thanx. Mbv de grafieken laat ik zien dat ze ongelijk hebben.
Link naar reactie
[quote:2e7aa54b13="Jack Master Flex"]vraag om een 5600 blijf zeuren en zeg dat je geen downgrade wil doen maar een alternatief met dezelfde performance de 5600 is idd de opvolger van 4200 de normale 5600 is net iets beter dus ga ervoor trouwens mag je niet bij betalen voor een betere kaart.[/quote:2e7aa54b13] Ik heb nog niet gevraagd of ik mag bijbetalen voor een betere kaart. Als dat wel kan dan ga ik voor een 9600XT. Maar ik denk dat dit uitgesloten is. De fx5200 laat ik zeker varen.. gelukkig heb ik het nog niet omgeruild anders was dat flink balen. Ik laat jullie wel weten wat ik heb gekregen.
Link naar reactie
[quote:e6255e51a3="gerben"][quote:e6255e51a3="man05"]Nu weet ik dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken.[/quote:e6255e51a3] Hoezo gegeven paard? Je hebt een kaart gekocht, en daar heb je gewoon twee jaar volledige garantie op.[/quote:e6255e51a3] 2 jaar? Is dat een fabrieksgerantie? Want de mycom garantie is volgens mij maar 1 jaar.
Link naar reactie
Ik ben net terug van mycom. (de tweede keer deze week) En ik heb hun duidelijk gemaakt dat de FX5200 geen goed altenatief is voor mij. De mycom mederwerker was hier wel mee eens maar hij zei dat er geen beter alternatief is. Vervolgens stelde ik voor om iets bij te betalen voor een ander kaart. En toen ging de mycom medewerker ff kijken wat de dagwaarde van de asus ti4200 was. Hij kwam na 10 min terug en hij kon me 110 euro ervoor geven indien alle boekjes en cd's en kabeltjes in de doos zitten. Ik kon wel in de grond zakken, want ik kom hier eigenlijk voor een reparatie en dan neem je toch geen kabels en cd's mee. Dat hadden ze de vorige keer moeten vertellen... zei ik tegen hem. Maar goed ...op zich ben ik blij met het alternatief. Het sux alleen een beetje omdat ik dan voor de 3de keer in 1 week weer naar mycom moet. :evil: Ik heb de asus ti4200 gekocht voor 129 euro en ik krijg er nu nog 110 euro voor terug. Dat vind ik op zich wel netjes. Ik denk dat ik een Saphire ATI 9600 PRO ga halen.
Link naar reactie
[quote:463a5d66de="jackdegek"]het lijkt me ieg geen verkeerd aanbod, je kunt dus gewoon 110 euro korting krijgen op de aanschaf van een 9600 pro?[/quote:463a5d66de] Ben net terug van mycom. Ik kon idd 110 contant uitbetaald krijgen. Maar ik heb gewoon om een korting gevraagd voor een 9600 np en dat heb ik ook gekregen. Toppie hoor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...