Ga naar inhoud

Radeon 9600 met slechts een 64bit memorybus...


Aanbevolen berichten

:( Ik heb onlangs op PC dunpdag een Gigabyte Ati Radeon 9600 gekocht bij Computerland. Ik was in de veronderstelling dat het een gewone 9600 was, non-pro. Ik vond de prestaties toch enigzins wat tegenvallen, wat blijkt, memorybus is maar 64bits. Dat heeft toch alleen een Slow Edotion??? En als het een SE is moet dat op de doos, in de handleiding e.d staan? Mijn ruiltermijn zal denk ik wel afgelopen zijn, maar maak ik kans om op deze gronden de kaart te ruilen en gelijk te krijgen, zodat ik door iets meer te betalen een andere kaart krijg? En dan nog een vraagje; is je bus-snelheid hardware bepaald, of ligt het aan de bios en is qua hardware elke 9600 serie gelijk aan elkaar? BvD
Link naar reactie
Je hebt idd een radeon 9600 se gehad, deze heeft een 64 bits geheugen bus. Als er op je factuur staat dat je een radeon 9600 hebt gekocht en er wordt niks vermeld over een 9600 se, dan zou ik ieg gaan klagen bij computerland. Ze moeten immers een radeon 9600 leveren, als ze hier ook mee adverteren. De bus snelheid wordt bepaald door de combinatie van je CPU en Moederboard.
Link naar reactie
Nee zo niet denk ik omdat dat een 9200SE is ipv een 9600SE. ;) Raar dat er niets op de doos van Gigabyte word vermeld, vind ik niks voor gigabyte om dergelijke informatie achterwege te laten. EDIT: het staat normaal gewoon op de doos van een Gigabyte 9600SE dat het een SE is: http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-R96S128D.htm
Link naar reactie
[quote:0dcab55184="Hu'uruun"]De prijs maakt niet uit, als er staat dat het om een 'gewone' 9600 gaat en de klant heeft deze gekocht; zijn ze verplicht de 9600 te leveren [b:0dcab55184]voor hetzelfde geld![/b:0dcab55184] (ook als dat een fout is/was, valt onder consumentenmisleiding onder andere).[/quote:0dcab55184] In dit geval geef ik hem niet veel kans : hij heeft de doos gezien, hij weet dus wat ze hem gaan leveren. Jammer dat de 7 dagen al voorbij zijn, maar probeer het toch bij computerland. Ik heb wel eens spullen na 3 weken geruild. Gewoon zeggen dat je vaak spul bij ze koopt en dat op de prijslijst van week 52 (vd pc dumpdag dus) staat ATI Radeon 9600 (er staat geen SE bij, wel bij de 9200) Dus plausibel dat je ervan uitging dat het een 9600 non-pro was. Staat er op de doos 9600SE ?????? Succes
Link naar reactie
even een algemene reactie: bij computerland is het altijd :o oppassen geblazen op de laatste rai dumpdag 27-12-2003, staat een club3d ati radeon 9600 pro aangeboden voor €160 in de winkels van computerland staat dezelfde kaart op dezelfde dag voor €159 te koop dit noemen ze bij computerland NO NONSENSE!!!!! afzender Arie Speijker
Link naar reactie
[quote:ed10d88202="Bosje"][quote:ed10d88202="Hu'uruun"]De prijs maakt niet uit, als er staat dat het om een 'gewone' 9600 gaat en de klant heeft deze gekocht; zijn ze verplicht de 9600 te leveren [b:ed10d88202]voor hetzelfde geld![/b:ed10d88202] (ook als dat een fout is/was, valt onder consumentenmisleiding onder andere).[/quote:ed10d88202] In dit geval geef ik hem niet veel kans : hij heeft de doos gezien, hij weet dus wat ze hem gaan leveren. Jammer dat de 7 dagen al voorbij zijn, maar probeer het toch bij computerland. Ik heb wel eens spullen na 3 weken geruild. Gewoon zeggen dat je vaak spul bij ze koopt en dat op de prijslijst van week 52 (vd pc dumpdag dus) staat ATI Radeon 9600 (er staat geen SE bij, wel bij de 9200) Dus plausibel dat je ervan uitging dat het een 9600 non-pro was. Staat er op de doos 9600SE ?????? Succes[/quote:ed10d88202] Jawel, maar als er op de doos staat 9600 (zonder SE erachter) zijn ze verplicht een 9600 aan hem te leveren. En de prijs die ervoor betaalt is mag niet veranderen, ook als deze door de winkelier verkeerd erop gezet is. Staat o.a in mijn economieboek, bel anders ook de consumentenbond op...
Link naar reactie
op de website van Gigabyte staat dat de gewone 9600 inderdaad ook slechts 64bits is. :evil: :evil: . In tegenstelling dus wat veel mensen zeggen: [i:608bfc46db] ach het merk maakt weinig verschil, zolang het maar een Ati Radeon is [/i:608bfc46db] gaat dus niet op. Dit is de mijne: http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_Radeon9600.htm Op het plaatje ernaast zie dat er niet over een SE gesproken wordt. Nu wil ik ruilen en zal je altijd zien kan ik me bon nergens meer vinden :oops:... t*ring. Maar nog even terugkomend op de vraag over de memorybus; Is dat hardware matig of zit het hem in de bios? Zodat de huidige bios er zeg maar voor zorgt dat er slechts 64 benut wordt terwijl het ook 128 kan zijn??? Net als bij de 9500 waarbij met behulp van een nieuwe bios 4 extra pipelines in werking kunnen worden gesteld.
Link naar reactie
[quote:0d76d6cf49="Chris_Ko"]op de website van Gigabyte staat dat de gewone 9600 inderdaad ook slechts 64bits is. :evil: :evil: . In tegenstelling dus wat veel mensen zeggen: [i:0d76d6cf49] ach het merk maakt weinig verschil, zolang het maar een Ati Radeon is [/i:0d76d6cf49] gaat dus niet op. .[/quote:0d76d6cf49] Klopt nog steeds hoor alleen is het me opgevallen dat niet alleen bij ATI ook NVIDIA het steeds meer wordt RTFM. Daar wordt misbruik van gemaaktt dat mensen niet of nauwelijks lezen wat er staat of wat ze kopen, maar zich door de prijs en het aantal Memory bytes laten leiden.
Link naar reactie
jah dat ga ik zeker doen. Het is maar goed dat het fout op die doos staat, dat is de enige poot die ik heb om op te staan. In de handleiding staat dat het 64bits is, mijn ruiltermijn is voorbij en hij functioneerd verder wel goed. Bij Gigabyte is het gebruikelijk dat behalve de 9600SE ook de normale 9600 64 bits kan zijn. Zeker iets voor toekomstige 9600 zoekers om op te letten dus. Ik wist dit niet van voren. Ik zal laten weten hoe dit verder zal gaan, , ,
Link naar reactie
heyz, ik ben bij computerland geweest en heb m'n geld gelukkig zonder gezeur terug gekregen. Nu heb ik daarna bij een andere winkel (voor iets meer geld) een 9600Pro gehaald van club3d. Maar na het installeren van de drivers herkend mijncomputer deze kaart als een gewone 9600... ook de settings: 189mem en 324 core lijken mij niet erg pro. Hoe kan dat nu weer............?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...