Ga naar inhoud

Wat voor beeldscherm heb je? (2004)


Aanbevolen berichten

Wat je zegt is waar, ik heb zelf ook ruim 4 jaar met mijn vorige beeldscherm gedaan, ik had alleen toch een beetje verwacht dat er nog meer LCD eigenaren zouden wezen. Maar je hebt wel gelijk, de kwaliteit van de LCD schermen is vooruit gegaan maar is nog niet goed genoeg om massaal over te stappen, en als je een goed scherm wil kopen ben je meteen een berg geld kwijt.
Link naar reactie
  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    120

Dat gezegd ... de 17" en 19" schermen waren in het begin ook stervensduur (AFAIK kostte m'n eerste 13" scherm iets van fl 1000,- ... toentertijd). Er is best een goede kans dat de LCD-schermen vanaf volgend jaar in grotere mate worden aangeschaft, omdat ze eindelijk binnen het 'betaalbare' bereik van de 'freaks' beginnen te vallen. Wellicht dat € 400 - 500 de magische grens zal blijken te zijn als het gemiddelde scherm ook goed genoeg blijkt te zijn voor spellen. Er zijn tenslotte ook mensen die zoveel uitgeven voor een grafische kaart of andere onderdelen ...
Link naar reactie
[quote:bc96a2626b="JaFO"] Wellicht dat € 400 - 500 de magische grens zal blijken te zijn als het gemiddelde scherm ook goed genoeg blijkt te zijn voor spellen.[/quote:bc96a2626b] Die prijzen zijn er nu al hoor, mijn 17" tft iiyama Prolite 431S-S was ook 485 Euro en is prima voor games. [quote:bc96a2626b] Er zijn tenslotte ook mensen die zoveel uitgeven voor een grafische kaart of andere onderdelen ...[/quote:bc96a2626b] Precies 8) Als je 500+ Euro uitgeeft voor een videokaart kan je dat of meer ook wel uitgeven voor een beeldscherm.
Link naar reactie
[quote:d30b04575b="Red Dragon"]... Die prijzen zijn er nu al hoor, mijn 17" tft iiyama Prolite 431S-S was ook 485 Euro en is prima voor games. [/quote:d30b04575b] Dat er idd schermen zijn die bruikbaar & 'betaalbaar' zijn zal ik niet ontkennen. Maar ik had anders van de reviews nog niet de indruk dat het *gemiddelde* lcd-scherm goed genoeg was voor spellen. Daarnaast zijn wellicht nog veel mensen bang voor die dooie pixels (wat toch heel erg zonde is bij zo'n hoeveelheid geld). Eigenlijk merk je bij lcd's pas echt hoe weinig een review kan helpen bij de keuze, want je zult het schijnbaar echt zelf moeten zien of de 'beloofde' responsetijd ook zo hinderlijk is als 'men' beweert. Vooral gezien het feit dat niet iedereen over het ideale aantal fps eens is ...
Link naar reactie
[quote:dbe9cb0fc7="JaFO"] Dat er idd schermen zijn die bruikbaar & 'betaalbaar' zijn zal ik niet ontkennen. Maar ik had anders van de reviews nog niet de indruk dat het *gemiddelde* lcd-scherm goed genoeg was voor spellen. [/quote:dbe9cb0fc7] Ik speel hier UT2004 demo en NFSU om maar 2 snelle titels te noemen zonder maar enig moment dat ik wenste een CRT te hebben, geen enkel probleem dus.
Link naar reactie
*argh* stop daarmee Red Dragon ! Ik krijg er nachtmerries van ... :( ;) Best argument (naast prijs) tot nu toe is dat CRT + LCD geen leuke combinatie is vanwege het verschil, maar anders zou m'n bankrekening een stuk armer zijn na al die opmerkingen van jouw over die prachtige IIyama. // -- :( ik lees net [url=http://www.computable.nl/artikels/buitlan4/i0904ttk.htm]hier[/url] dat in Europa dankzij belastingverhoging de lcd-schermen duurder zullen worden. Vrees dus dat je nog wat moet wachten voordat lcd's 'normaler' gaan worden ... (stelletje cente*beep* daar)
Link naar reactie
[quote:68d8ec07f0="JaFO"]*argh* stop daarmee Red Dragon ! Ik krijg er nachtmerries van ... :( ;) Best argument (naast prijs) tot nu toe is dat CRT + LCD geen leuke combinatie is vanwege het verschil, maar anders zou m'n bankrekening een stuk armer zijn na al die opmerkingen van jouw over die prachtige IIyama. // -- :( ik lees net [url=http://www.computable.nl/artikels/buitlan4/i0904ttk.htm]hier[/url] dat in Europa dankzij belastingverhoging de lcd-schermen duurder zullen worden. Vrees dus dat je nog wat moet wachten voordat lcd's 'normaler' gaan worden ... (stelletje cente*beep* daar)[/quote:68d8ec07f0] LOL sorry, ik zal er over ophouden, maar een 9800XT verdiend gewoon een goed scherm ;) :D Aangezien ze duurder worden moet je maar rap je rekening plunderen ;)
Link naar reactie
ongeveer 2.5 jaar geleden was Pa dit schermpje (HP71 17inch) op 't depot van HP tegengekomen. (En ik had der nog een nodig, aangezien ik bijna jarig was.... :D ) Nu, (ik had verw8 dat ik deze dit jaar zou gaan vervangen) is ie in maastricht iets moois tegengekomen, tis nog steeds 17 inch, en nog steeds HP. Maar et is wel alweer voor niks :lol: Als et een mooi schermpje is ga ik geen nieuw meer kopen dit jaar. (is waarschijnlijk net een jaar oud, die ik nu heb bijna 4, duz een vooruit gang is et altijd 8) ) Hulde aan me pa :D
Link naar reactie
Ik heb zelf een best wel oud 17 inch CRT scherm, zie je maar dat niet alles in de computerwereld zo snel veranderd. Alleen ik denk wel dat LCD bijna klaar is om de CRT schermen te vervangen. Eerder waren ze namelijk veel te helder, zulk soort problemen zijn nu allemaal al (een tijdje) weg. En de laatste tijd begint de prijs van die LCD schermen flink te dalen.
Link naar reactie
[quote:a1f7f69627="De Geest Van Oirlo"] Hulde aan me pa :D[/quote:a1f7f69627]Leve de pa van Mario :D Ik heb een CRT voor video- en fotobewerking, dat werkt een stuk beter dan die plasma/lcd/tft -schermen... Voor de rest: OranjeKleurscherm op mijn 286 laptop 8) , een 14" Trust, een 15" Dell, 3x een 17" Samsung SyncMaster 753DFX, en een 19" tftschermpje van (ik dacht) Sony of Ilyama
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...