Ga naar inhoud

tv-kaart met divx-omzettingsfunctie?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik beschik over een 2 Ghz Intel Pentium 4 computer met Radeon 7500 videokaart. Graag zou ik een tv-kaart aanschaffen om in de toekomst televisieprogramma's op te nemen op cd of dvd. Daar ik niet over alte veel hardeschijfruimte (40 GB) beschik, vraag ik mij af of er tv-kaarten bestaan die bij opname meteen een on-the-fly divx-omzetting kunnen verwezenlijken? Welke tv-kaart is hier (van liefst niet meer dan ongeveer 100 euro) eventueel het best voor geschikt? Veel dank bij voorbaat, othello1
Link naar reactie
Is dat eigelijk niet de vraag van hem? :roll: Hij wil juist meteen met waarschijnlijk een on-chip kaart het doen. Dus dat de videokaart voor jouw hem omzet zonder proc tussenkomst.... Aangezien je, zo ver ik weet dan, zelfs met de snelste procs geen 'real-time' conversie kan doen zal of het beeld erg gaan schokken of zal je eerst op de HDD moeten opslaan... Overigens stond C!T nr. 4 (2003) maar een met zon MPEG-2 chip (de Hauppauge WinTV PVR 250), en die koste toen 210,- dus niet echt in je buget...
Link naar reactie
Zoals ik zeg gaat het uitstekend zonder MPEG chip op je kaart met een Pentium 4, kan je voor zijn prijs een gewoon tv kaartje aanschaffen, en alle video opslaan, nadeel is dat je processor maximaal belast is en je andere handelingen best uitstelt. Nota: Bij Pinnacle moet je wel voor de Pro gaan wil je alle codecs kunnen gebruiken. http://www.hardware.info/reviews.php?id=307 http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bq%5D=pctv&data%5Bboolean%5D=OR&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Link naar reactie
De duurdere kaarten, die het werk van de processor overnemen , vallen inderdaad wat buiten mijn budget. Ik leer dat een grotere harde schijf beslist nodig zal worden en dus prioriteit moet krijgen. Heb ik het juist begrepen dat geen enkele tv-kaart , die voor het capturen gebruik moet maken van de processor, momenteel in staat is een degelijk gesynchroniseerde on-the-fly-omzetting naar divx of Mpeg2 te verwezenlijken en dat dit softwarematig na het capturen en dus na opslag op de harde schijf dus door zowel de Pinnacle PCTV en De TerraTec gerealiseerd kan worden. Blijft dus de vraag of TerraTec niet van een recentere en dus misschien betere (Philips)-chipset gebruik maakt? Zal één van beide kaarten beter kunnen samenwerken met mij Ati Radeon 7500 videokaart of maakt dit geen verschil uit. Mag ik u allen alvast erg veel danken voor de er goede hulp die ik nu al gekregen heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...