Ga naar inhoud

Ati Radeon 9200SE Tv-out: rare kleuren op TV


Aanbevolen berichten

Hallo, Heb net een Connect3D Ati Radeon 9200SE kaart gekocht en die geprobeerd op mijn TV aan te sluiten (van het merk Finlux. Op zich geen slechte TV, maar heeft iig een waardeloze handleiding waar niks in staat). Na heel wat gesleutel met de settings eindelijk redelijk beeld gekregen, maar de kleuren kloppen niet (blauw = paars, beige = blauw, etc.). Ik heb wel verschillende kleurenschema's geprobeerd en ook de individuele RGB-kanalen geprobeerd aan te passen, maar dat haalt verder ook weinig uit. Mijn huidige theorie is dat de kabels/connectoren niet goed werken, ik ga zometeen proberen om die (voor zover mogelijk) te verwisselen om te kijken of dat helpt. Maar als dat niet werkt: weet iemand toevallig of de Tv-out van de 9200SE gewoon niet goed is (of dat er een bekend kleuren-probleem is met de 9200SE dat makkelijk te verhelpen is)? Want het gekke is ook, dat hij beter werkt met NTSC dan met PAL! PAL geeft in ieder geval geen kleuren en het beeld ziet er dan ook erg slecht uit.
Link naar reactie
Update: wat ik ondertussen in anders forums heb gelezen, is dat S-Video sowieso kleuren niet goed weergeeft op de TV (en dat gebruik ik ook op dit moment)...is dat waar? Het helpt overigens wel enigszins als ik in Media Player de tint helemaal omgooi, maar de kleuren blijven er dan nog steeds een beetje raar uitzien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...