Ga naar inhoud

Wie tipt me 'n laptop met een perfect beeldscherm?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik zoek een laptop met een perfect beeldscherm, zodat de kleuren levensecht zijn. Dus geen XGA of WXGA. (SXGA ken ik niet, is dat soms beter?) Ik vond de Toshiba Satellite P20-S203 een heel goed beeld hebben (17" Wide TFT). Maar hij is zo groot dat 't eigenlijk geen laptop meer is. Weet iemand iets van vergelijkbare kwaliteit? Mag ook ietsje goedkoper (de Toshiba is 2.999 euro). Saskia
Link naar reactie
[quote:8247f1d713="Saskia_Voogels"]Hoi, Ik zoek een laptop met een perfect beeldscherm, zodat de kleuren levensecht zijn. Dus geen XGA of WXGA. (SXGA ken ik niet, is dat soms beter?) Ik vond de Toshiba Satellite P20-S203 een heel goed beeld hebben (17" Wide TFT). Maar hij is zo groot dat 't eigenlijk geen laptop meer is. Weet iemand iets van vergelijkbare kwaliteit? Mag ook ietsje goedkoper (de Toshiba is 2.999 euro). Saskia[/quote:8247f1d713] Misschien heb niets aan mijn reactie, maar.... Hoe kun je nu een ander vragen wat jij mooi vindt? Mijn persoonlijke mening over tft schermen is, dat ze geen van alle mooi van kleur zijn. Ik heb zelf een iiyama tft scherm er zo snel mogelijk (even sparen) weer een crt naast gezet. Maar ja, het gaat hier om een laptop! Mijn advies is zelf bekijken wat je mooi vindt. Zodra je er een paar op een lijstje hebt, informeer dan in forum of elders hoe kwaliteit cq service van je keuze door anderen wordt ervaren.
Link naar reactie
Wat ik mooi vind... gewoon dat de kleuren kloppen. Dat een gescande illustratie/foto precies zo op het beeldscherm overkomt als de illustratie/foto zelf, qua kleur. Ik heb al een stuk of tien laptops geprobeerd de laatste tijd. Alleen bovengenoemde Toshiba was 'kleurecht' vond ik. Dus ik hoopte op dit forum aan een lijstje te komen van vergelijkbare notebooks. Want ik zou er graag zelf een stuk of 100 testen, maar ja, hoe pak je dat aan, de meeste winkels hebben dr maar 3 of vier staan... Vandaar dat ik in dit forum postte... Dus alle hulp is nog steeds erg welkom. En ja, je hebt gelijk dat TFT schermen over het algemeen niet zo goed zijn. Maar ik werk nu op een Maxdata notebook (die dus aan vervanging toe is), die is drie jaar oud en de kleuren zijn perfect. Dus het kan wel, blijkbaar... en er moeten toch meer goede machientjes in omloop zijn? Saskia
Link naar reactie
[quote:28b5eebedd="Saskia_Voogels"]Wat ik mooi vind... gewoon dat de kleuren kloppen. Dat een gescande illustratie/foto precies zo op het beeldscherm overkomt als de illustratie/foto zelf, qua kleur. Ik heb al een stuk of tien laptops geprobeerd de laatste tijd. Alleen bovengenoemde Toshiba was 'kleurecht' vond ik. Dus ik hoopte op dit forum aan een lijstje te komen van vergelijkbare notebooks. Want ik zou er graag zelf een stuk of 100 testen, maar ja, hoe pak je dat aan, de meeste winkels hebben dr maar 3 of vier staan... Vandaar dat ik in dit forum postte... Dus alle hulp is nog steeds erg welkom. En ja, je hebt gelijk dat TFT schermen over het algemeen niet zo goed zijn. Maar ik werk nu op een Maxdata notebook (die dus aan vervanging toe is), die is drie jaar oud en de kleuren zijn perfect. Dus het kan wel, blijkbaar... en er moeten toch meer goede machientjes in omloop zijn? Saskia[/quote:28b5eebedd] Dus die: http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/news_article.jsp?z=48&service=NL&ID=PressreleaseSatP20TISB Dat is toch wel een erg mooie picknick-set! Kan je wat dat betreft geen bruikbaar advies geven. Wel weet ik dat "scan-weergaven" iets ingewikkelder in elkaar zitten: Heeft te maken met laden juiste kleurprofielen, calibreren monitor enz. Hoop voor jouw dat er iemand reageert, die wat meer van die laptops weet. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...