Ga naar inhoud

club3d 9800 pro, iemand evervaring?


Aanbevolen berichten

Nou, opzich is er niet zo heel veel mis met de club-3d radeon 9800pro, als je echter de beste wil ben je inderdaad beter af met hercules! Vooral de koeling is stukken beter (nou herinner ik me trouwens ook weer dat de fan op de club-3d kaart het na verloop van tijd bij veel mensen begaf..., dus mss ben je toch beter af met een ander, echter wel duurder, merk)
Link naar reactie
Ik heb zelf al 2 kaarten van Club 3d gehad een 9100 en een 9700. Met die kaarten is niks mis mee, het zal misschien wel zo zijn dat met overkloken de "betere" merken wat verder kunnen/zullen gaan. Voor gewoon gebruik is een club 3d goed genoeg en mocht de cool het begeven hebben we ook nog zoiets als Garantie. Bovendien is het de kooler van mijn Hercules radeon 9000 die het bij mij begav. hij maakte eerst een raar geluid en dat bleek de kooler te zijn. Maar ook dit viel onder de garantie en heb hier een nieuwe 9100 voor weer gekregen Wil je niet te veel uitgeven neem gewoon de Club 3D
Link naar reactie
Ja idd, Gewoon ff naar het prijsverschil kijken (deze zijn van preiswatsjj 8) ) Hercules Radeon 9600 Pro 128 MB 199,- Club 3D Radeon 9600 Pro 128 MB 144,- Stel dat je nog een cooler erop wilt kopen ThermalTake Giant II VGA Koeler 24 euro [url=http://www.sidewindercomputers.com/vaic4vgaco.html/]Vantec Iceberg Pro[/url] 19 euro [url=http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm/]Zalman VGA ZM-80C heat Pipe[/url] 30 euro Gewoon die Club 3d dus prijsverschil is veel te groot
Link naar reactie
Club-3d is een prima kaart, de kaart voelt degelijk aan (maar aangezien je hem niet de hele dag in je hand hebt boeit dat niet :D ;) ). Of je nu een CLub-3d, Asus, Saphire, Connect-3d, Hercules, Gigabyte, Powercolor of zo neemt maakt niet veel uit, alle kaarten zijn gemaakt naar het reference design van ATI, alle kaarten zijn (op de koeling na) dus de zelfde kwaliteit. Hercules en Asus hebben een betere koeling echter is het onzin dat deze kaarten daardoor verder willen overklokken. Als je wilt overklokken kun je het beste een Club-3d kopen en er een Artic of Zalman cooler op zeten (waterkoeling is nog beter maar duurder).
Link naar reactie
Hercules heeft dan nog 3 jaar garantie. De rest die RD noemt, 1 jaar. Ati-reference design ongetwijfeld maar de pcb voelt degelijker aan, evenals de aanhechting van het stalen plaatje om je kaart vast te schroeven in je PCI-slot. Vind de gefabriceerde Ati-reference design op de PCB, eigenlijk de kaart in z'n geheel toch degelijker aanvoelen dan club3d. Volgens mij is ie ook zwaarder in z'n gewicht, maar niet gewogen. Maar ja, da's mijn mening.
Link naar reactie
Asus heeft ook 3 jaar garantie. Referentie design geeft ook aan wat voor PCB, de PCB van hercules is op de kleur na het zelfde. dat hij dergelijker aanvoelt (voor zover dat boeit :roll: ) komt eerder door het extra gewicht van de koperen koel elementen op de hercules. Ik zelf heb ervaring met Hercules, Asus, CLub-3d, Connect-3d en Gigabyte Ati Radeon 9700 en 9800 kaarten. de kaarten zijn allemaal evengoed op de koeling na.
Link naar reactie
ja, voor zover dat boeit - iets wat mij degelijker aanvoelt, krijgt bij mij wat meer vertrouwen. Als de koeling beter is, kan men dan zeggen dat de kaart kwalitatief beter is ? Koeling lijkt mij belangrijk, of nie ? Is de koeling van de Hercules "overdone"... Ik vraag me dit bovenstaande allemaal af, om op een 1 of andere manier het prijsverschil van de Hercules te kunnen verklaren. Het is toch 70 euro, het moet toch ergens inzitten, zou je verwachten ?
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een durdere ASUS kaart gekocht, puur omdat ik me daar lekerder bij voelde, het aanschaffen van een Hercules of Asus kaart (zelfde prijs cathagorie) moet je alleen doen als je je niet druk om geld maakt. De extra hoge prijs van ASUS en Hercules kaarten zit hem in de naam, 3 jaar garantie, dure/goeie koeling en de vele extra software die erbij zit. tja, als je dat het geld waard vind moet je dat vooral eraan uitgeven. Een Club-3d met een Zalman ZM80C-HP cooler is goedkoper en nog beter te overklokken ook door de zalman cooler.
Link naar reactie
Ja ok, uitzondering, maar omdat jij een goede goedkope Hercules kaart hebt vind ik het niet een reden iemand anders een dure Hercules kaart aan te raden boven andere videokaarten. Dat doe ik ook niet met mijn dure ASUS kaart. Club-3d is gewoon een prima merk als je voor weinig geld een prima kaart wilt hebben moet je die hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...