Ga naar inhoud

Iiyama TFT monitor heeft 'smelt'vlek


Aanbevolen berichten

Heeft iemand dit effect ooit wel eens gezien? [img:0339901f7e]http://home.wanadoo.nl/joeburny/temp/IiyamaAS4314UT-vlek.jpg[/img:0339901f7e] Enig idee wat die vlek boven in beeld is? Hij wordt in de loop der tijd groter. De vlek is niet te zien als ik de monitor net aanzet, maar wordt pas zichtbaar als de monitor 2 a 3 uur aan staat. Ik heb contact opgenomen met Iiyama zelf, eerst via de website, na 6 weken gebeld, na 9 weken nog eens gebeld, en uiteindelijk via email het hele verhaal vertelt, en dezelfde foto doorgestuurd, maar die vinden dit een 'vage klacht', en willen de monitor eerst testen alvorens hem om te ruilen (omruilen is de policy van Iiyama). Nou wil ik liever mijn monitor niet kwijt, want wie weet hoe lang het gaat duren voor ik hem weer terug heb, dus vandaar dat ik deze vraag hier maar even neerzet. Weet iemand wat die vlek is en waar het door veroorzaakt wordt?
Link naar reactie
Ja, helaas. Ik had hem bij Mycom gekocht, en die adviseerde mij dus het zelf via Iiyama te regelen omdat het bij hun 6 weken zou gaan duren. Als ik het via Iiyama zou doen zou het waarschijnlijk al binnen 3 weken geregeld zijn, maarja.....die vlieger ging mooi niet op. :( Nouja, ik zal ze dan toch maar terug mailen dat ze hem op komen halen, want hoe dan ook....hij moet gerepareerd of omgeruild worden. Voor die prijs hoor ik gewoon een goede monitor te hebben.
Link naar reactie
probeer het eens bij een andere dealer van Ilyama. Sommige willen vast wel jou scherm ff opsturen, alleen moet je dan een geringe vergoeding voor het vervoer van da kreng waarschijnlijk wel betalen. Loop gewoon een zaak binnen en vraag of ze daar even contact willen leggen met ilyama, meestal word het dan vlotter afgehandelt. Maar hoe langer je wacht.. hoe langer het duurt, hoe groter de vlek, en hoe korter de garantie, dus... niet te lang wachten lijkt me raadzaam
Link naar reactie
Bellen met de servicedienst van Iiyama. Teleplan te Etten Leur (ze zaten eerst in Nijmegen) Tel. 076 - 5039000 De garantietermijn is meestal 3 jaar (36 mnd). Vertel de klacht, het type nr. en de aankoopdatum. Er wordt een afspraak met je gemaakt wanneer ze hem komen halen en je krijgt een vervangend gelijkwaardig model, dit moet je wel zelf vragen. Ook krijg je een code nummer zodat je altijd kunt bellen en ze dan kunnen zien waar het over gaat. Bij mij duurde de reparatie van een CRT scherm net geen 3 weken en binnen de garantie dus totaal geen kosten.
Link naar reactie
[quote:9c29b64232="Henny"]Heb je helemaal gelijk in. :) Ik ga morgen gelijk aan de slag. Bedankt voor je hulp :P Henny[/quote:9c29b64232] Andere mogelijkheid? Zie http://www.iiyama.nl/ link contact: iiyama benelux b.v. Breguetlaan 10 b 1438 BC Oude Meer tel: 020 - 4460404 helpdesk tel: 020 - 6532188 fax: 020 - 4460268 Ik heb in het verleden een wat malleur gehad. Na telefonisch contact (soort van inloop spreekuur afspraak) monitor achter in de auto. Zelfde dag afgehandeld. Wel alle papieren meenemen. Misschien heb je je aankoop wel via internet geregistreerd.
Link naar reactie
[quote:a4e4ede538="gertcor"]Vertel de klacht, het type nr. en de aankoopdatum. Er wordt een afspraak met je gemaakt wanneer ze hem komen halen en je krijgt een vervangend gelijkwaardig model, dit moet je wel zelf vragen. Ook krijg je een code nummer zodat je altijd kunt bellen en ze dan kunnen zien waar het over gaat. Bij mij duurde de reparatie van een CRT scherm net geen 3 weken en binnen de garantie dus totaal geen kosten.[/quote:a4e4ede538] Tja.....dat HEB ik dus gedaan, eerst via de website als stoing aangemeld, en toen ik niks meer van ze hoorde heb ik 2x gebeld (niet via Teleplan, maar via de Iiyama helpdesk) en daar vertelde ze me de tweede keer dus dat m'n internet-storingsmelding spontaan uit hun systeem verdwenen was, en dat ik maar moest emailen naar rma@iiyama.nl. Dat heb ik dus gedaan, en die medewerker zij in haar eerste mailtje: Iiyama: "Mogen wij het scherm ophalen voor controle." Ik: "Ik had begrepen dat het beeldschem gelijk omgeruild zou worden voor een schem van dezelfde leeftijd. Als dit niet correct is, hoe lang kan het dan duren voor ik mijn beeldscherm weer terug heb? Ik gebruik mijn PC dagelijks, en kan het beeldscherm dus eigenlijk niet missen. Iiyama: "Er wordt besloten tot controle op het moment dat de klacht Onduidelijk is , de monitor wordt dan eerst gecontroleerd door Onze technische dienst ." Op en neer rijden naar Iiyama zelf zou wel een optie zijn, maar omdat de vlek pas zichtbaar wordt als de monitor 2 a 3 uur aan staat, zou ik daar 2 a 3 uur moeten wachten tot hun het kunnen zien.....als ze uberhaupt daar de tijd al voor nemen. Ik ga ze zo maar weer eens bellen... Edit: Net gebeld. De medewerker WEER uitgelegd wat het pobleem is, en een afspraak gemaakt om morgen met monitor naar hun toe te gaan. Hij wordt dan gerepareerd terwijl ik wacht. Hopelijk geloven ze me als ik een foto van de vlek laat zien, en laten ze me niet eerst 2 tot 3 uur wachten om de vlek 'live' te kunnen waarnemen :) Wordt vervolgd.....
Link naar reactie
Vanmorgen naar Iiyama toe gegaan, en binnen een half uurtje was het TFT panel vervangen. Ze hadden die rare vlek zelf ook nog nooit eerder gezien, dus ze gaan onderzoeken wat het is. Helaas zit op mijn nieuwe panel een kapotte pixel. Ook Iiyama hanteert nog altijd de policy: 2 defecte pixels, valt mee te leven. http://www.iiyama.nl/1024x768/html/content/content_iso.html Die pixel zit ergens rechts in de bovenhoek, dus gelukkig een beetje uit het zicht. Bedankt voor de tips allemaal :)
Link naar reactie
[quote:00fde36fdb="Henny"]Vanmorgen naar Iiyama toe gegaan, en binnen een half uurtje was het TFT panel vervangen. Ze hadden die rare vlek zelf ook nog nooit eerder gezien, dus ze gaan onderzoeken wat het is. Helaas zit op mijn nieuwe panel een kapotte pixel. Ook Iiyama hanteert nog altijd de policy: 2 defecte pixels, valt mee te leven. http://www.iiyama.nl/1024x768/html/content/content_iso.html Die pixel zit ergens rechts in de bovenhoek, dus gelukkig een beetje uit het zicht. Bedankt voor de tips allemaal :)[/quote:00fde36fdb] Even voor de duidelijkheid: Je bent dus in Oude Meer geweest? Service is toch wel redelijk! Hoop dat je "klasse II" pixels ergens in de uitertste hoek zitten.
Link naar reactie
Jep, naar Oude Meer geweest. De pixel zit 2cm van boven en 5cm van rechts. Het is wel jammer van die pixel, maar ach, het is in ieder geval minder opvallend en irritant als die vlek in beeld :) De techneut vertelde me dat zo'n pixel ook weer spontaan kan verdwijnen. Kan dat echt? Ik heb nog nooit eerder van 'spontaan verdwenen foute pixels' gehoord.
Link naar reactie
[quote:164e8d6860="Henny"]Jep, naar Oude Meer geweest. De pixel zit 2cm van boven en 5cm van rechts. Het is wel jammer van die pixel, maar ach, het is in ieder geval minder opvallend en irritant als die vlek in beeld :) De techneut vertelde me dat zo'n pixel ook weer spontaan kan verdwijnen. Kan dat echt? Ik heb nog nooit eerder van 'spontaan verdwenen foute pixels' gehoord.[/quote:164e8d6860] Herstel van kapotte pixel??? Ik dacht dat die alleen verdwenen op het moment dat je last van staar krijgt. Zijn trouwens wel aardige mensen daar in Oude Meer. Service staat daar duidelijk hoger in het vaandel dan bij gemiddelde detaillist.
Link naar reactie
[quote:77894c318e="h.enk"]Herstel van kapotte pixel??? Ik dacht dat die alleen verdwenen op het moment dat je last van staar krijgt. Zijn trouwens wel aardige mensen daar in Oude Meer. Service staat daar duidelijk hoger in het vaandel dan bij gemiddelde detaillist.[/quote:77894c318e] ROFL! Da's een goeie, over die pixel en staar :lol: :lol: :lol: Zeker aardige lui daar. We waren een half uur te vroeg, maar we werden toch gelijk geholpen. Bij een ander bedrijf hebben ze me wel eens gewoon laten wachten, terwijl het personeel het 'druk' had met koffie drinken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...