Ga naar inhoud

Omega's Radeon 9000 BIOS flash.. RAMPZALIG!!!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb met mijn stomme kop mijn videokaart (Hercules ATI Radeon 9000 128 MB) geflasht, met een BIOS flash van www.omegacorner.com. Ik dacht de drivers zijn beter als Ati, dus hoogst waarschijnlijk de bios-versies ook wel. Maar nee, tot mijn verbasing, lijkt mijn beeld scherm nou net mijn raam, het lijkt alsof ik tussen lammellen doorkijk. (verticale lijnen!) Ik wou mijn bios versie nog backuppen; maar ik dacht ik kijk eerst hoe dat ATIFLASH.BAT programmaatje op het BIN bestand van omegacorner reageert. dus, zoals in de readme.txt staat aangegeven typ ik leuk in: A:\Atiflash -f -p 90-002.bin Blijkt dus achteraf dat de schakeling -f de boel forceert!! Ik heb dus geen backup ervan. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn videokaartje die nog lang niet aan vervanging toe was nog kan redden? Misschien heeft iemand een beter BIOS ? of het liefst de originele ati BIOS van een Radeon 9000? Als mijn kaartje hiermee tenminste te redden is. Bij Voorbaat Dank, Leon
Link naar reactie
Als eerste is er een verschil tussen bios flashen en drivers installeren. Wanneer is er een bios flash nodig: Als je wilt ocen en dit gelocked is Als er een duidelijke bug is die met een flash opgelost kan worden Anders, niet flashen.... Ik zou het type nr ff opschrijven en het type/merk geheugen. Dan ff Hercules mailen om een nieuw bios.
Link naar reactie
Diniz, dat hoef me echt niet te vertellen hoor. Die wijsheid bezit ik ook wel. Alleen valt er soms meer uit je hardware te halen, Daarom proberen kan... alleen het resultaat is niet zo als gewenst. Snap niet waarom ze die BIOS-files nog hosten bij Omega. Weer ONtopic: die mail is allang onderweg. Jammer dat ik ze nergens standaard kan downloaden. Dat ik mis ik een beetje op de support sites van bijna alle hardware fabrikanten. Leon
Link naar reactie
[quote:63a910ba01="Leonarduz"]Diniz, dat hoef me echt niet te vertellen hoor. Die wijsheid bezit ik ook wel. Alleen valt er soms meer uit je hardware te halen, Daarom proberen kan... alleen het resultaat is niet zo als gewenst. Snap niet waarom ze die BIOS-files nog hosten bij Omega. Weer ONtopic: die mail is allang onderweg. Jammer dat ik ze nergens standaard kan downloaden. Dat ik mis ik een beetje op de support sites van bijna alle hardware fabrikanten. Leon[/quote:63a910ba01] Ik wil niet lullig doen, maar aan de post die iemand doet probeer je in te schatten wat iemands niveau is... En het is wel logisch dat fabrikanten niet te keur biossen aanbieden, het kan fout gaan en dan wordt soms klakkeloos die kaart ge-rma-ed en daar zitten ze niet op te w8en. En de biossen op diverse sites zijn vaak aangepaste biossen, en daarnaast moet je wel een specifiek bios voor jou kaart hebben. Als je bijvoorbeeld ander geheugen hebt maar wel het zelfde merk kaart kan het al mis gaan. Heb dat bij een vriend van me gezien die dat ook gedaan had.
Link naar reactie
Dat is inderdaad voor de meeste flashen die er staat wel zo, echter staat er voor de radeon 9000 geen PAL of NTSC bij. helaas. Wat er tot mij verbasing wel bij staat is dat het voor de PRO is. en ik heb de niet PRO versie, dus alles wat ik hier negatief over Omega heb gezegd kunnen we in de wind slaan. HEt is gewoon mijn eigen domme leesfout. Maar zit nog steeds met het probleem, als iemand dus nog iedeeën heeft? Of zelf een Radeon 9000 niet pro versie heeft er daar een back-up val wilt maken misschien dat dat me verder zou kunnen helpen. Mvg, Leon
Link naar reactie
[quote:1ab456398c="Duketheboss"]Jongens ik heb ook even een vraagje tussendoor , kan ik de bios van mijn GeForce 2 MX 400 ook updaten naar een nieuwere ? zoja waar kan ik die vinden en hoe moet ik het doen ? m.v.g.[/quote:1ab456398c] Als je deze topic goed doorgelezen had, dan had je dat niet eens gewilt. [quote:1ab456398c="Stiaanke"]Is het een Hercules 3D Prophet 9000 250/200 Mhz.? Die heb ik nog in een pc zitten. Als je me laat weten hoe ik die bios kan copieren dan is je probleem opgelost[/quote:1ab456398c] Ja, dat is hem ja, bedankt voor je aanbod, bedankt voor je mailtje! Maar ik moet jullie meedelen dat ik hem teruggebracht heb naar de leverancier :P Ik ga vanmiddag even een nieuwe grafische kaart halen. Wat mij betreft zijn we klaar met dit topic en mag er een slotje op, allen bedankt voor jullie suggesties! Met Vriendelijke Groet, Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...