Ga naar inhoud

Radeon 9800 PRO 256DDR2 gaat waardeloos!


Aanbevolen berichten

Mensen, dit vind ik dus echt niet kunnen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb dus een Club3D R9800 Pro met 256 DDR2 geheugen. Ik wil dus heel graag mijn kaart overklokken om een nog hogere score te halen bij 3Dmark 2003 en uiteraard gewoon voor de lol. Standaard staat de core op: 380MHZ en Memory op 340MHZ. Maar als ik die core op 390 zet en het geheugen op bijv 360, laat ie artifacts zien in 3Dmark2001 :roll: :evil: Das toch echt niet te geloven! Ik verhoog de core met maar 10MHZ hoor :oops: Ik zie dan allerlei zwarte strepen over het scherm lopen. Is hier iets tegen te doen? Of heb ik gewoon een waardeloos '' overclock'' kaart te pakken? Ik verwacht toch van dit kaart em echt op 420MHZ te krijgen ofzo. IK clock trouwens over met RageTweak3D. (ik weet neit hoe het precies heet) Tips zijn welkom! Bedankt!
Link naar reactie
Zwarte strepen kunnen betekenen dat je je geheugen te ver clockt. Die dingen heb ik vandaag ook al zovaak gezien :wink: Doet de koeling het wel goed van de 3dkaart? En wordt je systeem ook bijvoorbeeld met casefans gekoelt? En probeer eens rivatuner om mee te overclocken, het programma staat in de faq als je hem niet kunt vinden. Ik zelf vind rivatuner veel beter werken dan het programma die jij gebruikt.
Link naar reactie
Asus heeft ook een prima cooling, mijn Radeon 9800XT draait zonder artifacts op 470mhz Core en 390(780DDR) geheugen met standaard videokaart koeling Je videokaart moet goed gekoeld zijn om artifacts te voorkomen, echter zelfs met een goed gekoelde kaart kan het zijn dat je videokaart niet ver wil overklokken, het is nu eenmaal zo dat de ene videokaart verder komt dan de andere, net als bij CPU's
Link naar reactie
Ik heb wel een Asus 9800XT die heeft een erg goeie koeling. ([url=http://www.ixbt.com/video2/images/asus-ati/asus-9800xt-scan-front-with-cooler.jpg]zie hier mijn kaart[/url]). Je moet er voor zorgen dat er voldoende koele lucht over je kaartje word geblazen, dit kan je o.a. met case-fans doen. Maar zoals ik al aangaf, je moet ook geluk hebben. Wat je ook kan doen is een Zalman ZM80C met fan op je videokaart zeten, tevens kan je aan Waterkoeling gaan denken
Link naar reactie
[quote:22e94cea11="Red Dragon"]Ik heb wel een Asus 9800XT die heeft een erg goeie koeling. ([url=http://www.ixbt.com/video2/images/asus-ati/asus-9800xt-scan-front-with-cooler.jpg]zie hier mijn kaart[/url]). Je moet er voor zorgen dat er voldoende koele lucht over je kaartje word geblazen, dit kan je o.a. met case-fans doen. Maar zoals ik al aangaf, je moet ook geluk hebben. Wat je ook kan doen is een Zalman ZM80C met fan op je videokaart zeten, tevens kan je aan Waterkoeling gaan denken[/quote:22e94cea11] RD, je link werkt niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...