Ga naar inhoud

Radeon 9500 np op 9700 PCB, modden wil niet


Aanbevolen berichten

de checkers komen alleen in 3d omgevingen voor? je bureaublad etc worden wel gewoon goed weergegeven? dan is het toch helaas pindakaas, en zul je de extra pipelines niet kunnen unlocken... misschien kun je nog proberen dmv rivatuner de kloksnelheden iets terug te voeren. misschien kan het geheugen het niet goed trekken bijvoorbeeld. gewoon wat experimenteren, en als het echt niet wil, dan is het toch helaas pindakaas. heb je alsnog wel een leuke kaart of niet dan?? :wink: Powercolor komt dacht ik bij CLub3d weg, en die kaarten doen het altijd super qua OC'en etc... @vandread; mekker toch niet zo joh.... als het zo is, geef dan eens de link naar dat topic, je zit nu een beetje te suggeren imho...
Link naar reactie
[quote:b73182bcbb="turbulence"]de checkers komen alleen in 3d omgevingen voor? je bureaublad etc worden wel gewoon goed weergegeven? dan is het toch helaas pindakaas, en zul je de extra pipelines niet kunnen unlocken... misschien kun je nog proberen dmv rivatuner de kloksnelheden iets terug te voeren. misschien kan het geheugen het niet goed trekken bijvoorbeeld. gewoon wat experimenteren, en als het echt niet wil, dan is het toch helaas pindakaas. heb je alsnog wel een leuke kaart of niet dan?? :wink: Powercolor komt dacht ik bij CLub3d weg, en die kaarten doen het altijd super qua OC'en etc...[/quote:b73182bcbb] ik heb hem een tijdje terug( had toen nog 350 watt voeding) hem op 310/305 mhz gekregen(daarboven kreeg ik artifacts).op mijn bureaublad kreeg ik een soort ruitjes(zwart/wit) effect als ik modde.
Link naar reactie
[quote:4688109277="koene"]ik heb hem een tijdje terug( had toen nog 350 watt voeding) hem op 310/305 mhz gekregen(daarboven kreeg ik artifacts).op mijn bureaublad kreeg ik een soort ruitjes(zwart/wit) effect als ik modde.[/quote:4688109277] dus op 310/305 mhz doet hij het wel goed? dan is er toch niks aan de hand, dan zit je bijna tegen PRO speeds aan. ik suggereerde uit je startpost dat het modden helemaal niet werkte. ik krijg ook checkers en vlekken als ik mn radeon te hoog zet, dus misschien is dit voor jou gewoon the limit. toch nog wel redelijk dacht ik zo.
Link naar reactie
[quote:86cb84c590="turbulence"][quote:86cb84c590="koene"]ik heb hem een tijdje terug( had toen nog 350 watt voeding) hem op 310/305 mhz gekregen(daarboven kreeg ik artifacts).op mijn bureaublad kreeg ik een soort ruitjes(zwart/wit) effect als ik modde.[/quote:86cb84c590] dus op 310/305 mhz doet hij het wel goed? dan is er toch niks aan de hand, dan zit je bijna tegen PRO speeds aan. ik suggereerde uit je startpost dat het modden helemaal niet werkte. ik krijg ook checkers en vlekken als ik mn radeon te hoog zet, dus misschien is dit voor jou gewoon the limit. toch nog wel redelijk dacht ik zo.[/quote:86cb84c590] dat is zeker redelijk :D en jah een radeon 9500 np 128 mb voor iemand van 13 jaar is al niet niks. Die 310/305 was zonder casefans die de warmte bij de koeler weg zuigen/blazen dus mss nu ie beter koelt lukt het mss op wat hogere speeds.
Link naar reactie
Je kunt de mod ook eens uitvoeren en dan met de rivatuner de snelheden op 270/270 zetten. FF dingen die verzameld zijn door mederebuilders: download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!! Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel probeer verschillende resoluties in games kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts) Disable Z-mask met rtool Zet Z-compression op low met rage3dtweak
Link naar reactie
[quote:27ae9dab2c="diniz"]Je kunt de mod ook eens uitvoeren en dan met de rivatuner de snelheden op 270/270 zetten. FF dingen die verzameld zijn door mederebuilders: download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!! Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel probeer verschillende resoluties in games kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts) Disable Z-mask met rtool Zet Z-compression op low met rage3dtweak[/quote:27ae9dab2c] ik ga het vrijdag(want dat heb ik weer 350 watt voeding) waarschijnlijk proberen te modden naar 9700 Pro dan snelheden terug schakelen op 275/270 mhz. dat schaakbord in de faq ziet er anders uit als wat ik krijg. kennis van me die had sapphire 9500 np 128 mb, hij kreeg het ''schaakbord'' tijdens games en windows was wel normaal. ik denk dat mn geheugen ofzo het niet trekt.
Link naar reactie
[quote:02456631a2="koene"][quote:02456631a2="diniz"]Dat vraagt om een screenshot(s).[/quote:02456631a2] hoe kom ik dan aan webspace? dat word dus a.s vrijdag dat jullie et kunnen zien :)[/quote:02456631a2] Quicknet family heeft toch wel webspace..... ftp proggie en dan juist gegevens invoeren en je zet het zo op internet.... :roll:
Link naar reactie
[quote:bbdcdb0d80="Vandread"][quote:bbdcdb0d80="koene"][quote:bbdcdb0d80="diniz"]Dat vraagt om een screenshot(s).[/quote:bbdcdb0d80] hoe kom ik dan aan webspace? dat word dus a.s vrijdag dat jullie et kunnen zien :)[/quote:bbdcdb0d80] Quicknet family heeft toch wel webspace..... ftp proggie en dan juist gegevens invoeren en je zet het zo op internet.... :roll:[/quote:bbdcdb0d80] dat is niet zo wij hebben geen webspace in ons pakket.
Link naar reactie
op de powercolor site staat een radeon 9500 np en een 9500 Pro. bij 9500 np staat het typenummer dat op mijn kaart staat maar ik denk dat ze het plaatje hebben verwisselt(want ik heb zwarte cooler ipv zilveren) dit is volgens hun de 9500 NP(die ik heb) [img:d2827b4022]http://www.powercolor.com.tw/webmaster/product/images/32_1.gif[/img:d2827b4022] en ditr is de 9500 Pro volgens hun(zo ziet mijn kaart eruit) hierbij staat op t doosje 64 mb maar dan hoor je 2 geheugen chips te zien en hier zie je er 4. [img:d2827b4022]http://www.powercolor.com.tw/webmaster/product/images/31_1.gif[/img:d2827b4022] mijn type nummer is het zelfde als die bij hun bij 9500 np(R95V-C3L) staat en als plaatje staat er een pro bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...