Ga naar inhoud

driver voor laptop


Aanbevolen berichten

Ik beschik over een compaq pressario notebook type 1701EA Ik heb daar windows XP Pro op geïnstalleerd, alleen zijn er nu standaard windows drivers geïnstalleerd voor de grafische kaart. Ik zou liever ook het ATi control pannel hebben om mijn tv-out te kunnen gebruiken. Van de website van compaq word ik nt veel wijzer de driver voor win2K heb ik geprobeerd maar die word geweigerd omwille van verkkeerd OS. Nu heb ik nog ergens anders op het internet een driver gevonden maar die krijg ik ook niet geïnstalleerd omdat ik al de nieuwste versie heb volgens de setup. Weet er iemand waar ik terecht kan? Hier de volledige specificaties: Het betreft ATI Mobility M1, w/8MB SDRAM Memory. 2X AGP 3D Accelerator. MPEG-2 Playback. Dual Display. [url]http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&lc=en&cc=us&prodId=compaqpres95255&docName=c00030276&cat=
Link naar reactie
[quote:22009fc7ef="gerben"]http://www.google.com/search?q=ati+driver[/quote:22009fc7ef] Neen : voor een laptop dien je altijd de video driver bij de maker van de laptop te downloaden. De exacte reden kan je lezen bij www.ati.com. Als je daar kijkt naar mobile drivers geven ze ook waarom (heeft met lcd scherm te maken) en verwijzen je naar de maker in dit geval compaq die je via hp website kan benaderen Ja ze hebben geen XP drivers en als ie niet met de win2k wil werken zal je met de XP drivers moeten werken. Jammer het zij zo, Compaq wil graag dat je een nieuwe koopt en ze zullen niet met een driver uitkomen :evil:
Link naar reactie
Ok guys heb het in orde gekregen, een zoektocht op internet leverde een correcte driver vr XP op en een geforceerde installatie hielp ook, ik kan nu dus onder de beeldeigenshappen de tv selecteren. En ook het beeld zelf wordt correct doorgestuurd naar de TV. Alleen nu heb ik nog geen geluid, is dit normaal. De s-video uitgang van de laptop is verbonden met de s-video ingang van de tv via een s-video kabel. Ik dacht dat een s-video kabel zowel beeld als geluid doorstuurde? Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?
Link naar reactie
eh ja je hebt gelijk ik was effe mis. Heb nog even gezocht op internet en inderdaad voor het geluid heb je nog een aparte kabel nodig van de line-out van de geluidskaart naar de audio ingang op de TV. Dus het probleem is hiermee opgelost. Oh ja aan de moderators hierbij nog een interessante link om op te nemen in de FAQ: [url]http://www.sectie.be/faq/pc2tv/pc2tv.htm[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...