Ga naar inhoud

Welke kabel voor DVI-D ingang Prolite E431S


Aanbevolen berichten

Om mijn digitale uitgang v.d videokaart (Asus V9520/TD) en de DVI-D ingang van mijn Prolite E431S te verbinden met de juiste kabel ben ik naar diverse winkels gegaan om te vragen welke kabel ik daarvoor nodig had. Geen enkele winkel kon mij zeggen welke de juiste was als deze al in de winkel aanwezig was. Veelal gaf de vraag een verbaasde blik. Bij Mediamarkt een DVI-Dual kabel gekocht waar alle 24x pennen in de steker zaten. Er was ook een DVI-Single kabel waar de pennen 4+5 , 12+13 en 20+21 er niet in zaten. De kabel op aanraden verkoper gekocht waar alle 24x pennen in zaten (aan beide einden). Echter na aansluiten en op TFT scherm op "Digital" gezet te hebben bleef het scherm zwart. Na een kabel weer op VGA te zetten had ik weer beeld. Welke kabel heb ik nu nodig en wat is het verschil tussen DVI Dual en Single. In de beschrijving v.d. videokaart zie ik geen instelling om DVI-D signaal te activeren.
Link naar reactie
Tevens heb ik de kabel naar de D-Sub (VGA) aangesloten dus beeld heb ik via de analoge VGA kabel. Echter als ik in het OSD op het scherm van analoog naar digitaal zet is er geen beeld (zwart). Na +/- 10 sec komt er beeld maar staat in het OSD weer analoog. Ook als alleen de DVI-Dual kabel er op zit komt er geen beeld. Op de DVI connector op de videokaart zitten 4x extra pennen om de platte pen zijn deze niet nodig op de kabel zitten ze niet.
Link naar reactie
Op de verpakking van de eerste Belkin kabel stond DVI-Dual (alle 24x pennen aanwezig) en de andere kabel stond DVI-Single (niet alle 24x pennen op de steker) echter zonder een verdere omschrijving wat het verschil zou zijn. Bij MediaMarkt had men ook van Vivanco dezelfde kabels echter op de eerste kabel die hetzelfde was als de DVI-Dual van Belkin stond er expliciet bij "DVI digital cable" en bij de andere die hetzelfde was als de Belkin DVI-Single kabel stond "DVI Analoog" dus ben ik in de veronderstelling dat ik de juiste kabel (DVI-Dual of DVI digital) heb. Om nu weer een kabel van € 30, - te kopen moet ik wel zeker zijn dat de DVI-Single de juiste kabel is. Tenslotte heb ik met de DVI-Dual geen beeld.
Link naar reactie
Die DVI kabel die mijn kennis is een DVI-Digital Singel-link of hij Singel of Dual link is moet niets uitmaken voor het beeldscherm, beiden moeten gewoon werken. DVI-Digital of DVI-Analoog maakt wel wat uit, je moet de Digital hebben. Echter weet ik van de kabel alleen dat deze werkt met de Prolite- E431S in combinatie met een ATI radeon, of het ook werkt met een GeForce weet ik dus niet.
Link naar reactie
Ik ben zelf niet bekend met de benamingen die jullie hanteren, maar in het kort komt het hier op neer. Een DVI-I kabel heeft rond om de brede lip een viertal pennen zitten welke de analoge aansluitingen zijn van de VGA. Tevens zitten in de midden een paar pennen die bij de DVI-D ontbreken. DVI-D heeft ook niet de pennen rondom de brede lip. Een DVI-D kabel is dus alleen geschikt voor digitale beeldweergave, terwijl een DVI-I [i:b9b4fab1fe]ook [/i:b9b4fab1fe]geschikt is voor analoog. De meeste grafische kaarten hebben een DVI-I connector, wat betekent dat op de witte connector zowel de analoge als de digitale doorgifte aanwezig is. Op een dergelijke connector mag je beide kabels aansluiten, dat maakt helemaal niet uit. In principe is DVI-D voldoende, wat eigenlijk ook goedkoper is.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ondanks alles weet ik nog niet zeker of ik de juiste kabel heb en ik heb ook geen beeld via de DVI-D ingang van mijn TFT-scherm.Navraag bij de importeur van IIYAMA gedaan met als antwoord: [b:89af6c91ba]Zo te zien lijkt het de juiste kabel te zijn[/b:89af6c91ba]. Dit antwoordt komt mij onzeker over alsof men het ook niet zeker weet. Is er dan niemend die eenzelfde soort Videokaart heeft waarop de DVI-D uitgang op een DVI-D ingang van een monitor werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...