Ga naar inhoud

wat is beter om te kopen: radeon 9600 XT of 2800+


Aanbevolen berichten

Het lijkt me dat je een probleem met je systeem hebt. Iets is er in ieder geval niet in orde. Een 2,2 GHz Duron en een 9600 zouden voor genoeg fps moeten zorgen in 800x600. Weet je zeker dat FSAA en Aniso uitstaan en niet op de hoogste stand staan? Dat werkt namelijk zeer vertragend. Met beide upgrades zou je niet heel veel winst boeken. 2800+ is 2,08GHz met een FSB van 166MHz btw. Ik zou het eerst eens in de instellingen zoeken voordat je veel geld gaat verspillen.
Link naar reactie
Tjezzuss.. Dit lijkt net op een chatbox man :roll: Ik denk dat je beter een Goedkoop Athl;on processortje kunt kopen en dan die XT videokaart. AMD Athlon Processor AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz, Boxed) 70,00 euro Sapphire Radeon 9600 XT 180 euro Optellen en dan zie je dat het maar 250 euro is. Ik zou tot dat bedrag doorsparen en dan zoiets gaan kopen. Wil je echt persee nu upgraden, zou ik eerst de processor doen.
Link naar reactie
[quote:324f0fca49="Nightfire"] Dit lijkt net op een chatbox man :roll: Ik denk dat je beter een Goedkoop Athlon processortje kunt kopen en dan die XT videokaart. .[/quote:324f0fca49] Precies, het lijkt wel een chatbox en er zit geen enkel goed advies in in het begin :roll: een 9600XT gaat er echt niet voor zorgen dat die PC met een 9600 PRO ineens veel sneller is, doodzonde van je geld. zoals al opgemerkt hier kan het aan 2 dingen liggen, Of je huidige configuratie is slecht geinstaleerd, verkeerde drivers e.d. de 9600 non-PRO die je nu hebt moet makelijk Deus Ex 2 op een fatsoenlijke manier kunnen weergeven als je je pc wel goed geinstaleerd is dan ligt het eerder aan de CPU dan aan de videokaart, dan is een 2800+ te overwegen. Overigens, als een videokaart upgrade ter sprake zou komen (wat niet het geval is omdat je huidige kaart prima is) dan zou je geen 9600XT moeten kopen maar minimaal een 9800 PRO wil je wat verschil gaan zien.
Link naar reactie
goedkoop XP cpu'tje hahah laat me niet lachen deze duron op 2,2 blaast een XP2000 er wel uit qua performance :wink: TS: als je nou es je CPU mod.... dan heb je meer cache :) en dan is je CPU op 2,2 ghz gelijk (zo niet ietsje sneller) dan een XP2700 verhaaltje: De Applebred en de Thorton hebben allebeide een gehalveerde cache. De website Overclockers.ru heeft ontdekt dat de uitgeschakelde cache geactiveerd kan worden door de laatste brug op L2 in te verbinden door middel van wat soldeertin of wat Bison Elektro. Dit is echter niet gegarandeerd (bij jou, aangezien je aardig ver kan clocken acht ik de kans heel groot dat het kan), want waar AMD vroeger Athlon XP´s met een kapotte cache gewoon weggooide worden die nu gerelabeld naar een Applebred of Thorton. Plaatje van Applebred mod: [img:78fcff3337]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1063016908.gif[/img:78fcff3337] overstap van 9600 naar 9600XT vind ik trouwes niet echt brilliant.... stap dan over naar een 9800 (pro) / 9700 pro en verkoop je oude videokaart
Link naar reactie
Nogal off-topic, stel dergelijke vragen in het juiste sub-forum. Om weer on-topic te gaan Ik zag dat je je videokaart aan het verkopen bent. Je denkt dat deze traag is, als je dat echt vind en je denkt een nieuwe kaart te moeten kopen koop dan geen 9600XT of zo maar minimaal een 9800, het liefst een 9800PRO, ander merk je nog weinig verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...