Ga naar inhoud

Opstartlawaai videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb in augustus j.l. een nieuwe computer gekocht. Met als speciale aanbieding een ASUS Geforce 4 Ti4800. Na ongeveer een week ging de computer bij het opstarten veel lawaai maken. Ik ben naar de zaak gegaan en daar werd vastgesteld dat het lag aan de fan van de videokaart. Ik ben nogal een zeikerd dus ik heb er een nieuwe kaart in laten zetten (zelfde model, ander exemplaar). Geen lawaai meer aanvankelijk. Maar na een week of twee begon het weer: een schrapend, gierend geluid dat optreedt bij een "koude start" en dat na ongeveer een minuut weer verdwijnt. Verder geen problemen met de computer. Hoe kan dat nou, is het een productiefout? Is het schadelijk? Kan ik weer teruggaan naar de leverancier, of kom ik dan op de lijst van notoire zeikerds? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
[quote:9de744f571="Amateur"]Hallo, Ik heb in augustus j.l. een nieuwe computer gekocht. Met als speciale aanbieding een ASUS Geforce 4 Ti4800. Na ongeveer een week ging de computer bij het opstarten veel lawaai maken. Ik ben naar de zaak gegaan en daar werd vastgesteld dat het lag aan de fan van de videokaart. Ik ben nogal een zeikerd dus ik heb er een nieuwe kaart in laten zetten (zelfde model, ander exemplaar). Geen lawaai meer aanvankelijk. Maar na een week of twee begon het weer: een schrapend, gierend geluid dat optreedt bij een "koude start" en dat na ongeveer een minuut weer verdwijnt. Verder geen problemen met de computer. Hoe kan dat nou, is het een productiefout? Is het schadelijk? Kan ik weer teruggaan naar de leverancier, of kom ik dan op de lijst van notoire zeikerds? Bij voorbaat dank.[/quote:9de744f571] Mijn Soltek barebone maakt bij een koude start ook iets meer geluid. Na een paar seconden is het weer verdwenen.
Link naar reactie
Knoerd, Nee, ik heb een moederbord van Albatron (PX865PE PRO). Het gekke is: als de computer eenmaal is opgestart is alles heel stil. De fan van de videokaart draait zo te zien normaal. Het zal wel niet zo ernstig zijn, maar het is vervelend als mensen je nieuwe PC komen bekijken en dan vragen waar die herrie bij het opstarten vandaan komt. Groetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...