Ga naar inhoud

Identiteitscrisis.


Aanbevolen berichten

Misschien hebben meerdere mensen er last van, maar ik wordt een beetje simpel. Ik wil een nieuwe pc, maar weet maar niet of ik een ATI 9600 pro of 9600XT of 9800 pro kaart wil aanschaffen. Hoe meer ik lees, hoe minder ik weet wat ik wil. Op dit moment heb ik een Creative GeForce 3Ti500 icm oa een Athlon 1400+ en 512 Mb. Gekocht toen dit "top of the bill was". Nu heb ik laatst een paar 3D games gespeeld op mijn pc: Call Of Duty en Max Payne 2 en vond het er goed uitzien. Sterker nog, ik heb Max Payne 2 op 2 verschillende peecees gezien met allebei een ATI 9800 Pro icm P4 2,8. Toen dacht ik, goh wat weinig verschil met mijn pc. Misschien dat jullie uit het voorafgaande kunnen afleiden wat ik nodig heb: a) Een ATI 9800XT b) Het zonde van mijn geld is om een ATI 9800 pro te kopen, want ik zal het verschil toch nooit merken tussen een 9600 of een 9800 en kan beter een extra HDD kopen. Mocht het advies een ATI 9600 zijn, welke dan? Een 9600 pro of een 9600XT? Scheelt €30,=. Merk wordt sowieso Club3D.
Link naar reactie
Ik heb ook onlangs een nieuwe PC gekocht (AMD 2800+ / 1024 Mb geheugen). Mijn zoon (15 jaar-spelfreak) wilde graag een Radeon 9800 pro Videokaart in de nieuwe PC. Pa (ik dus) werd helemaal gek geluld door hem en pa heeft uiteindelijk die 9800 pro erin gekocht. In de andere PC zit evenals bij jou een GeforceIII Titanium 500 64 Mb videokaart. Koste 2½ jaar geleden ruim 1100 gulden...! De rest: AMD 1800+ met ook 512 Mb geheugen. Nou komt de clou: ER IS GEEN ENKEL VERSCHIL te zien tussen die 2 PC's in spellen!!! Beide schermen (oud=CRT en nieuw=TFT) draaiden op 1280 - 1024 resoluties. Er worden de volgende spellen gespeeld: Unreal Tournament 2004 (geloof ik) en alles van Medal-of-honour en Call-of-Duty. Ik voel me toch wel een beetje bekocht met die 9800pro kaart t.o.v. die 2½ jaar oudere andere kaart. Die is nog steeds net zo goed!! En als je die scorelijstjes mag geloven is de Radeon 9600 beter dan de GeForceIII500Ti. Dus koop je die lekker goedkoop. Volgens mij zijn die scorelijstjes met die grafiekjes allemaal laboratoriumtestjes; maar mijn zeer goede en kritische ogen (geen geintje) zien GEEN verschil... En hij zet alle opties in die spellen op maximaal hoor. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Link naar reactie
[quote:13ebbb73f7="DutchVTR"]Nou Roeske dan is er iets in je pc niet in orde want ik ben zelf van gf4200 naar radeon 9800 gegaan en merk verschil in alles Beeldkwaliteit 2d/3d (met/zonder AA en AF) Framerate e.d.[/quote:13ebbb73f7] Precies, ik heb de volgende upgrades gedaan afgelopen paar jaar: GeForce 2 Ultra -> GeForce 3 -> GeForce 4 Ti 4400 -> Radeon 9700 -> Radeon 9800XT Ik heb bij elke stap verschil gemerkt. Bij de ene upgrade meer als bij de ander en met verschillende zaken. Je moet bij de nieuwere kaart die je aanschaft ook gebruik maken van funcitie's die de oude kaart neit kan. Ik heb het dan over Anti-Aliasing, Anisothropische filtering en/of DirectX 8 en 9 effecten. Uiteraard verschil het per spel. Als je het verschil niet merkt of ziet tussen een Ti4200 en een 9800PRO in games zegt dat meer over hoe je als gebruiker de kaarten instelt dan over de kaart zelf Doe alleen ene 3d Upgrade als je weet wat je doet en als je het nodig hebt [quote:13ebbb73f7="Gasboer"]Tja, misschien heb ik indertijd wel gewoon een goede peecee gekocht waar ik lang mee uit de voeten kan. Ik denk dat ik maar wacht op de nieuwe generatie spellen en de nieuwe generatie computers, 90 nano techniek, PCI express, BTX moederborden en weet ik veel allemaal.[/quote:13ebbb73f7] Denk je dat dat een grote stap voorwaarst is (BTX form factor, PCI-Express, 0,09 micron, DDR-II, etc etc). Het is een stap voorwaarts dat wel maar voordat die zaken allemaal normaal verkrijgbaar zijn is het 2005. Tegen die tijd is GDDR3, S-ata2, 0,065 micron, PCI-Epress 32x, DirectX 10 weer aan de horizon, ga je daar dan ook weer op wachten? Wachten heeft geen zin, ik zeg altijd koop als je het nodig hebt en niet eerder of later.
Link naar reactie
[quote:8c16178cba="Red Dragon"]GeForce 2 Ultra -> GeForce 3 -> GeForce 4 Ti 4400 -> Radeon 9700 -> Radeon 9800XT Ik heb bij elke stap verschil gemerkt. [/quote:8c16178cba] Mijn 9800pro is helemaal goed ingesteld met nieuwste drivers en goede instellingen. Echter: laboratoriumtermen als Anti-Aliasing en Anisothropische filtering zeggen mij niet veel. Ik beoordeel altijd met eigen kritische ogen. Bij de GeforceIII Ti500 zie ik perfecte details, veel schaduwen etc. etc. Dat geeft het plezier van een goed gedetailleerd spel dat ook niet schokkerig weergegeven wordt. Dat is met die 9800pro niet noemenswaardig veel beter geworden. Volgens mij wordt het effect van steeds nieuwe videokaarten schromelijk overdreven en is voornamelijk ter meerdere glorie van de leveranciers.
Link naar reactie
[quote:2c9edf4c5e="roeske"][quote:2c9edf4c5e="Red Dragon"]GeForce 2 Ultra -> GeForce 3 -> GeForce 4 Ti 4400 -> Radeon 9700 -> Radeon 9800XT Ik heb bij elke stap verschil gemerkt. [/quote:2c9edf4c5e] Mijn 9800pro is helemaal goed ingesteld met nieuwste drivers en goede instellingen. Echter: laboratoriumtermen als Anti-Aliasing en Anisothropische filtering zeggen mij niet veel. .[/quote:2c9edf4c5e] Als je niet weet wat dat is dan kan je dat uiteraard hier op het forum vragen. Het zijn beeldverbeterende functie's die ten koste van Preformance gaan. Simpel gezegd, het beeld word mooier ten koste van snelheid. Een Radeon 9800 is daar veel beter in dan een gf3 ti 500. Als je doodleuk UT2003 op 1280x1024 alles max speelt en je maakt geen gebruik van de Radeon 9800 kracht dan zie je inderdaad geen verschil. Verchil is te zien als je deze beeldverbeterende functie's Activeerd en als je een spel pakt met een aantal DirectX 9 effecten erin.
Link naar reactie
Tja, ik ga mij toch een aansluiten bij Roeske. Zelf zag ik alleen een spiegeltje extra glimmen in Max Payne 2 op de 9800 pro (bij 2 mensen met een 9800 pro), voor de rest vond ik het verschil niet zo heel bijzonder met mijn GeForce 3Ti500. Maar goed, het zal wel komen omdat ik een ouwe lul aan het worden ben en wat minder kritisch wordt en meer kritisch op mijn geld, 2 kinderen opvoeden kost namelijk best wel heeeeeeeeeeel erg veel. Wacht toch maar op Half Life 2 en Doom 3 voordat ik ga upgraden. Nog een half jaartje de tijd. Btw DDR2, PCI expres, BTX moederborden zullen tegen die tijd wel op de markt zijn! [url]http://www.tweakers.net/nieuws/30177[/url]
Link naar reactie
Als je niet uit een 9800 PRO haalt wat er in zit en doodleuk een spel gaat spelen zonder beeldverbeterende functie's en andere toeters en bellen en je bent niet zo kritisch is het inderdaad zonde van je geld. Dan kan je beter pas een videokaart gaan aanschaffen ter vervanging van je huidige kaart als die het helemaal niet meer trekt met de nieuwste games.
Link naar reactie
[quote:f2aa85e619="Red Dragon"]Als je niet uit een 9800 PRO haalt wat er in zit en doodleuk een spel gaat spelen zonder beeldverbeterende functie's en andere toeters en bellen en je bent niet zo kritisch is het inderdaad zonde van je geld. Dan kan je beter pas een videokaart gaan aanschaffen ter vervanging van je huidige kaart als die het helemaal niet meer trekt met de nieuwste games.[/quote:f2aa85e619] Je hebt het helemaal bij het rechte eind. Ik ben nu helemaal overtuigd. Extra hdd in mijn pc gebouwd, wat stillere fans (incluis die van de GeForce 3, wat een herrie maakte die) erin. En nu maar even afwachten totdat ik bij een resolutie van 800x600 op 1fps zit, en dan lekker shoppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...