Ga naar inhoud

Radeon 9800 Pro: kleureninstellingen werken niet in 3D


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe computer (Dell 8300 met P4 3.0 en Radeon 9800 Pro). ik heb de Catalyst 3.9 geinstalleerd, samen met de Call of Duty hotfix. Nou is m'n monitor (Dell M992) nogal brak: ik krijg pas een redelijk beeld als ik de helderheid op 0 (nul!) zet... Het beeld is dus hardware-matig veel te licht. Ik heb Dell al gebeld en er komt een nieuwe aan (ongeveer twee weken, hoop ik). In ieder geval, om een beetje mooi beeld te krijgen ben ik de laatste dagen (voordat ik die nieuwe monitor geregeld had) veel bezig geweest met de kleureninstellingn op het ATI regelpaneel, om alles wat toonbaarder te maken. Dat lukt redelijk met 2D, het bureaublad, maar de settings voor 3D worden gewoon niet gebruikt! Ik kan instellen wat ik wil, maar alles blijft zoals het is (en da's met m'n huidige monitor dus lelijk). Ook al krijg ik een nieuwe monitor, toch zou ik graag willen weten hoe dit kan... Zijn er hier meer mensen bij wie de 3D kleuren instellingen niet werken? Ook worden de 2D instellingen elke keer gereset als ik een spel verlaat. En dit gebeurt dus bij elk spel. Het probleem met m'n monitor is waarschijnlijk de kabel (die je jammergenoeg niet kunt verwisselen). Kan het daardoor komen...? Lijkt me vreemd... Zijn er hier sowieso meer mensendie met een helderheid van 0 en een contrast van 100 (ingesteld op de monitor) nog steeds geen fris beeld hebben? Dit zijn toch abnormaal idiote waarden...?
Link naar reactie
Ja, heb ik ook. Ook een Dell dimension 4400 met Hercules 9700 pro. Als ik uit spel ga, dan reset ie op de standaard waarden. Alleen die zijn bij mij niet te licht en gewoon normaal. Toch vind ik het jammer want ik wil de kleur ietsje warmer hebben staan en dan ga ik naar het tabblad "Color" van Ati Control Panel en "floep", zonder dat ik iets doe, zijn de kleurinstellingen weer zoals ingesteld. 'k zie het meer als een klein driverfoutje en vlgs mij valt daar weinig aan te doen. Bij mij is het niet storend in ieder geval want de kleuren zijn mooi. En ik heb meerdere Radeon 8500 en 9700 pro's erin gehad (club3d, Hercules etc).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...