Ga naar inhoud

vga koeler. arctic/zalman?


Aanbevolen berichten

misschien werkt een link [url]http://www.humorforum.nl/forum/upload/plaatjes/9626.jpg[/url] [url]http://www.humorforum.nl/forum/upload/plaatjes/9619.jpg[/url] maar 410 wil niet echt lukken. bij 400/405 is hij artifact vrij hier op 418 (duidelijk niet goed) [url]http://www.humorforum.nl/forum/upload/plaatjes/9720.jpg[/url] en hier op 405, helemaal perfect volgens mij :P [url]http://www.humorforum.nl/forum/upload/plaatjes/9721.jpg[/url] ik gebruik arctic silver 5
Link naar reactie
[quote:7dd264046b="-=DDA=- Raptor"]Oh, ik heb gewoon het koelpasta gebruikt die er bij het waterkoelings setje was meegeleverd, zal dus wel aardige troep wezen. Maar ik ga denk ik toch niet zo'n Artic koeler kopen, dan krijg ik weer extra lawaai in mijn kast :wink:[/quote:7dd264046b] eh, extra lawaai? Wat zei hij nu over het lawaai van deze koeler?
Link naar reactie
[quote:1e8c9739f5="Eddy Brouwer"]Kan deze koeler ook gebruikt worden voor een FX 5950 of heb ik daar iets anders voor nodig?[/quote:1e8c9739f5] [code:1:1e8c9739f5]The arctic-cooling VGA Silencer is a big video card cooler that is designed to fit ATI Radeon graphics cards based on the PRO series. That would be the 9500 (Pro, AIW), 9700 (Pro, AIW) and 9800 (Pro, AIW) as of current. Nvidia cards that are supported are the lonely Nvidia GeForce 3 TI. [/code:1:1e8c9739f5] lijkt er dus niet op
Link naar reactie
Ik heb vandaag ook een arctic gekocht. Na het monteren op de kaart draaide ik 3dmark03, met de waardes die ik gebruikte voor heen (410/345) was het nu een zwarte stippen en balken zee. Ik heb dus duidelijk iets niet goed gedaan. Koelpasta, die er standaard bij geleverd wordt een drup op de gpu en uitsmeren met de rand van een stukje papier zodat het oppervlak licht bedekt is en dan de arctic vga silencer er stevig op aan draaien. Wat doe ik fout? Ik kan niet geloven dat het mini-koelertje van mijn powercolor zoveel beter koelden.
Link naar reactie
dat geloof ik idd ook niet, kijk als je nou een asus of sapphire had gehad met zo'n grote koeler dan was het een ander verhaal geweest. maar je hebt wel gekeken of hij draaid, en je laat hem wel op de hoge stand draaien? zoals je het verteld lijkt het er niet op dat je teveel koelpasta gebruikt hebt. al is een stukje papier niet echt stevig om iets uittesmeren
Link naar reactie
Ik ga waarschijnlijk een Ati Radeon 9600 Pro/XT kopen en daar wilden ik ook een zalman op knallen en misschien deze (ivb met mijn raam in mijn kast), maar als ik het goed lees past die koeler niet op mijn toekomstige kaart. Klopt dat? P.S. Die Arctic Cooling maakt sowieso wel goeie en best wel goedkope producten. P.S. Wat is het verschil tussen de ZM80 HP en de ZM80A HP?
Link naar reactie
ZM80C-HP dat is de meest recente cooler. Die andere zijn wat ouder en kleiner geloof ik. Bij die laatste kan je een disign zalman fan bij kopen, maar als ik zo naar de plaatjes kijk moet elke 80mm fan passen. Ik krijg dat pokke ding trouwens nog steeds niet goed aan het werken. Ik kom nog steeds niet aan mijn orginele cooler waardes. HJS had het over een rand rondom de core. Ik heb dan wel geen 9700pro maar kan het zijn dat er bij mij ook een rand om de core zit waardoor die cooler niet optimaal contact maakt???? De orginele cooler heeft nm een precies uitgemeten verhoginkje aan de onderkant dat op de core past, bij de arctic is dit een groot blok die gedeeltelijk over de buiten rand valt (de vierkant rand rond om de core).
Link naar reactie
Ik had even niet goed opgelet bij het installeren van die arctic. Er zit dus wel een rand om de core. Het groene vlak, waar in het midden de core zit, daar zit een vierkante metalen(?) rand om heen. Vraag; hoe krijg ik die rand in hemelsnaam eraf??????? Op het bijgevoegde istallatie blaadje wordt beschreven hoe dat ding te installeren op een 9600pro en daar zit geen rand omheen.
Link naar reactie
Even een paar opties, zou ik die rand aan de lange weg van de kaart kunnen opschuren zodat ie wat lager wordt. Die artic valt namelijk alleen aan die kanten op die rand? Ik zie nml geen mogelijk om die rand er af te krijgen 123. Volgens mij moet dat kunnen zonder de kaart te beschadigen. Of is dit een operatie hopeloos??
Link naar reactie
ik heb hem er niet afgehaald, omdat hij gewoon goed contact maakte en dat was ook wel te zien bij het overklokken. later heb ik hem er nog eens proberen af te halen, maar het lukt inderdaad niet. je kan wel goed zien dat er lijm voor is gebruikt. enige oplossing lijkt mij de diepvries :wink: maar of hij dat beter contact maakt weet ik niet. hoever kom je trouwens, want je zegt alleen dat je de oude waardes niet meer haalt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...