Ga naar inhoud

Vlek op het scherm


Aanbevolen berichten

Vorige week kocht ik via Marktplaats een gebruikte monitor. Een Sony SDM-X82. Dit ter vervanging van mijn nog steeds goed werkende Iiyama MF 8617 uit 1994. Sony scherm ziet er goed uit en verkoper demonstreerde het. Geen dode pixels, geen bijzonderheden. Thuisgekomen, heb ik eerst drivers opgehaal en en geinstalleerd en daarna scherm aangesloten. Mijn PC is een Pentium 2, 350 Mhz met 192 Mb geheugen, met videokaart Eisa Victory Erazor. Werkend onder 98SE. Wanneer ik het systeem opstart en verder gebruik verschijnt een vlek op het scherm, die constant op de achtergrond blijft. Dit gebeurt bij alle resoluties. De vlek houdt dezelfde grootte. Ik heb geen ervaring met TFT-schermen. Mijn vraag weet iemand hier een oplossing voor?
Link naar reactie
normaal moet je een monitor eventjes laten acclimatiseren voor dat je hem in gebruik neemt. hij kan dan even wennen aan de omgevingsvochtigheid en warmte. je hebt hem getest, en bij hem deed hij het wel goed, dan is er toch een storende factor ergens bij jou in de buurt, of hij heeft toch ergens een tikje meegekregen tijdens transport.
Link naar reactie
ik weet niet of je het mag vergelijken, maar ik heb een rekenmachine met een lcd-scherm erop en ben er een keertje met m'n elleboog op gaan leunen en sindsdien zit er op die plaats een donkere vlek, die is wel in de loop van de tijd een stuk minder geworden, maar is er nog wel als je goed kijkt. Mischien dat er tijdens het vervoeren iets op het scherm heeft gedrukt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...