Ga naar inhoud

Het nut van een Vmod? (R9800NP)


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het nadenken over het voltmodden van mijn club3d Radeon 9800 non-pro, omdat de overklok resultaten mij een beetje tegenvallen. Ik heb al een soort van "guide" gevonden: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/extreme_10.html Ik wil vooral het geheugen doen, omdat dit volgens mij een aardige bottleneck op mijn kaart op het moment. Nu wil ik weten? - Is het de moeite om het risico te nemen? (kan best aardig solderen, maar er kan natuurlijk altijd wat fout gaan, en een kaart van 300 euro koop ik ook niet meer Zomaar eff) - Heeft het ook echt nut? - Moet ik nog extra koeling o.i.d. aanschaffen? Bvd :)
Link naar reactie
[quote:134a0a93aa="De Geest Van Oirlo"]Ik ben aan het nadenken over het voltmodden van mijn club3d Radeon 9800 non-pro, omdat de overklok resultaten mij een beetje tegenvallen. Ik heb al een soort van "guide" gevonden: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/extreme_10.html Ik wil vooral het geheugen doen, omdat dit volgens mij een aardige bottleneck op mijn kaart op het moment. Nu wil ik weten? - Is het de moeite om het risico te nemen? (kan best aardig solderen, maar er kan natuurlijk altijd wat fout gaan, en een kaart van 300 euro koop ik ook niet meer Zomaar eff) - Heeft het ook echt nut? - Moet ik nog extra koeling o.i.d. aanschaffen? Bvd :)[/quote:134a0a93aa]ik denk dat je er echt pas iets aan hebt als de rest van je systeem niet zo heel snel is en je water koeling gebruikt. en misschien als je echt een hardcore gamer bent die elke frame per seconde uit de kaart wilt halen. misschien kun je beter je geld besteden aan een artic gpu koeler. http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1178 dit is een erg goede koeler die zorgt voor betere overklok resultaten dan de standaard koeler en verlaagt ook de casetemps
Link naar reactie
Je kaart zal flink warmer worden dus betere koeling is iig vereist. Ik kwam niet hoger dan 400MHz op mijn kaart, nu ik waterkoeling heb haal ik 420MHz. Dan krijg ik de zwarte artifacts weer. Als ik verder rondkijk zie ik lui ongeveer 20MHz meer halen. Loopt geloof ik wel een draadje op tweakers hierover. Heb je die al eens doorgelezen?
Link naar reactie
Heb op GoT de 9800SE -> PRO mod gelezen jah, en nog zo'n topic. Ik krijg als het goed is binnenkort een voorbeeld te zien en misschien haal ik er ook nog wel andere koeling voor. Btw, is het geen idee om op die zalman die ik nu op mijn videokaart heb zitten gewoon een kleinere fan te monteren? Dan nog wat extra blokjes voor het geheugen.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...