Ga naar inhoud

nieuwe pc met grafische kaart


Aanbevolen berichten

Ik ga volgende week een nieuwe pc kopen. Ik heb enkel nog een vraagje ivm de grafische kaart. Ik zou opteren voor een hercules 3d prophet 9800 128 mb tv-out/dvi is dit een goede keuze, ik ben op zoek naar een degelijke gafische kaart uit de middenklasse van rond de 300€. Is deze kaart beter dan de SE versie van de 9800-reeks. Deze kost ook wel minder.
Link naar reactie
voordeel van een SE is dat deze goedkoper is, en evt te modden is naar een 9800 Pro. daar moet je wel enige kennis voor hebben, en ook een dosis geluk, want niet alle 9800SE kaarten zijn hiervoor bestemd. er zijn echter 2 modellen van de 9800SE... ik quote de FAQ letterlijk (die je zelf ook wel even had mogen raadplegen trouwens; [quote:b9ac6f4206] Radeon 9800SE De Radeon 9800SE is een uitgeklede radeon 9800, er zijn 2 modelen van: 1e model: * 4 Pixel pipelines * 128mb DDR met 256-bit geheugen bus * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/300 (600DDR) 2e model: * 8 Pixel pipelines * 128mb DDR met 128-bit geheugen bus * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/300 (600DDR) [/quote:b9ac6f4206] [quote:b9ac6f4206]Radeon 9800 Het kleine broertje van de 9800 PRO verschilt alleen qua kloksnelheid. * 8 Pixel pipelines * 128mb DDR met 256-bit geheugen bus 18.6GB/sec * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/290 (580DDR) [/quote:b9ac6f4206] nu zie je dus het verschil al een beetje. model 1 van de SE serie heeft wel de 256Bit geheugenbus, echter heeft deze maar 4 pixelpipelines. model 2 heeft een kleinere geheugenbus, maar wel de 8 pipelines. de kloksnelheden van mem/core zijn bijna gelijk, echter, over het algemeen is een verschil als het ontbreken van pixelpipelines ingrijpender dan andere kloksnelheden. een chip kun je niet wijzigen (of je moet de kaart gaan modden, waarvan het ook nog twijfelachtig is of de mod succesvol is). gewoon mooi voor de ''gewone'' 9800 kaart gaan, en geen SE versie nemen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...