Ga naar inhoud

Radeon 9500 non-pro 128 mb overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:0499222e4d="Red Dragon"]Je hebt gewoon pech met die kaart wat overklokken betreft, kan gebeuren. hij wil gewoonweg niet verder. Kan zijn dat je koeling er niet goed op zit. dan word hij ook te heet en kan je ook niet goed overklokken. worden beide kanten van de Zalman cooler netjes warm?[/quote:0499222e4d] neeh bovenste is warmer als de onderste...moet ik m opnieuw erop zetten? de koelpasta zit al vast :cry:
Link naar reactie
[quote:805e910305="Red Dragon"]Als de bovenste warmer is dat goed hoor, dat betekent dat hij de warmte goed geleid.[/quote:805e910305] dus dan heb ik een ''foute'' radeon 9500 om over te klokken? even vraagje tussendoor: hoe kan ik achterhalen welk merk videokaart ik heb? als ik dit weet..kan ik dan misschien een bios downen die het probleem verhelpt?(was bij mn moederbord wel zo)
Link naar reactie
[quote:13f25d4322="koene"]dus dan heb ik een ''foute'' radeon 9500 om over te klokken?[/quote:13f25d4322] dit concludeer jij omdat de ene plaat wel warm wordt, en de ander niet? :-? de werking van het heatpipe principe werkt als volgt; de plaat die in contact staat met de core van de GPU wordt warm. de warmte wordt dankzij de dunne buis doorgesluisd rondom naar de andere plaat die het afgeeft aan de lucht in de kast. de airflow in je kast, dankzij casefans zal er dan voor zorgen dat de warmte afgevoerd wordt. [quote:13f25d4322]even vraagje tussendoor: hoe kan ik achterhalen welk merk videokaart ik heb? als ik dit weet..kan ik dan misschien een bios downen die het probleem verhelpt?(was bij mn moederbord wel zo)[/quote:13f25d4322] uhmm, meestal wordt een kaart geleverd met een doos eromheen. daar staat toch altijd nog het merk op.. anders moet je eens een foto maken van de kaart. Sommige merken wijken iets af qua koeling en kleuren....
Link naar reactie
Ik heb 1 casefan in mn sidewindow die inblaast, verder kan ik nog 4 casefans bijplaatsen(2 voorin onderaan en 2 achteraan boven de videokaart). Ik heb dit systeem niet zelfgebouwd dus heb ik er ook geen doos bij. bovenop de kaart(gpu en geheugen zit onderaan) staat het volgende, ik hoop dat jullie er wat uit op kunnen maken(eerst een grote sticker): R95V-C3L. en daarachter zit nog een kleinere sticker met het volgende:CN-OR9500-I36CP-35K-00IW. dit staat dus op de kaart. als ik een foto moet maken dan moet dus eerst de cooler eraf? en wie heeft wat webspace dan?
Link naar reactie
[quote:d4b8ba8e1c="koene"]Ik heb 1 casefan in mn sidewindow die inblaast, verder kan ik nog 4 casefans bijplaatsen(2 voorin onderaan en 2 achteraan boven de videokaart). Ik heb dit systeem niet zelfgebouwd dus heb ik er ook geen doos bij. bovenop de kaart(gpu en geheugen zit onderaan) staat het volgende, ik hoop dat jullie er wat uit op kunnen maken(eerst een grote sticker): R95V-C3L. en daarachter zit nog een kleinere sticker met het volgende:CN-OR9500-I36CP-35K-00IW. dit staat dus op de kaart. als ik een foto moet maken dan moet dus eerst de cooler eraf? en wie heeft wat webspace dan?[/quote:d4b8ba8e1c] ''R95V-C3L'' even invoeren op www.google.nl en wat vind ik (wat je dus zelf ook had kunnen vinden :wink: ; http://www.portatech.com/catalog/viewitem.asp?ID=8053 Powercolor Radeon 9500 kaart dus. lees eens de FAQ over hoe je een Radeon 9500 ombuild naar een 9700 (helemaal onderaan in de FAQ) , daar staan vast wel wat nuttige tips voor je bij.. je kan altijd eerst de omega drivers downloaden, en dan de softhack gebruiken, om zo de kaart als een 9700 te laten draaien. werkt het niet? dan kun je altijd zo weer de drivers verwijderen, dat is een stuk makkelijker dan flashen van de kaart. heb zelf ook al een radeon 9700 een beetje gesloopt door er een bios op te flashen, dus pas daar wel mee op!
Link naar reactie
[quote:202626dd24="turbulence"][quote:202626dd24="koene"]Ik heb 1 casefan in mn sidewindow die inblaast, verder kan ik nog 4 casefans bijplaatsen(2 voorin onderaan en 2 achteraan boven de videokaart). Ik heb dit systeem niet zelfgebouwd dus heb ik er ook geen doos bij. bovenop de kaart(gpu en geheugen zit onderaan) staat het volgende, ik hoop dat jullie er wat uit op kunnen maken(eerst een grote sticker): R95V-C3L. en daarachter zit nog een kleinere sticker met het volgende:CN-OR9500-I36CP-35K-00IW. dit staat dus op de kaart. als ik een foto moet maken dan moet dus eerst de cooler eraf? en wie heeft wat webspace dan?[/quote:202626dd24] ''R95V-C3L'' even invoeren op www.google.nl en wat vind ik (wat je dus zelf ook had kunnen vinden :wink: ; http://www.portatech.com/catalog/viewitem.asp?ID=8053 Powercolor Radeon 9500 kaart dus. lees eens de FAQ over hoe je een Radeon 9500 ombuild naar een 9700 (helemaal onderaan in de FAQ) , daar staan vast wel wat nuttige tips voor je bij.. je kan altijd eerst de omega drivers downloaden, en dan de softhack gebruiken, om zo de kaart als een 9700 te laten draaien. werkt het niet? dan kun je altijd zo weer de drivers verwijderen, dat is een stuk makkelijker dan flashen van de kaart. heb zelf ook al een radeon 9700 een beetje gesloopt door er een bios op te flashen, dus pas daar wel mee op![/quote:202626dd24] ik kan de windows 98 softhack niet gebruiken....draai nu ff win98 op deze pc want XP bleef crashen :cry: binnenkort ff xp erop
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...