Ga naar inhoud

Foutmelding bij Gebruik Gforce Fx 5200 128 Mb


Aanbevolen berichten

:-? Hallo, Ik ben een AldiPCvan drie jaar terug aan het upgraden. Processor van 667 Mhz naar 1 Ghz en 128 Mb inter extra ging prima. Maar...de TNT2-kaart 32 Mb vervangen door een Gforce FX-5200 128 Mb-kaart van Club 3D lukt niet erg. Beeld krijg ik wel (i.t.t. een ATI 9200SE, die kon helemaal niet overweg met het moederbord), maar niet meer dan 16 kleuren en de foutmelding dat de Beeldschermadapter conflicteert met andere aparaten. Een blik in het configuratiescherm leert dat dit conflict wordt veroorzaakt door een gedeeld geheugenbereik met "moederbordapparaten". Verder staat er de melding bij de beeldschermadapter: "dit apparaat kan geen vrije geheugenbereik bronnen vinden". Ik vrees dat het moederbord ("MD 2000", is destijds sec gemaakt voor de Aldi-PC's, merk Lifetec/Medion) te oud en ongeschikt is voor deze generatie videokaarten. Wellicht dat installatie van WinXP i.p.v. het huidige Win98SE zal helpen? Kortom: wie heeft goede raad?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...