Ga naar inhoud

3dmark03 met 9600pro


Aanbevolen berichten

Op HCC een Sapphire 9600 XT 128 Mb Lite retail gekocht voor 165 euro. Ze wilden me de 256 MB voor 179 eur verkopen, ( toch 30 gulden), ware het niet dat ik goed luister naar onze Red Dragon. :D Is al in nieuwe Pc gebouwd, alleen nog geen tijd om windows erop te zetten. Dit issue en die andere gelezen , ik dus direct kijken , op de doos geen uitsluitsel, wel [b:c484ef2ba5]part nummers en retail nummers[/b:c484ef2ba5]. Op Sapphire vindt je een leuke lijst met een referentie naar de part/retail nummers : Ik heb BGA 500/300 Mhz, joepie :P :lol: , de 256 mb is TSOP 500/300 Mhz :evil: Volgens hun [b:c484ef2ba5]lite retail lijst[/b:c484ef2ba5] zijn alle 9600 pro TSOP 400/297 Mhz. Ik heb de doos 100 keer bekeken maar zie nergens iets verwijzen naar TSOP of BGA. Het wordt dus uitkijken met het kopen van kaarten ook de 128 MB versie heeft TSOP. Tip : dus eerst homepage van je merk uitpluizen anders teleurstelling. RD : op mijn doos zit ook een sticker : Fireblade fueled by Sapphire, [b:c484ef2ba5]325 Mhz DDR memory, 532 Mhz Core Speed READY[/b:c484ef2ba5] Iemand ie weet hoe ik dit moet interpreteren ?
Link naar reactie
[quote:a9b0d57910="Vandread"]pleurt em in een pctje en kijk gewoon waardie op loopt :roll: Lite vind ik al scary klinken trouwes... lite=bad een duron = een XP lite :P[/quote:a9b0d57910] Sorry voor de verwarring : Lite is verwarrend, de kaart is geen Lite. Met lite bedoelde ik Lite-retail, ze hebben ook full retail. Verschil is dat je HL2 meekrijgt, Verder is het afwachten wat pc'tje gaat zeggen als windows erop staat. Als het toch een TSOP mocht zijn, breng ik hem gewoon terug. Op de doos (die bewaar ik dus nog een tijdje) staan nummers en die corresponderen met BGA. Vindt het wel gek, de 256 Mb die ze aanboden is TSOP.
Link naar reactie
[quote:7345ed350d="Bosje"] RD : op mijn doos zit ook een sticker : Fireblade fueled by Sapphire, [b:7345ed350d]325 Mhz DDR memory, 532 Mhz Core Speed READY[/b:7345ed350d] Iemand ie weet hoe ik dit moet interpreteren ?[/quote:7345ed350d] Dat houd in dat je hem minstens tot zo ver kan overklokken vermoed ik, dergelijke kreten vind je wel vaker op videokaarten. Probeer hem eens tot 532/325 over te klokken
Link naar reactie
[quote:17faaf88b6="joopbecks"]:evil: :evil: nog even over mijn videokaart het is dus een k:evil:t kaart ik zal kijken of ik hem nog kan ruilen voor een andere. waar moet ik dan zeker op letten. :oops: :oops:[/quote:17faaf88b6] Succes met inruilen : ja waar moet je opletten, zoals je ziet wist ik het ook niet, alleen geluk gehad. Als je een Sapphire gaat kopen, op hun website hebben ze een link naar FulL of Lite retail. Klik daarop, het is een excel sheet. Daar staan de gegevens incl part nummer etc. print deze uit als je een gaat kopen. Voorzover ik heb kunnen zien was dit de enige plek waar Sapphire zegt wat erin zit. Op de doos staat er ook helemaal niets over BGA of TSOP. Ander merk zoals club-3d, asus zal je op hum homepage moeten zoeken. Volgens deze lijst kan je concluderen dat TSOP, BGA GEEN RELATIE heeft met 256 of 128 mb. Hooguit dat 256 meestal TSOP is. Succes
Link naar reactie
:oops: ik weet het niet meer vandread zegt[/quote]gewoon 600mhz geheugen kopen dan zit je snor [quote:5331ff0b2b] en vicenzo zegt[/quote:5331ff0b2b]je moet niet op de mhz jes letten dit is net zoals met amd en intel compleet onrelevand![quote:5331ff0b2b] :-? het gaat toch juist om de snelheid van de memory en de core clock en toch ook om de memory access speed :-? [/quote:5331ff0b2b]
Link naar reactie
[quote:f28b24d8f8="joopbecks"]:oops: ik weet het niet meer vandread zegt[quote:f28b24d8f8]gewoon 600mhz geheugen kopen dan zit je snor [/quote:f28b24d8f8] [/quote:f28b24d8f8] ik bedoel dat mbt R9600pro kaartjes van welke ook goedkopere versies worden verkocht met 400mhz geheugen .... verkoop truukje, goedkoper geheugen... goedkoper lijkende kaart goede benchmarks zeggen meer dan 1000 wijzen kunnen bedenken... wij denken niet vanuit de snelheden van de kaart maar vanuit een prijs/prestatie niveau :) ps: het volgende postje snap ik ook niet helemaal...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...