Ga naar inhoud

Radeon 9700 (video memory corruption)


Aanbevolen berichten

[quote:092d5c6f81="diniz"][quote:092d5c6f81="Red Dragon"]Tja, dat is ook weer zo, echter als je hij zijn oude cooler er weer op kan zeten en er geen zichtbare sporen zijn..[/quote:092d5c6f81] Maar ik neem aan dat de cooler als ze de cooler eraf halen, Artic Zilver 5 ontdenken ipv die Adhesive troep die er eerst onderzat. Of zou dat geen probleem zijn...[/quote:092d5c6f81] Zat er adhesive? van die lijmkoelpasta dus? Wat je moet proberen is de kaart zo orgineel mogelijk terug te brengen.... :roll: zo vergroot je de kans dat je wat terugkrijgt .... zelfs toen in nederland nerges meer een KX7 te krijgen was kreeg ik altijd nog een KX7 terug :( dus je hebt altijd kans ;) Turbulance jij van alle mensen moet toch de risico's van hobbyen met hardware weten. vriend van me heeft 3 cpu's verneukt en hobbyt ook nog vrolijk verder met waterkoeling etc :P ik heb tot nu toe geluk gehad :) Succes verder, zal duimen voor je @AswinW jij bent al helemaal niet de juist persoon over mij te oordelen, ik oordeel nerges, ik zeg alleen de keiharde waarheid, mijn feedback is glashelder voor de rest zal ik mij hier niet public over uitlaten, jij hebt jezelf ook niet altijd van een even wijze kant laten zien mbt een radeon....
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Turbulence was hier net, ff een update voor de volgers van dit topic: We hebben mijn pinnetjes erop gezet aangezien die van hem kapot waren. Ik vond nog van die witte prut, leek op het spul wat er onderzat. Videokaart ook nog ff getest in mijn systeem, en het leek echt niet best. Nu moet alleen nog het orginele bios geregeld worden. Via tweakers een oproepje gedaan, dus dat komt waarschijnlijk goed. Hij heeft hem bij challenge computers gekocht, die zit vlak in de buurt dus daar kan hij morgen heen. Heb hem mijn oude s3 kaart geleend, hoop voor hem dat hij die aan de praat krijgt, kan hij iig nog wat doen op de pc. Nog ff een screenshotje die ik gemaakt heb: [img:d34b56fec2]http://members.lycos.nl/worldwidewild/jerrensechtverneukt.jpg[/img:d34b56fec2] En AswinW, ik moest erook niet aan denken dat mijn lieve 9500 zou overlijden, zeker ook omdat ik niet een 9700pro oid er voor terug zou krijgen.
Link naar reactie
// Vandread & AswinW Geen Openbare discussie's / ruzie's over elkaars forum gedrag, doe dit via PB, en ook niet reageren op deze post. Veel en veel te Off-topic allemaal. // Turbulence & Diniz Ziet er raar uit, ik heb wel meer geheugen Artifacts gezien maar die zien er doorgaans heel anders uit, raar zeg. Nu maar hopen dat de RMA gaat lukken, hou ons op de hoogte aub.
Link naar reactie
naja. heb er weer de originele cooler opgezet. hij plakte ook nog wel redelijk, dus ze kunnen niet zo 123 zien dat de cooler eraf is geweest. @Noepzor; heb zovaak en zoveel hardware al bij de poot gehad, dat ik met statische electriciteit wel goed oppas. @ Vandread; ja, er zat een soort gele plakkerige koelpasta omheen, soort lijm inderdaad. heb er nu ietsjes koelpasta tussen gedaan, die ook een beetje plakkerig is (geen adhesive :wink: ) BTW, thanx voor die original bios, zal er even naar kijken, had ook eentje via Tweakers gekregen, maar ik twijfel nog over de soorten geheugen die op de kaarten zitten, en of dat ook een relatie heeft mbt de bios files. Naja, kapot is ook toch al 8) ach, en tuurlijk ken ik de gevaren ervan wel, ik lig er ook niet wakker om, vraag diniz ook maar, ik was er nog redelijk nuchter in.. daarnaast, de core van je NB vlakken met schuurpapier hield me ook niet tegen, dus dit kan er ook nog wel bij.. ben ook wel blij nu, zit ik lekker hier op 800x600 @60HZ koppijn te krijgen achter een s3 Savage kaartje 8) :D aha, zie dat diniz de screenshot al geplaatst heeft. Ziet er inderdaad niet goed uit he. op de een of andere manier zijn het een soort mislukte artifacts, waar ik ook niet veel uit wijs kan worden. zal vanmiddag even bij challenge langs gaan, en eens zien wat er komen zal... [/quote]
Link naar reactie
zow. vandaag even heen geweest met de kaart. kom er wel vaker, maar vaak alleen ophalen, en ze was echt verbaast dat ik eindelijk eens wat kapot had geloof ik :D kreeg zo een nieuwe 9700 mee, eentje met beter geheugen erop ook nog. ik heb hem even gauw in de PC van diniz gehad, en de kloksnelheden die deze kaart aankon waren ook nog eens een stuk hoger! vertelde ze mij, ja komt wel vaker voor dat Nvidia based bordjes niet goed samenwerken met ATI kaarten.... :-? naja, zal wel, ik heb nu weer een goeie nieuwe kaart, en het probleem is dus opgelost. heb op aangeven van Diniz deze nieuwe kaart ook direct maar even mishandeld. hij zei dat er toevallig iemand hier op het forum was, die begon over de metalen ring rond de core. Deze wou namelijk ook WC op de VGA plaatsen. nu bleek dus dat die ring er ook voor zorgde dat er niet een optimaal contact was tussen blokje en core. die heb ik er ook maar direct vanaf gehaald. Temps van de VGA kaart is nu netjes te noemen, nu op max Voltage doet ie rond de 22 graden.
Link naar reactie
[quote:4cd091caa8]hij zei dat er toevallig iemand hier op het forum was, die begon over de metalen ring rond de core.[/quote:4cd091caa8] Dat ben ik :P Dan sloop ik in dit weekend ook wel meteen die ring weg als ik mijn WC ga installeren. Het is volgens mij ook aan te raden om gewoon in een T-shirtje te werken, met een trui aan wordt je veel eerder statisch. Als de installatie niet lukt of zo, post ik het wel weer in mij eigen topic :D
Link naar reactie
[quote:d51cdf014a="-=DDA=- Raptor"]Dat ben ik :P Dan sloop ik in dit weekend ook wel meteen die ring weg als ik mijn WC ga installeren. [/quote:d51cdf014a] ow jah, inderdaad, nou is niet een moeilijke operatie, dus succes alvast [quote:d51cdf014a]Het is volgens mij ook aan te raden om gewoon in een T-shirtje te werken, met een trui aan wordt je veel eerder statisch. Als de installatie niet lukt of zo, post ik het wel weer in mij eigen topic :D[/quote:d51cdf014a] hehe, dat is het zowieso al, het zweet breekt je wel uit als je met een mes zit te rammen op een PC onderdeel wat 270 euro kost, dan ga je toch wel even nadenken bij jezelf waar je in godsnaam mee bezig bent. @RD; ja, ben ook zeer tevreden over de prestaties van deze set. temps die ik net zei kloppen helaas niet helemaal, heb hem er nu goed tussen zitten, en met de CPU eventjes op maar 200x11 en de fan zelfs nog op 7V wordt de videokaart niet warmer als 30 graden, en de CPU maar 42 graden. Stressed wel te verstaan. 8)
Link naar reactie
ja, dat had ik dus ook wel gehoopt. alleen iets vreemds. heb de omega drivers geinstalleerd, en bij ''detect now'' pakt ie ook wel de clockrates van een 9700 PRO. nu had ik alleen aquamark als benchmark zo 123 bij de hand (want wat is het kloten zeg om een goeie mirror voor 3dmark2003 te vinden, boel 404 fouten, en guru3d doet maar 10kb/s ofzo :cry: ) heb toen de core ingesteld op 400 mhz. opgeslagen, en de test gedraaid. echter geeft ie in aquamark de standaard core speed nog aan. testscore was ook niet denderend. iets van 22000 ofzo, met cpu@ 200x11 en core dan ingesteld op 400 en standaard memspeeds nog... of is dit een foutje in aquamark ofzo, dat hij geen goeie waardes weergeeft? want toen ik de core op 417 zette liep de test na een tijdje ook vast, dus het heeft blijkbaar wel effect. alleen de score is niet echt goed te noemen, dus er gaat toch ergens iets verkeerd...
Link naar reactie
[quote:2e65df6317="Red Dragon"]Aquamark 3 is ook best vaag af en toe en kan wel een keer een patch gebruiken :) 400mhz core is netjes, hoger moet toch wel kunnen met WC? ik haalde met lucht koeling 417mhz. Heb je je bios geflashed dat hij 9700 PRO aangeeft bij Rivatuner?[/quote:2e65df6317] nee, heb em niet geflashed. maar hij geeft gewoon aan bij rivatuner; ''Radeon 9700 PRO Omega 2.4.96c'' daarnaast, als je bij dat core/mem overclock schermpje bent, en je klikt op ''enable overclocking'' en je laat hem dan automatisch de snelheden uitlezen, dan pakt ie wel de 9700 PRO speeds; 324/310 ps, dit is die score van gisteren op standaard speed, terwijl rivatuner aangaf dat ie op 400 mhz draaide; http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=268561222
Link naar reactie
[quote:4f10d60840="Red Dragon"]Overigens heb je niet stiekem een PRO gekregen ipv een non-pro? :)[/quote:4f10d60840] nou, zo zaten wij dus gisteren ook al even te redeneren, maar het was een ''gewone'' 9700 doos. wat wel erg opviel. mijn oude kaart heb ik daarvoor nog naast die van diniz gelegd, er waren nog al wat verschillen te herkennen. paar chipjes op de kaart zaten bij die oude anders oa. deze kaart was echt helemaal precies hetzelfde qua lay out, tov van die van hem... met GLinfo kun je toch zien wat voor kaart het origineel is of niet?
Link naar reactie
[quote:69d3ff4e9d="Red Dragon"]Je CPU score is goed maar je GFX score is veel te laag, ergens zit ie daar fout, probeer de Catalyst 3.10 drivers eens. (beta). Overigens heb je niet stiekem een PRO gekregen ipv een non-pro? :)[/quote:69d3ff4e9d] hmm, nu begin ik ook een beetje te twijfelen. heb de catalyst 3.10 geinstalleerd, en ook die geeft aan dat hij een radeon 9700 PRO heeft aangetroffen :o dat zou wel een mooie meevaller zijn dan.. zal nu nog 1x de test draaien, eens zien wat er gebeurd... EDIT: hmm, nu pakt ie dus wel de core speed; http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=1145605375 maar qua punten loop ik terug t.o.v van die 1e score...
Link naar reactie
Ik denk dat het een radeon 9700pro is omdat, glinfo het bios uitleest, en rivatuner de prospeeds detecteerde. Over de score: Het valt op dat je de helft aan cpu score van mij hebt en ook de helft aan gfx score. Maar hoe dat verschil zo groot is... Het enige wat ik eruit kan halen is dat jij je servicepacks niet hebt geïnstalleerd...
Link naar reactie
over die CPU speeds; jij hebt em gebenched op 2300 mhz geloof ik, die laatste van mij was op 2100 mhz. was ook maar op 200 FSB, die van jou was meer qua FSB d8 ik he.. over die VGA; misschien drivers die elkaar niet lekker liggen. misschien mn nforce drivers ook niet goed, want kan het sndstorm programma ook niet meer openen. zal nu eens windows reinstallen, en zien of dat soelaas brengt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...