Ga naar inhoud

flikkerende monitor tijdens spelen


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuw pc-tje gekocht. specs: - Pentium IV 2.8 - Hercules ati radeon 9800 XT 256 MB AGP 8x - 1024 MB intern geheugen - 2x seagate HD van 160 GB p.s. in raid - MSI 865PE Neo2 Moederbord - Samsung Syncmaster 171s (wordt binnenkort vervangen door een Philips) Het volgende probleem doet zich voor. Tijdens het opstarten van een game (Command&Conquer Generals/Zero hour) werkt alles nog perfect. Echter als ik het options menu open, dan begint mijn beeld te flikkeren en kan ik niet de gewenste resolutie aanpassen, aangezien het beeld zwart wordt. Soms zie ik weer wat, maar dan verdwijnt het beeld al binnen de seconde. Ook als ik het spel dan normaal opstart, dan werkt het wel, maar zodra ik het spel wil gaan saven doet zich hetzelfde probleem voor. Ik heb dit ook getest met andere games en die hebben (tot nu toe) dit probleem dus niet. Ik heb de Catalyst 3.9 driver geïnstalleerd over 3.8 en dit heeft het probleem niet verholpen. Herkent iemand dit probleem en weet iemand hoe je dit kunt oplossen. Alvast bedankt
Link naar reactie
Bij Unreal 2 doet zich dit ook wel voor. Als ik bijvoorbeeld een spel wil opslaan/laden, dan heb ik ook dit zelfde probleem. Bij C&C Generals EN Ground Zero heb ik hetzelfde probleem Ik heb het ook geprobeerd bij Call of duty, maar daar heb ik dus weer nergens last van. Tijdens het gebruik van het prog. GL Excess had ik dit probleem ook!
Link naar reactie
Je zou kunnen proberen of het aan je monitor ligt, test dus je pc eens met een ander beeldscherm als dat kan. Wat je ook kan doen is de Catalyst 3.7 drivers instaleren. Deinstaleer de Catalyst 3.9 drivers dan eerst, je moet nooit drivers over elkaar heen instaleren. In de FAQ word uitgelegd hoe je de drivers weghaalt (met Driver Cleaner 2.6) Ik zelf gebruik de Beta Catalyst 3.10 drivers met mijn Radeon 9800XT en heb helemaal geen problemen.
Link naar reactie
Ik krijg a.s. donderdag een nieuw beeldscherm, dan ga ik eerst wel eens kijken of het daaraan ligt. Ik ben er ook bang voor dat dit het probleem is. Mocht het nou niet lukken dan zal ik eens proberen om de 3.7 erop te zetten. Blijft natuurlijk wel apart dat dit probleem bij 1 spel wel voordoet en bij de ander weer niet :-? ! Thx voor de tips!
Link naar reactie
Dat zou ook wel kunnen, echter had ik dit probleem niet bij mijn oude systeem met dezelfde monitor. Ik heb inmiddels de laatste drivers voor de monitor geïnstalleerd, echter het probleem blijft. Ik heb ook de oude Catalyst drivers gedeïnstalleerd en opnieuw de 3.9 drivers geïnstalleerd tezamen met de nieuwe control panel. Dit hielp dus ook niet. Als ik het beeldscherm even uit heb gezet en ik zet hem vervolgens weer aan, dan is het beeld ineens dof. Ik moet dan de refreshrate veranderen. De ene keer wordt het beeld scherp op 85 hz en de andere keer op 70 hz. Vind dit allemaal wel heel vreemd...nogmaals op mijn oude systeem had ik dit probleem dus niet (videokaart: MSI Geforce 3). Zou dit misschien aan de combinatie nieuwe videokaart, oude monitor kunnen liggen, of moet ik het probleem nu ergens anders gaan zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...