Ga naar inhoud

p4 ATI of Nvidia


Aanbevolen berichten

hallo allemaal ikheb een p4 systeem (msi 865pe neo 2mobo en p4 2,4 fsb 800mhz) de videokaart is een 9600pro.eerst had ik een AMD systeem (msi kt4l en 26ooxp)en had ik nooit problemen, nu lopen er verschillende spellen na enige tijd vast en moet ik mijn comp reseten om hem weer aan de praat te krijgen . nou is mij vraag: kun je op een p4 systeem beter een Nvidia kaar t gebruiken ,of moet dat niets uitmaken.hoop dat jullie iets weten ,want ik baal er wel van. alvast bedankt :wink:
Link naar reactie
als ik bijv. grand prix 4 speel en ik wil afsluiten dan bevriest het beeld en zit alles vast.(zo heb ik dat met vershillende "oudere spellen")heb verschillende drivers geprobeert catalyst 3.5 -3.7-3.8en3.9.maar dat lost het probleem niet op.heb het geprobeert onder win98 en win xp pro maar dat maakt niets uit. en ik wil eigenlijk deze kaart houden omdat direct x 9applicaties beter lopen onder ATI dan onder Nvidia (heb ik me laten vertellen)met nieuwere spellen zoals UT 2003en enter the matrix heb ik geen problemen ,loopt als een fluitje.met trainsim loopt hij trouwens zomaar ineens vast op dezelfde manier als boven beschreven.
Link naar reactie
Dat vind ik dus een dubieuze uitspraak van je. Eerst zeg je dat het heel misschien wel aan de drivers van ATI zou kunnen liggen en direct erachteraan dat nVidia dus gelijk beter is. Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. Ik heb ook met oudere spellen nog nooit problemen gehad met Ati-kaarten. Ik heb zelf dan wel geen Ati, maar mijn broertje heeft een 9800Pro en ik heb al heel wat pc's gebouwd met Ati-kaarten en daar zijn ook geen problemen mee. Ik zou de oplossing eerder zoeken in een bepaalde instelling in Windows, maar aangezien het onder 98 en XP is zou het ook kunnen liggen aan je hardware. Het vage is echter weer dat je het niet met alle spellen hebt. Zou het aan je geheugen liggen, dan zou je het met alle spellen moeten hebben. Probeer toch eens je geheugen te testen met Memtest86. Even zoeken met Google, downloaden en even draaien. Dan kun je zien of je geheugen goed is.
Link naar reactie
ik vind het ook een rare uitspraak.heb vandaag eens nagevraagt op de hcc beurs bij de computer totaal! stand. zij zeiden dat het met dual channel geheuegen te maken kon hebbben pc3200 modules blijken niet altijd goed te werken .heb ze nu op dimm2 en dimm4 gezet omte proberen.gebencht met futuremark 03 ruim 2000 punten meer! ik wil niet beweren dat het daar aan ligt maar ik vind dit toch wel een groot verschil.dus muse ik denk dat jou tip waardevoller is dan die van CRF.bedankt daarvoor!! en over radeon zul je mij niet horen klagen!! :D
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...