Ga naar inhoud

Ik heb geen koeling op mijn vga zitten.


Aanbevolen berichten

Hey forummers , er is mij iets opgevallen ik heb al die tijd gedacht dat er een koeler op mijn videokaart zat blijkt er helemaal niks op te zitten !@ (Geforce 2 MX 400) Nu is mijn vraag ik wil hem toch wel een keertje overklokken zonder RISICO! kan ik dat dus gewoon doen zonder koeler ? ik zal ff zegge wat voor koeling er in m'n compaq zit : In de zijkant van de kast zit 1 Casefan op mijn pentium III zit een FoxCon koeler kent iemand die ? en bij m'n voeding zit er nog eentje.
Link naar reactie
gewoon proberen, stapje hoger zetten, steeds testen in rivatuner, doet hij het op jouwn ingestelde snelheid, dan 3dmark 2001 draaien, zonder problemen ? probeer nog iets hoger enz enz dus gewoon stapje voor stapje opvoeren tot hij niet meer stabiel is, of er vage dingen in beeld verschijnen (bijv. artifarcten of foute pixels) mijn mx440 komt tot core 334 en mem 486 mhz als ik mij niet vergis... daarboven gaat rivatuner aangeven dat hij de snelheid niet aankan in 3dmark en in games draait hij stabiel.
Link naar reactie
[quote:95795a10bd="Vandread"]hoeveel verschil is het in 3dmark als ik vragen mag ? ... met die mx440[/quote:95795a10bd] door die k*t p3 800 maakt et niets uit, maar bij iemand met een snel systeem die had eerst ook een mx440 die ging van 5000 naar 6500 ofzo, dus het scheelt wel.. ik haal 4000 clocked of non-clocked, maar volgende week nieuwe hardware, dan ff wat peper in die kaart pompen :P
Link naar reactie
[quote:b10fc3e7dd="NoepZoR"]gewoon proberen, stapje hoger zetten, steeds testen in rivatuner, doet hij het op jouwn ingestelde snelheid, dan 3dmark 2001 draaien, zonder problemen ? probeer nog iets hoger enz enz dus gewoon stapje voor stapje opvoeren tot hij niet meer stabiel is, of er vage dingen in beeld verschijnen (bijv. artifarcten of foute pixels) mijn mx440 komt tot core 334 en mem 486 mhz als ik mij niet vergis... daarboven gaat rivatuner aangeven dat hij de snelheid niet aankan in 3dmark en in games draait hij stabiel.[/quote:b10fc3e7dd] Maar als ik hem dan prongelijk te hoog heb gezet kan ik het dan gewoon weer terug op de standaard waarde's zetten zonder enige beschadiging(en) ?
Link naar reactie
Ja dat kan, Heb je de FAQ nu al gelezen over overklokken? daar staat het verhaal van NoepZoR ook ongeveer net zo in. Of je 250mhz haalt weet ik niet, je moet dat gewoon proberen, de ene videokaart wil verder dan de andere, je kan daar niets zinnigs over zegen. Wat ik wel kan zegen is dat je er geen sier mee opschiet. games zullen niet echt sneller gaan lopen. De bottleneck van de GeForce 2 MX is niet de Core speed maar o.a. de geheugen bandbreedte en het feit dat hij maar 2 pipelines heeft, hierdoor heeft het overklokken van de Core zo goed als geen zin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...