Ga naar inhoud

Hulp bij kiezen videokaart


Aanbevolen berichten

Hoi, M'n RMA "club3d Radeon 9700 pro", kan niet meer herleverd worden. Ik heb de keuze om (tegen meerprijs) een andere kaart te kiezen: - Ik wil geen 9600 serie, vind ik niet snel genoeg tov Radeon 9700 pro. Er staat wel een 9800 (non pro) als zijnde leverbaar en de Pro-versie is 100 euro duurder. Hetzelfde merk Club 3D. Wat moet ik nu kiezen ? 1 - Gaan voor een 9800 non pro en wat voor 'n voordelen heeft ie tov Radeon 9700 pro en is ie sneller of langzamer ? 2 - Gaan voor een 9800 non pro en is 304,-- euro ? (sapphire) 3- Hoe is Fabrikant Sapphire ? Geen idee of ie nog te leveren is, maar het staat op de site v/d winkel. 4 - Vreet het meer stroom (9800 non pro vs 9700 pro) ? Probeer op alle 4 de vragen te antwoorden aub waarvoor dank. Eigenlijk wil ik geld terug, omdat ie binnen 1 dag niet goed ging en het dus meteen aangemeld heb. Kan ik terugkomen op de koop en een creditnota claimen ? Het betekent dat ik dadelijk een hercules 9700 pro heb en een club3d 9800 pro met maar 1 computer.
Link naar reactie
In deze situatie is een creditnota claimen wel mogelijk, omdat het product niet meer leverbaar is. Stroom verbruik tussen de R9700PRO en R9800 is ongeveer gelijk Saphire is een prima merk, ze maken uitstekende producten, beter als Club-3d vind ik. De R350 core van de R9800 is krachtiger in Pixel Shader 2.0 (DirectX 9) en in FSAA + AA, dat is het voordeel op de R300 core (r9700). Zonder FSAA/AA in een DirectX 7 of 8 game zal je niet veel verschil merken echter met een DirectX 9 game of met FSAA/AA geactiveerd is de R9800 toch wel 5 tot 15% sneller (verschilt per situatie). Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Spahire R9800.
Link naar reactie
[quote:0119f06c28="AswinW"][quote:0119f06c28="Red Dragon"]Stroom verbruik tussen de R9700PRO en R9800 is ongeveer gelijk. [/quote:0119f06c28] Moet het 'echt' weten. Is stroomverbruik R9800 minder omdat memory op 290 mhz draait ? (580 mhz). chip is hetzelfde op 325 mHz. En, betere TV-out of maakt niet uit ?[/quote:0119f06c28] maak je je zorgen om je dell voedinkje? nou ik kan je zeggen ik ken iemand met een 9800 NP die draait prima op een dell bak..... kies die R9800 ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...