Ga naar inhoud

Games bevriezen met Radeon 9000


Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn pc heb geupgrade met mobo+proc+mem is de ellende begonnen. Alhoewel, ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik in de oude situatie geen problemen zou hebben gekregen daar ik zeer weinig games speel. Wat wil het geval, de pc draait als een zonnetje. Alle benchmarks draait ie zonder errors. Ook het geheugen doorstaat memtest86 achter elkaar en toch zit ik met 1 probleem: Tijdens het spelen van bv. C&C zero hour of Warcraft 3 loopt de pc op de gekste momenten helemaal vast. Alleen een harde reset werkt dan nog. Aan de temps kan het niet liggen want die zijn goed (Lian Li met 4 casefans en zalman op de proc): [img:0282f8e205]http://www.tanis.nl/temps.gif[/img:0282f8e205] Hierbij moet ik wel aantekenen dat de temp van het mobo ongeveer gelijk loopt met die van de proc. Voor het mobo lijkt dat hoog maar de P4P800 die ik heb heeft geen actieve koeling op de NB. Voeding heb ik ook al aan gedacht, maar dat is een Zalman 400 Watt. Al is de 12V lijn wat laag volgens Asusprobe, namelijk 11,6-11,7V. Maar volgens mij is dat binnen de normale marges? Ik weet inmiddels niet meer wat ik eraan kan doen. Heb al van alles geprobeerd en niets helpt. Zou het aan de videokaart (Club3D radeon 9000 non-pro) kunnen liggen?
Link naar reactie
Vrij warm kan ik je zeggen. Er zit alleen een passieve heatsink op en die kun je na wat gamen niet lang vasthouden. Nu met nieuwe config wordt alles wel wat warmer natuurlijk (hiervoor PIII), maar goed wat is te warm? Zelfs wanneer ik alle fans op 12V laat draaien, en je zou zeggen dat het aan de temps niet kan liggen, heb ik nog de vastlopers. Dan hadden ze er dus een actieve cooler op moeten plakken? Qua drivers heb ik de mogelijkheden aardig uitgeput. heb 3 of 4 verschillende geprobeerd, dat hielp niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...