Ga naar inhoud

nieuwe monitor


Aanbevolen berichten

Vorige week kwam er opeens rook uit mijn LG Flatron 795FT scherm van 3,5 jaar oud. Repareren is erg duur dus eigenlijk niet echt de moeite waard. Nu moet ik zoeken naar een nieuwe. Het scherm wordt veel gebruikt om professionele foto's op te bewerken dus scherpte en kleur zijn heel erg belangrijk. Op zich was het LG scher perfect qua scherpte en kleuren. Alleen is het zo dat dit het tweede LG scherm is dat kapot is gegaan bij ons en een vriend van mij heeft ook zo'n scherm en dat is ook kapot gegaan. Het vertrouwen in het merk is eigenlijk een beetje weg. Heeft iemand van jullie een suggestie van welk scherm ik nu het beste kan nemen. Moet wel 17" zijn en een volledig vlakke beeldbuis hebben. Liefst ook gewoon een CRT omdat TFT nog net iest te duur is.
Link naar reactie
Tja, LG is wel een heel goed merk, maar ik zou in ieder geval geen iiyama nemen, die maken goede TFT's, maar in CRT vind ik ze echt slecht. bijvoorbeeld, ik ken iemand, heeft een 19 inch iiyama CRT en het beeld was niet eens lekker vierkant te krijgen, en met heel veel kromme zooi en alles. Eens wilde hij de monitor schoonmaken, toen hij dus een beetje poetste dat er een enorme kras (iets van 7 bij 2 cm groot) in zijn beeldscherm, niet meer te repareren. Ik heb zelf een Philips CRT, leeft al heel lang, > 5 jaar (en is 15 inch :oops: ) Veel succes
Link naar reactie
Tja, dat is een persoonlijke mening, lijkt me. Iiyama maakt goede schermen. Ik gebruik ze al jaren, zowel prive als werk. Als een scherm niet is af te regelen vanaf het begin, is dat een kwestie van garantie. Als het later niet meer bij te stellen is, kan dat verschillende oorzaken hebben: 1) versleten electronica (kan eens gebeuren) 2) niet voorzichtig genoeg behandeld waardoor de afregelmagneten zijn verschoven en de electronica het niet meer kan bijregelen Verder zal die vriend van je wel met een schuurspons hebben gepoetst 8) Oftewel, die opmerking zegt niet zo heel veel op deze manier. Oh ja, Iiyama heeft een slechte serie gehad (ongeveer een jaar geleden) als je de info op het internet mag geloven. Tegenwoordig lees ik daar niets meer over. Ik zou zeggen, kijk in de winkel welk scherm je bevalt en beding 3 jaar on-site garantie (of kies een merk dat dat geeft). Het ding kan nog steeds stuk gaan, maar het geeft aan dat de fabrikant/leverancier wel vertrouwen in het product heeft (of ben ik nu te goedgelovig?).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...