Ga naar inhoud

Videokaart 4x en 8x???


Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuwe videokaart. en ik wil dus iets van een geforce 4 ti maar er staat altijd iets van AGP 8x en ik heb dus AGP 4x. Kan ik die kaarten met 8x wel draaien want soms er staat ook supported bus: 1x / 2x / 4x / 8x. En wat houdt dat precies in die 8x en 4x? de doorvoersnelheden? En als ik die kan draaien kent iemand dan een goeie geforce 4 ti kaart? Het moet een goede kaart zijn voor te gamen! max 200 euro! mijn pc spec: AMD Athlon 2200+ 60 gig 512 SDram moederbord is Asus model K7VM2 AGP sleuf/slot is versie 2.0 en 4x...
Link naar reactie
De AGP bus communiceerd met een bepaalde snelheid met het mobo, de 1x,2x,4x,8x staat voor *xzosnel. De meningen zijn hier over verdeeld, of dit nou zo'n grote winst is. Bijv. is de snelheids winst tussen AGP 4x en AGP 8x nihil. Maar om antwoord te geven op je vraag, ja je kan een 8x AGP kaart in een 4x AGP slot stoppen. Deze is zgn. 'downward compatible'. Een 8x kaart kan trouwens niet in een 1x of 2x slot.
Link naar reactie
Even een kleine aanvulling hierop rechtstreekst uit de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99415]FAQ[/url] [quote:4e065d9320][b:4e065d9320]Wat is het verschil in snelheid tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? [/b:4e065d9320] Op dit moment zijn er weinig games en andere toepassingen die AGP goed benutten (op 3D visualization/CAD software na), bij de huidige games heeft het zo goed als geen invloed of u nu AGP 8x of AGP 2x gebruikt. AGP 8x is dus zeker geen reden om uw pc up te graden met een AGP 8x moederbord en AGP8x videokaart. U kunt het thuis zelf controleren, test met 3dmark2001se/ ‘03 of AGP 2x (of 4x) wat uitmaakt vergeleken met AGP 4x (of 8x). Het verschil tussen beide is hooguit een paar punten. Meer informatie betreffende deze vraag kunt u [url=http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=64]hier[/url] lezen [b:4e065d9320]Kan een AGP8x kaart op mijn moederbord welke AGP4x ondersteunt? [/b:4e065d9320] Een AGP8x (AGP 3.0) kaart kan zonder problemen in moederbord wat AGP4x (AGP 2.0 ) ondersteund, de kaart loop dan op AGP4x snelheid ipv AGP8x, echter zoals je hierboven kan lezen is dat niet erg. Een AGP8x kaart kan niet in een moederbord welke maximaal AGP2x aan kan. AGP 1x/2x moederborden zijn AGP 1.0 moederborden, deze werken wel met AGP4x (AGP 2.0) maar niet met AGP 3.0 (AGP 8x) videokaarten. [/quote:4e065d9320] De meningen zijn er misschien over verdeeld maar de feiten niet, het is een feit dat je zo goed als geen snelheids winst behaalt in games of andere normale toepassingen met AGP8x ten opzichte van AGP4x en AGP1x/2x. Diverse testen op internet laten dit zien. Wat de AGP snelheden betreft: AGP1x 32-bit (AGP 1.0) 66mhz 264 MB/sec (3.3volt) AGP2x 32-bit (AGP 1.0) 133mhz 528 MB/sec (3.3volt) AGP4x 32-bit (AGP 2.0) 266mhz 1.06 GB/sec (1.5 / 3.3volt) AGP8x 32-bit (AGP 3.0) 533mhz 2.12 GB/sec (1.5 volt) Ter vergelijking de opvolger van AGP8x (in de loop van 2004): PCI-Express 16x 4.2GB/sec De AGP snelheid word uitgedrukt in GB per seconde, dat is de snelheid waarmee de data per seconde van de Videokaart naar het interne geheugen en de CPU word gezonden via de AGP (Advanced Graphic Port) en vica versa. ik zal dit anders eens een keer in de FAQ zetten.
Link naar reactie
bedankt voor de vraag over AGP.. mijn hart klopt nu niet meer zo snel ik dacht even dat ik ander moederbord erin moest doen :-? persoonlijk zie ik de ASUS V9280 TD GEFORCE4 TI4200-8X 128MB DDR AGP TV-OUT DVI ter waarde van € 139,00 wel zitten.. maar dan zie ik bijv ook de FX 5200 die nieuwer is maar goedkoper (€ 92,00)? wat maakt de GeForce 4 TI zo "duurder" dan de FX 5200? ik heb veel op internet gezocht maar ik zie ZOVEEEL videokaarten dat ik niet meer weet wat nou goed is voor mij. maarre wat raden jullie me aan.. met AGP 4x en met een bedrag van 200 euro.. want sommige zeggen geforce 4 is slecht/goed en andere zeggen fx en nog andere zeggen ati radeon!!
Link naar reactie
Als je budget rond de 200Eur is en je wilt een tijdje vooruit: Ik zou een kaart nemen die DX9 ondersteund, zodat je ook de nieuwste spellen (in hun volle glorie) kunt spelen. Met de huidige stand van zaken (Nvidia krijgt zijn performance/drivers nog niet goed) kom je dan snel terecht bij kaarten met een ATI chipset. Voor 200 eur kom je dan uit op 9600Pro/XT of zoiets dergelijks
Link naar reactie
Je kan dus gerust een videokaart kiezen met AGp4x of 8x, daar hoe je dus niet op te leten. Wat wil je met de pc gaan doen? Games spelen? voor 139 Euro is een Ti4200 een goeie kaart, hij is sneller dan de FX5200 ook al is die laatste nieuwer. Als je echter 200 Euro wilt uit gaan geven maximaal en je bent van plan veel games te spelen dan is een ATI Radeon 9600 PRO aan te raden, dat is de snelste kaart onder de 200 Euro en deze ondersteund tevens DirecX 9
Link naar reactie
ok het word dus een ati radeon :D maarre wat is precies het verschil tussen de PRO versie en XT? en wat voor merk zal ik dan pakken? ik ben erg geliefd met asus omdat mijn vriend een geforce kaart van asus heeft, en alles draait lekker bij hem maar ik zie nu dat asus ook met radeon begint en zijn die ook wel goed? omdat ze er "pas" mee beginnen met die chipset (ofzoiets)
Link naar reactie
Lees de FAQ eens door: Klik op deze link: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99415]Lees deze FAQ eerst voor dat je wat post! [Ver 3.5.2][/url] Je bent nieuw hier (welkom overigens) en kon ook niet weten dat er een uitgebreide FAQ is, maar die hebben we dus hier, als je die eens doorneemt zul je zien wat het verschil is tussen de diverse Radeon kaarten. Tevens stond daar het antwoord op je vraag over AGP ook in. Asus is een goed merk, ik heb zelf een Asus Radeon 9800XT., echter Asus is wel wat aan de dure kant, voor iets minder heb je net zo'n goeie kaart van Gigabyte of Saphire. Powercolor, Connect-3d of Club-3d is ook een optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...