Ga naar inhoud

Geheugen op Ati videokaarten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag betreft de geheugentimers van de Ati-videokaarten. Nu de HCC dagen dichterbij komen en ik een nieuwe videokaart van plan ben te kopen, wilde ik graag een gokje wagen op een 9800SE, ik wilde deze kaart softmodden naar een 9800/9800PRO voor wat mogelijk is. Ik heb gehoord om de beste overclockresultaten te behalen, dan je snel geheugen moet hebben van een goed merk. Nou weet ik dat de 9800SE hynix gegeugen heeft, maar dat dat niet zo goed werkt bij het overclocken. Mijn vraag is dan, wat zijn de meest gewenste geheugentimers, met wat voor merk? En dan voor op de beurs... Waar kan ik die geheugentimers+merk op de doos of op de kaart zelf vinden, of is dit alleen mogelijk met software? Alvast bedankt. PS: ik heb de FAQ doorgelezen en hier niets over gevonden.
Link naar reactie
Heb ik al uitgebreid gelezen, naar aanleiding daarvan heb ik ook voor de Club3D gekozen, maar het schijnt zo dat deze bijna niet meer geleverd/verkocht worden. Dus de 2e oplossing is misschien een Hercules 9800 IAW SE, hoewel deze niet zo goed willen modden, is het overclock resultaat altijd nog beter als de mod niet succesvol is. Maar de HCC beurs blijft me altijd weer verassen en zal dat hierbij waarschijnlijk ook doen. De Club3D zal best voor een mooi prijsje te krijgen zijn.
Link naar reactie
[quote:bc0fb53c0c="Grave Dancer"]Hallo, Ik heb een vraag betreft de geheugentimers van de Ati-videokaarten. Nu de HCC dagen dichterbij komen en ik een nieuwe videokaart van plan ben te kopen, wilde ik graag een gokje wagen op een 9800SE, ik wilde deze kaart softmodden naar een 9800/9800PRO voor wat mogelijk is. Ik heb gehoord om de beste overclockresultaten te behalen, dan je snel geheugen moet hebben van een goed merk. Nou weet ik dat de 9800SE hynix gegeugen heeft, maar dat dat niet zo goed werkt bij het overclocken. Mijn vraag is dan, wat zijn de meest gewenste geheugentimers, met wat voor merk? En dan voor op de beurs... Waar kan ik die geheugentimers+merk op de doos of op de kaart zelf vinden, of is dit alleen mogelijk met software? Alvast bedankt. PS: ik heb de FAQ doorgelezen en hier niets over gevonden.[/quote:bc0fb53c0c] Ik heb zelf ook een club 3D 9800se gehad en de meesten zijn niet te modden naar 9800 np/pro. Zelf heb ik het met de patch van rivatuner gedaan en de 8 piplines waren wel geactiveerd, maar helaas met artifacts. Heb er heel veel over gelezen op internet en kwam tot de conclusie dat je erg veel geluk moet hebben wil het lukken. Mijn advies....koop een 9600 Pro of beter nog een 9800 non pro Koop zeker geen 9800SE....valt mij er tegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...