Ga naar inhoud

Ati Radeon 9800xl?


Aanbevolen berichten

Vanaf as. woensdag 19 november is er bij de aldi een medion pc te koop die ik waarschijnlijk ga halen. In de advertentie hebben ze het over een Ati radeon 9800xl grafische kaart (128mb, 256bit memory interface). Met welke 9800 is deze kaart te vergelijken, ik kan er op ati.com niets van vinden. Ik ken de 9800 se, pro, xt, en de gewone natuurlijk, maar deze komt nog niet in mijn vocabulaire voor. Alvast bedankt, Scenic20 Hieronder nog even voor de duidelijkheid de advertentie (ff gescant en ben daar zoals je kunt zien niet echt handig in...) [img:040a328818]http://home.hccnet.nl/t.hulsman/fotos/aldipc.jpg[/img:040a328818]
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:94ada3b532="Red Dragon"]ZO zo, dat is een compleet pctje zeg en niet duur.[/quote:94ada3b532] Dat goedkope vond ik nou ook al. Het maakt me ook niet uit wat het is. Mocht het een se zijn vind ik het ookal best, de pc blijft goedkoop. Ben toch niet zo'n die-hard gamer. Overigens, de folder waar dit de voorzijde van is, is vier pagina's groot, gaat alleen over deze pc. En als klap op de vuurpijl valt als het goed is maandag of dingsdag bij iedereen in de bus.
Link naar reactie
[quote:29a7b14f2a="Computerfreakje"]Ik denk persoonlijk dat het een drukfout is , waarom ? omdat het denk ik in plaats van XL denk ik een XT is ?????[/quote:29a7b14f2a] En dat denk ik dus echt niet :P . Een xt begint vanaf zo'n 400 euro's. Dat kan dus echt niet voor deze prijs he Ik zou het wel willen Waarschijnlijk weten we donderdag het zeker (ik ga woensdag deze pc dus halen) Scenic20
Link naar reactie
[quote:34e5232a86="Vandread"][quote:34e5232a86="Computerfreakje"]Ik denk persoonlijk dat het een drukfout is , waarom ? omdat het denk ik in plaats van XL denk ik een XT is ?????[/quote:34e5232a86] jij denkt te veel... ik noem een gek voorbeeld ... een pentium socket ombouwen naar een amd socket.... :roll:[/quote:34e5232a86] ......
Link naar reactie
[quote:c9c44f3e30="Computerfreakje"][quote:c9c44f3e30="Vandread"][quote:c9c44f3e30="Computerfreakje"]Ik denk persoonlijk dat het een drukfout is , waarom ? omdat het denk ik in plaats van XL denk ik een XT is ?????[/quote:c9c44f3e30] jij denkt te veel... ik noem een gek voorbeeld ... een pentium socket ombouwen naar een amd socket.... :roll:[/quote:c9c44f3e30] ......[/quote:c9c44f3e30] jonges, deze post dragen niet veel bij aan deze topic, ik word daar niet vrolijk van, en als een rode draak niet vrolijk is dan is dat nooit goed. :evil:
Link naar reactie
[quote:329d9eb7dc="Red Dragon"]jonges, deze post dragen niet veel bij aan deze topic, ik word daar niet vrolijk van, en als een rode draak niet vrolijk is dan is dat nooit goed. :evil:[/quote:329d9eb7dc] mijn oprecht excuus voor de onvolwassen reactie op dat uhm..... grappige antwoord :roll: die 9800XL kan natuurlijk ook een SE versie zijn op dit : http://www.supermarktcomputer.de/forum/cgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=17&t=000002 duitse forum topic word beweerd dat hij in "3dmark 2003 knapp 5000 Punkte" scoort, dit is dus hmz... 9800 non pro gelijk oid? en de DVDfikker een Pioneer 106
Link naar reactie
Jah, idd. Ik heb de vorige ALdi PC(Verchilt overigens alleen in processor en grafscihe kaart) En bij mij zat dr een ATI 9600TX (GEEN XT) in. Dus ik weet niet waarom, maar ze zijn wel anders. Hij bevalt overigens prima. De PC is toch grotendeels hetzelfde, ik kan em je echt aanraden. EN dat ding is MEGAstil. Enne, die flatscreens van 17inch bevalt ook prima:P Jurrie
Link naar reactie
Ik denk zelf dat hier gaat om de uitvoering van ati waar je allemaal video in en uit stuff er bij krijgt jah ik weet het dat is bij de gewone ook maar ik heb het dan over svideo tv in tv out enzo. Ik kom namelijk niet op de naam want ik heb daar gister nog naar gekeken omdat ik em zelf mischien ook ga halen het ging hier namelijk ook om een 256 bit versie van de 9800 pro met 128 mb geheugen en alle uitgangen die die aldi pc heeft. Nu heb ik zelf de aldi pc van 2 jaar geleden en een vriend van mij die van een jaar geleden echt super stil daar kunnen veel fabrikanten een vorobeeld aan nemen want die computer hoor je gewoon neit tenzij je je gaat zitten te concentreren op het geluid en hij is er ook dik tevreden over en ik trouwens ook hoor hoewel deze configuratie beter was dan de mijne toen want ik heb bijvoorbeeld 400 mhz fsb en 266 mhz geheugen en ook nog eens maar 256 dus daar ligt een zeer groot gat aan prestatieverlies die helaas neit aan te vullen is door een simpel upgradetje aangezien ik dan alles moet vervangen en het eigenlijk een redelijk recente pc is met 2 ghz.
Link naar reactie
Je hebt dus sneller geheugen gekregen dan nodig. De P4 2 GHz die jij hebt heeft een quadpumped bus. Dus 4x 100MHz. Je FSB is dus 100MHz. Daar heb je DDR266 geheugen bij gekregen. Geheugen dat dus op 133MHz kan lopen. Zo slecht is dat dus nog niet. Die 256MB moet ook geen probleem zijn. Toendertijd was dat nog redelijk standaard in de goedkopere systemen. Ik neem aan dat je er zo een reepje bij kan prikken. De Aldi-systemen hebben voorzover ik ze ken 2 geheugenbanken en daarvan is er dan 1 bezet. Het is dus een kwestie van een reepje geheugen halen en erbij prikken. Maar dit heeft weinig met de videkaart te maken :) On-topic. De kaart zal inderdaad wel gerenamed zijn. Medion was ook de eerste met een 9600 kaart. Later bleek dat eigenlijk een opgevoerde 9500 te zijn. Er zijn ook wat problemen geweest met nieuwere drivers van Ati. Die herkenden de kaart niet goed, maar ik geloof dat dat weer opgelost is. Meest logische is dat ze er een kaart ingestopt hebben die rond het prestatieniveau ligt van de 9800SE/9800. Ik moet zeggen dat ik een score van 5000 wel hoog vind. Systeem dat hier naast me staat (XP2800+ & 9800Pro) haalt standaard iets meer dan 5300 punten. Misshien is het wel een iets hoger geklokte 9800?
Link naar reactie
[quote:0bdf472b6e="Muse"]Je hebt dus sneller geheugen gekregen dan nodig. De P4 2 GHz die jij hebt heeft een quadpumped bus. Dus 4x 100MHz. Je FSB is dus 100MHz. Daar heb je DDR266 geheugen bij gekregen. Geheugen dat dus op 133MHz kan lopen. [/quote:0bdf472b6e] .... jij snapt et niet helemaal, zoek nog maar eens na, loopt niet sync hor gaat om de hoeveelheid die erdoor kan, maar heb geen zin om het op te zoeken :)
Link naar reactie
Ik zou zelf maar eens zoeken. In de tijd dat de P4 2 GHz uitkwam, was PC2700 nog zeldzaam en over PC3200 hadden we nog niet gehoord. :-? En de P4 heeft dus zeker een FSB van 100MHZ, 20x100MHz is immers 2000MHz (en ja, de P4 2.0 heeft een MP van 20). Later kwam de 133MHz FSB. 4x133=533MHz. Het principe is hetzelfde als bij Athlon met DDR. 266FSB is ook 2x133FSB. Maar goed dat snap je zelf ook wel denk ik. btw. sorry voor off-topic gelul. :oops:
Link naar reactie
[quote:296a47e9db="Muse"]Ik zou zelf maar eens zoeken. In de tijd dat de P4 2 GHz uitkwam, was PC2700 nog zeldzaam en over PC3200 hadden we nog niet gehoord. :-? En de P4 heeft dus zeker een FSB van 100MHZ, 20x100MHz is immers 2000MHz (en ja, de P4 2.0 heeft een MP van 20). Later kwam de 133MHz FSB. 4x133=533MHz. Het principe is hetzelfde als bij Athlon met DDR. 266FSB is ook 2x133FSB. Maar goed dat snap je zelf ook wel denk ik. btw. sorry voor off-topic gelul. :oops:[/quote:296a47e9db] wie heeft het nou over pc2700.... dat is ddr333. pc2100 = ddr266 de FSB en het geheugen lopen A-synchroon net als bij bijvoorbeeld nforce2 etc (ddr400 en fsb van 133 of 166...) maar ben niet zo erg bekend met INTEL dus goed uitleggen kan ik het niet... kijk bijvoorbeeld eens hier http://www17.tomshardware.com/motherboard/20020318/i845ddr-01.html edit ja ook sorry voor oftopic gelul maar volges mij klopt het gewoon echt niet wat muse zegt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...