Ga naar inhoud

Welke videokaart is voor mij de beste keuze?


Aanbevolen berichten

Ik ben bij pricewatch gaan zien voor een nieuwe videokaart , en heb daar het volgende gevonden : -leadtek geforce FX5900 128Mb €258 -asus ATI 9600XT/tvd 128Mb €229 -ATI radeon 9700 pro 128Mb €259 -gygabyte radeon 9700pro 128Mb €255 Dit zou moeten komen in een : -AMD 2600XP (BARTON) -Asus A7N8X-deluxe (rev2) -Corsair PC3200 twinX C2 (2x256Mb) -2xWD 120Gb S-ata (raid 0) Graag had ik geweten welk voor mij de beste videokaart is . Ben ook nog op zoek naar een goede voeding voor dit systeem , welke wattage ik nodig heb en welke merken goed zijn prijs/qualiteit Alvast hartelijk bedankt .
Link naar reactie
-ATI radeon 9700 pro 128Mb €259 of -gygabyte radeon 9700pro 128Mb €255 en die je niet noemde: Club3D Radeon 9700 Pro 128MB DDR ...voor welke ik persoonlijk zou gaan :) en die bedoelen ze trouwes bij maXpert als ATI radeon 9700 pro gewoon even kijken welke goedkoop, dichtbij en redelijk positief uit de shopsurvey komt voeding: 300W Zalman ZM300A-APF ofzo? niet duur, gewoon keigoed :) niet echt voor oc'en voor voedingreviews: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841 http://www.tweakers.net/nieuws/27423
Link naar reactie
Ik heb geen voorkeur voor Club-3d, dat was Vandread die daar mee kwam, ik heb tenslotte een Asus videokaart. Overigens maakt het niet veel uit of je een Connect-3d, Club-3d, Saphire of Gigabyte kaartje koopt. Alle kaarten volgen het " referentie ontwerp " van ATI, of ze nu " build by Ati " of " powered by ATI " zijn. Qua kwaliteit maken ze niet veel verschil. Ik hoor echter wat negatieve berichten over de koelers van Club-3d die er nog wel eens mee willen stoppen. Verder heb je nog Hercules en Asus Radeon kaarten, deze zijn wat duurder maar hebben doorgaans een betere koeling en een erg complete doos. Als je dus een ATI kaartje wilt kopen die goed en niet duur is zou ik voor een Saphire of Gigabyte gaan, en als 2e keuze een Club-3d of Connect-3d
Link naar reactie
[quote:12a3295617="Red Dragon"]Ik heb geen voorkeur voor Club-3d, dat was Vandread die daar mee kwam, ik heb tenslotte een Asus videokaart. Overigens maakt het niet veel uit of je een Connect-3d, Club-3d, Saphire of Gigabyte kaartje koopt. Alle kaarten volgen het " referentie ontwerp " van ATI, of ze nu " build by Ati " of " powered by ATI " zijn. Qua kwaliteit maken ze niet veel verschil. Ik hoor echter wat negatieve berichten over de koelers van Club-3d die er nog wel eens mee willen stoppen. Verder heb je nog Hercules en Asus Radeon kaarten, deze zijn wat duurder maar hebben doorgaans een betere koeling en een erg complete doos. Als je dus een ATI kaartje wilt kopen die goed en niet duur is zou ik voor een Saphire of Gigabyte gaan, en als 2e keuze een Club-3d of Connect-3d[/quote:12a3295617] Het zit allemaal niet heel ver van elkaar vandaan, het ligt er maar net aan hoeveel je meer wilt betalen voor een andere koeling en wat software Dus ga je overclocken.... dan ligt het er maar net aan wat je wilt doen... echt andere koeling of de standaard houden. Ga je niet oc'en dan kan je netzo goed een relatief goedkoop model nemen De club3d ati kaartjes zijn meestal wat goedkoper.
Link naar reactie
Yeps, dat wat jij zegt komt ongeveer op het zelfde neer als wat ik al aangaf. Als je niet gaat overklokken moet je gewoon de goedkoopste nemen, of dat nu connect-3d, club-3d, Saphire, HSI, Gigabyte of zo is maakt dat niet veel uit. Blijft het feit dat de kwaliteit van de club-3d coolers twijfelachtig is, als een fan het al na een jaar begeeft vind ik dat een kwalijke zaak
Link naar reactie
mja das wel zo van die koeler, maar opzich gebeurt het niet extreem veel geloof ik, maarja meeste mensen die ik ken zetten er een andere koeler of WCblokje op ^_^ Wat me bij RD opvalt is dat jij meestal voor het duurste gaat :P jij vindt het niet erg om er geld aan uit te geven :wink: dus jij redeneert meestal vanuit wat duurder is en bij mij is het vise versa ;)
Link naar reactie
[quote:3d5e0a6a05="Vandread"] Wat me bij RD opvalt is dat jij meestal voor het duurste gaat :P jij vindt het niet erg om er geld aan uit te geven :wink: dus jij redeneert meestal vanuit wat duurder is en bij mij is het vise versa ;)[/quote:3d5e0a6a05] RD heeft gewoon geen geduld om te wachten tot er keus si ;) Hij wil de R9800 XT, en hij wil hem nu, de asus was er het eerste, dus hoppa bestellen !! :roll:
Link naar reactie
[img:37526b2053]http://smile.smilies.nl/354.gif[/img:37526b2053] HJS kent mij te goed. Over geld doe ik inderdaad niet zo moeilijk, ik moet gewoon snel en goed spul hebben en ik moet er niet op wachten tot het er is. Als ik advies geef geef echter niet vaak het advies om een heel duur product te kopen, in dit geval raad ik dan ook de gewone radeon 9700 kaarten aan zoals je hierboven kan zien.
Link naar reactie
[quote:b028525a6c="AswinW"]Als je nou ff wacht, heb ik binnenkort mogelijk een club3D in de aanbieding. Bij interesse, zie ik het wel en hier wel posten. Prijs zal onveranderd blijven tov nieuwprijs, omdat ie nieuw is en ik anders een creditnota krijg.[/quote:b028525a6c] Ben alvast geintreseerd , maar wat is ff wachten ik had graag een datum . Heb jij dan een winkel ofzo? En voor welke prijs ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...