Ga naar inhoud

verschil radeon 9200se of gf fx5200


Aanbevolen berichten

Ik heb een radeon 9200se, maar die geeft geen goed beeld, ik heb de laatste drivers geinstalleerd, maar hij blijft problemen geven. Ik heb hem aangesloten op een 17" scherm, daar geeft hij bij een resolutie van 1024*768 een vervelende schaduw rechts van de pictogrammen, de letters in word ed, dus zo'n beetje alles wat op het beeldscherm staat. Ik d'r ook een 19" scherm op aangesloten, maar dat is helemaal niets. een resulutie van 1024*768 geeft hij wel redelijk goed weer, maar als ik 1280*1024 probeer is het hele beeld onscherp, en dat krijg ik met geen mogelijkheid scherp. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, oa de snelheid van 8x agp naar 4x gezet, maar dat helpt niets. Ik zit zelf te denken aan een defect in de kaart, maar misschien heeft iemand hier nog een briljant idee. alvast bedankt edit: titel
Link naar reactie
Ik heb een Radeon 8500LE FDX 64MB, deze geeft ook een kl*te beeld. Hiermee bedoel ik dat mijn beeld niet kan blijven stil staan. Na veel gedoe heb ik mijn monitor kunnen omruilen. Toen ik de "nieuwe" monitor kreeg, bleef het beeld nogsteeds slecht. Nu een TNT2 erin en het beeld is scherp en stabiel. Als ik de Radeon in een andere computer stop, geeft ie wel goed beeld :roll: ...snap jij het, snap ik het...... -=1280x1024@85Hz op 19" HANSOL monitor=- ('k lees net in een vorige thread dat het aan de voeding kan liggen? Hij heeft het wel 1 jaar goed gedaan)
Link naar reactie
[quote:de880d6222="mai"]Ik heb toen de verleng kabel tussen mijn monitor uit gehaald hier na was mijn beeld glas helder. [/quote:de880d6222] Heb ik niet. Ik heb hem direct aangesloten op de videokaart, Ik heb hem inmiddels geprobeerd in een andere pc draaiend te krijgen, maar dat werkt ook niet. Ik denk dat de kaart kapot is. vanmiddag maar eens terug naar de winkel...
Link naar reactie
[quote:6719eb061f="Mr. 18"]Ik ben terug geweest, andere videokaart werkt ook niet, nu willen ze er een fx5200 inzetten. Dat is een iets duurdere kaart. Maar hoe zit dat met de prestaties tov de 9200 se. ps. de meerprijs (30 euro) neemt dat bedrijf voor zn rekening.[/quote:6719eb061f] Wazig beeld is meestal een bandbreedte probleem. Kan komen door een slecht/kapot filter of een slechte kabel. Heb je voor beide beeldschermen dezelfde kabel gebruikt? ALs het om het filter gaat dan zou een andere kaart het probleem moeten oplossen, tenzij het om een productie fout gaat. Probeer dan eens een ander merk 9200SE.
Link naar reactie
[quote:6f3cb1f697="Slashhead"][quote:6f3cb1f697="Mr. 18"]Ik ben terug geweest, andere videokaart werkt ook niet, nu willen ze er een fx5200 inzetten. Dat is een iets duurdere kaart. Maar hoe zit dat met de prestaties tov de 9200 se. ps. de meerprijs (30 euro) neemt dat bedrijf voor zn rekening.[/quote:6f3cb1f697] Wazig beeld is meestal een bandbreedte probleem. Kan komen door een slecht/kapot filter of een slechte kabel. Heb je voor beide beeldschermen dezelfde kabel gebruikt? ALs het om het filter gaat dan zou een andere kaart het probleem moeten oplossen, tenzij het om een productie fout gaat. Probeer dan eens een ander merk 9200SE.[/quote:6f3cb1f697] Ja,dat was mij bekend, maar bij dat 17" scherm heb ik last van ghosting, ik heb me vertellen dat dat meestal aan het beeldscherm ligt, maar dat is practisch niet mogelijk, omdat dat beeldscherm op een andere videokaart prima doet. De videokaart was een club3d. Hij staat nu weer bij de pc-boer, al bijna een week :evil: voor een andere kaart, de fx5200 dus, niet op voorraad, moet besteld worden, dat gezeur begin ik wel een beetje zat te worden :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...