Ga naar inhoud

Radion 9600 of 9600 pro


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuw systeem aanschaffen en heb de volgende vraag. Ik ben geen gamer behalve dat ik wel eens racegames op de pc speel. Ik had als videokaart de Radeon 9600 pro op het oog. Een goede redelijk snelle middenklasse kaart. Nou wil ik kiezen tussen twee leveranciers waarvan de één iets goedkoper is maar die levert de 9600 pro niet maar alleen de 9600. Zoals de gezegd de andere leverancier levert de 9600 pro wel maar m'n systeem wordt een beetje duurder (ong 40 euro). Ik wil dus niet zelf lopen klooien dus dat is geen optie. Het systeem moet direct kompleet zijn zonder dat ik zelf iets moet gaan plaatsen en installeren. De vraag is dus kan ik met m'n racegames uit de voeten met een radeon 9600 of kan ik toch beter de radeon 9600 pro nemen. Ik ben niet iemand die contineu de nieuwste games haalt maar zo af en toe komt er eens iets bij. Ik wil er wel een paar jaar mee uit de voeten kunnen. Graag advies. Alvast bedankt. Conqubite
Link naar reactie
Ik zou gewoon voor de 9600 gaan. Deze voldoet nu (heel) ruim aan je eisen, en over een paar jaar zijn de games ook nog wel te spelen. Je speelt nu nl. niet de nieuwste games, dus ik neem aan over een paar jaar ook niet. De nieuwste van over een paar jaar kun je dan niet meer aan, maar de gewone wel. En ik kan me voorstellen dat je meteen een werkend systeem wil, zonder eventuele problemen met die videokaart, dus ik zou zeggen de 9600.
Link naar reactie
[quote:88ec370687]Nou wil ik kiezen tussen twee leveranciers waarvan de één iets goedkoper is maar die levert de 9600 pro niet maar alleen de 9600. Zoals de gezegd de andere leverancier levert de 9600 pro wel maar m'n systeem wordt een beetje duurder (ong 40 euro). Ik wil dus niet zelf lopen klooien dus dat is geen optie. Het systeem moet direct kompleet zijn zonder dat ik zelf iets moet gaan plaatsen en installeren. [/quote:88ec370687] Volgens mij heb ik het niet helemaal begrepen....nog steeds niet eigenlijk. Je hebt de keuze tussen 2 leveranciers. De ene heeft geen 9600 Pro(maar wel een 9600), de ander heeft wel een 9600 Pro. Wat bedoel je met: mijn systeem wordt een beetje duurder? Door die videokaart, of door iets wat je zelf hebt aangepast? Maar als een leverancier hem wel heeft, is ''zelf klooien'' toch helemaal niet aan de orde? Of je koopt je systeem bij 1, met een 9600, of bij 2, met een 9600 Pro. Je gaat toch niet bij 1) kopen en er dan een Pro inzetten :-?
Link naar reactie
Hoe jij er tegenaan kijkt, moet je ook kiezen voor de ene of de ander. Ik zou er niet van afwijken. Je wilt gewoon een pc, neerzetten, windows en doen wat je lekker vindt. Geef toch die 40 euro meer uit, vooral omdat je er een paar jaar mee wil doen. Die extra power vd pro kan dan mee helpen om een vervanging volgens jouw normen zo lang mogelijk uit te stellen. Succes en post tzt wat je definitieve config is :P
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:e0f076704a="Vandread"]uhm.... als je die 9600pro wilt... kun je niet gewoon vragen of ze die willen bestellen?! :roll:[/quote:e0f076704a] Even een oud draadje reanimeren :lol: Ik heb dit advies opgevolgd en het heeft resultaat opgeleverd. Het is uiteindelijk de 9600 XT geworden die bedrijf 1 (ik weet niet of het mag dus ik zal geen namen noemen) eerst niet kon leveren. Ik heb gevraagd waarna ze uiteindelijk aangaven dat ze hem konden bestellen. Ik betaal nu uiteindelijk ook een lagere prijs dan ze me eerst hadden doorgegeven dus daar doen ze ook niet moeilijk over. Het wordt een Pentium 3.0 GHz met Asus P4P800 De Luxe, 512 MB PC 3200 400 MHZ, 160 GB SATA, DVD +/- writer, Logitech Cordless DT MX en Samsung SM 192" TFT. Daarnaast nog een tv en videobewerkingskaart van Pinnacle. Als het goed is moet ik daar weer een jaar of drie mee kunnen doen. 8) :roll: Conqubite
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...