Ga naar inhoud

Direct X 10


Aanbevolen berichten

Ik weet dat je DirectX doorgaans voor games gebruikt en begrijp daarom ook wel dat de vraag daar stond, echter Ik vond persoonlijk dit meer in het videokaarten Forum passen, vandaar dat ik hem verplaatst heb. DirectX 10, ook wel DirectX LH genoemd (LH = Long Horn), komt pas in 2005 uit samen met de nieuwe Windows met codenaam Long Horn. Voor die tijd komt er nog een DirectX 9.1, vermoedelijk zullen in DirectX 9.1 Pixel Shader en Vertex Shader 3.0 zitten. XGI, nVidia en ATI werken alle 3 aan kaarten die PS en VS 3.0 ondersteunen en die staan voor 2004 gepland. Dus eerst maar DirectX 9.1 afwachten lijkt me. Of nog beter, de eerste games die DirectX 9.0 volledig ondersteunen, die hebben we nog niet eens.
Link naar reactie
DX 9.1 is tot nu toe ook niks meer dan geruchten en roddels. Er was een gerucht dat de nVidia FX kaarten veel beter zouden werken met DX 9.1 mbt pixel shaders e.d. heb ik nog een draadje over op B3d geplaatst http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=8538 (na de link van de baas daar gaat het meer over de hartaanval van Digital wanderer ;) ) Nieuwere draad over DX 9.1 http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=8779 (vooral de post van Uttar over de nieuwe AA mode voor NV3* GPU's ;) ) Oh en ff doorklikken naar nvnews in die 2de draad !!
Link naar reactie
Het kan wel een gerucht wezen maar waarom staat DirectX 9.1 dan op de roadmap van XGI: [img:175b7fc1be]http://www.tecchannel.de/hardware/1271/images/0014170_PIC.gif[/img:175b7fc1be] [url=http://www.tecchannel.de/hardware/1271/1.html]Bron[/url] Verder is dit nog te vinden over Pixel shader 3.0 http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20031101182943.html Er word echter niet gemeld of dit in DirectX 9.1 of 10 zit.
Link naar reactie
[quote:3597ded891="Red Dragon"]Dus eerst maar DirectX 9.1 afwachten lijkt me. Of nog beter, de eerste games die DirectX 9.0 volledig ondersteunen, die hebben we nog niet eens.[/quote:3597ded891] Je slaat de spijker op zijn kop! Waarom in godsnaam nu allemaal directx8-kaarten omruilen voor een directx9-kaart , zoals je veel in dit forum leest? De directX8-kaarten doen het nog steeds voortreffelijk! Pas eind volgend jaar (als een nieuwe generatie video-kaarten wordt "geboren") en tevens de eerste directx9-spellen (pardon, games :wink: ) verschijnen, pas dan is het nuttig een directx9.0 (of 9.1) kaart aan te schaffen. Het lijkt wel of elke idioot (pardon me) in de marketingtrucs trapt die verkondigen dat je nu al een nieuwe kaart moet hebben.
Link naar reactie
Tja, de eerste games die DirectX 9 effecten gebruiken zijn er al: Max Payne 2 Tomb Raider: Angel Of Darkness Gun Metal Halo Om er maar 4 te noemen, deze maken niet 100% gebruik van de DirectX 9 features maar wel gedeelte lijk van Pixel Shader 2.0 en vertex Shader 2.0 die in DirectX 9 zitten. De games waar ik het over heb zijn voornamelijk "hybride" games die gedeelte lijk DirectX 8.0/8.1 en DirectX 9.0 zijn. Dus een DirectX 9 kaart kopen heeft weldegelijk nut als je dergelijke games (het zijn er wel meer dan die 4) in full detail wilt spelen. Waar ik op doelde is het wachten op games die veel meer dan een handjevol features directX 9 features gebruiken. die komen in het voorjaar van 2004 al: Half-life 2 S.T.A.L.K.E.R. Oblivian Lost. Far Cry Laat die eerst maar komen en daarna DirectX 9.1 of 10 of wat Microsoft ook maar gaat uitbrengen op DirectX gebied. Ik ben het dus niet met je eens dat het geen nut heeft om DirectX 9 videokaarten te kopen, met de huidige nieuwe games en de games die er aankomen het je er dus zeer zeker wel wat aan. een 2e reden om een dure videokaart te kopen (reden waarom ik een R9800XT heb) is dat je de huidige games met beeldverbeterende functies zoals Anti-Alaising en Anisothropische filtering kan spelen. Je speelt Max Payne 2 nu nou eenmaal niet optimaal met een GeForce 4 ti 4200 @ 1280x1024x32 met Anti-Aliasing op 4x en Anisothropische filtering op 8x. met een Radeon 9800XT is dat een koud kunstje.
Link naar reactie
Geen idee of Enter the Matrix DirectX 9 is, ik heb het spel wel maar ik denk niet dat die DirectX 9 features gebruikt, de grafix vind ik nogal brak van dat spel. Als een spel DirectX 9 nodig heeft om te instaleren zegt dat nog niet dat hij het ook gebruikt, ik heb het dus over games die ook gebruik maken van DirectX 9 effecten. De videokaart die ik heb is de snelste Radeon 9800 die er is, (Super pro zou je kunnen zegen ja ;) ) Zie FAQ voor de specs of lees de Computer! totaal of lees wat reviews op internet
Link naar reactie
[quote:adb13f9356="Red Dragon"]Tja, de eerste games die DirectX 9 effecten gebruiken zijn er al: Max Payne 2 Tomb Raider: Angel Of Darkness Gun Metal Halo Om er maar 4 te noemen, deze maken niet 100% gebruik van de DirectX 9 features maar wel gedeelte lijk van Pixel Shader 2.0 en vertex Shader 2.0 die in DirectX 9 zitten. De games waar ik het over heb zijn voornamelijk "hybride" games die gedeelte lijk DirectX 8.0/8.1 en DirectX 9.0 zijn. Dus een DirectX 9 kaart kopen heeft weldegelijk nut als je dergelijke games (het zijn er wel meer dan die 4) in full detail wilt spelen. Waar ik op doelde is het wachten op games die veel meer dan een handjevol features directX 9 features gebruiken. die komen in het voorjaar van 2004 al: Half-life 2 S.T.A.L.K.E.R. Oblivian Lost. Far Cry Laat die eerst maar komen en daarna DirectX 9.1 of 10 of wat Microsoft ook maar gaat uitbrengen op DirectX gebied. Ik ben het dus niet met je eens dat het geen nut heeft om DirectX 9 videokaarten te kopen, met de huidige nieuwe games en de games die er aankomen het je er dus zeer zeker wel wat aan. een 2e reden om een dure videokaart te kopen (reden waarom ik een R9800XT heb) is dat je de huidige games met beeldverbeterende functies zoals Anti-Alaising en Anisothropische filtering kan spelen. Je speelt Max Payne 2 nu nou eenmaal niet optimaal met een GeForce 4 ti 4200 @ 1280x1024x32 met Anti-Aliasing op 4x en Anisothropische filtering op 8x. met een Radeon 9800XT is dat een koud kunstje.[/quote:adb13f9356] Halflife 2 heb ik al!!! :lol: Het is wel een uitgelekte beta versie maar de meeste levels werken perfect!!! Hier en daar is er een muurtje nog niet klaar maar ik heb al heel wat uurtjes gespeeld. Toch blij dat ik een kaart heb die wel DX9 ondersteund!!! :wink:
Link naar reactie
[quote:4ffeeecc99="schmia"]Bijna alle levels werken perfect!!! Dus volgens mij weet je totaal niet waar het over gaat :o[/quote:4ffeeecc99] Als het over die gare Anon-versie gaat, die is verre van af, er zit zelfs geen AI in. Je doe jezelf tekort om deze te spelen. Ik heb iig die versie gezien om even van de gfx te proeven, maar heb em daarna snel gemoved.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...