Ga naar inhoud

Drivers die je kaart mollen, ik wil dit toch even melden ...


Aanbevolen berichten

Uit eigen ervaring :( helaas het internet afgestruind over dit fenomeen en er zijn meer artikelen te vinden. Een beste link wat ik vond: http://www.short-media.com/forum/showthread.php?s=60493e8dc7cb390923db7a2588d052af&threadid=4820&perpage=20&pagenumber=1 Tja.... mine is at point of RMA (Hercules Radeon 9700 pro), during drivers-install.... Ben ik gek of ... ??? Het gaat over de 3.8 Catalyst Drivers Ati Radeons
Link naar reactie
Zie het Catalyst-driver topic waar het al gepost is ... (1) verhoogde temperatuur is wel geconstateerd, maar niet in die mate dat het schadelijk werd (2) kapotte monitors lijken ook meer een kwestie van internet massa-hysterie te zijn (het schijnt Ati zelf niet gelukt te zijn om het na te bootsen en met de beveiligingen die een moderne monitor kent moet het zo goed als onmogelijk zijn ... )
Link naar reactie
[quote:110e588a7b="JaFO"]Zie het Catalyst-driver topic waar het al gepost is ... (1) verhoogde temperatuur is wel geconstateerd, maar niet in die mate dat het schadelijk werd [/quote:110e588a7b] Nou die van mij is naar de klote ...... dus eh, je mag mij meer vertellen. Boeit me niet, maar dezen jongen... ik, persoonlijk... heb het ervaren dus eh...en het is niet leuk. Geef ik je op een briefje. Wel grappig dat je naar een draad verwijst "waar dat al in zou staan". Nou, dit vind ik ernstig genoeg om daar hier een aparte draad voor te openen, die voor moderators natuurlijk vrij is om te verwijderen maar goed. M'n kaart liep als een zonnetje, ongeklokt. Nee, die lui gaan zeggen, ja het klopt. Dan weten ze wel wat er op hun afkomt... zoiets kost toch miljoenen of niet dan ?! En dan afwentelen op de consument, ach.... massahysterie (alsof we allemaal kinderen zijn, hiero... voor de bedrijven). Nee jongen, geloof het maar niet. Overigens, de scores in m'n handtekening gelden nu niet meer ... kan de testen niet eens draaien. Heb alleen 2D-beeld met strepen. Dit, na de drivers installatie.
Link naar reactie
Asinw : het is volgens mij meer toeval . Begrijp best dat je BAALT, zou ik ook, vooral met zon kaartje. Ik geloof wel dat de 3.8 versie een probleem driver is. Ik had gisteren een probleem, generals was blijven haken met 3.8. Mijn zoontje reboote de machine en kreeg windows fouten. Thuisgekomen, de boel met wat debuggen weer opgestart gekrgen. Drivers er weer op, echter ik hoorde bij een reboot een klikkend geluid (van een HD in trouble) Was niet de HD, leek meer vd brander te komen. Dus besloten geen risico, ghost image terug(3.7) generals moest ik opnieuw installeren en alles oke. Het klik geluid was na de restore ook weg. Is het de driver ? een combi van het hangen ? Who knows, ik gebruik ze veiligheidshalve niet meer.
Link naar reactie
Tja, wie zal het zeggen. Kijk, in mijn leven ben ik van beroep geweest: manusje van alles bij een softwarebedrijf, Netwerk-systeembeheerder, daarna Netwerkdesigner bij een zeer grote ICT-dienstverlener en multinationals, bij diezelfde zeer groot bedrijf Microsoft-sofwareontwikkelaar geworden. Mij is altijd bijgebleven dat Drivers, zijn "Stuurprogramma's". Stuurprogramma's om je hardware aan te sturen. Daar Operating systemen in hun kernelprocessen verschillend om kunnen gaan met "hardwarecalls" (aanroepen van stukjes hardware), zijn er ook verschillende typen drivers voor hetzelfde apparaat. Een driver voor XP, NT, Win2000, WinME en andere 9x-systemen. Zo zijn er ook weer "softwarecalls" die door middel van meegeleverde windows-api's (application Interfaces) andere software kunnen aanroepen. Bijv.. een Access-database - query en zijn output in een Word-document. Ik heb in mijn ruim 13 jaar ICT ervaring nog nooit meegemaakt dat een driver een "hardware-piece" kapot maakt. Wat ik wel heb meegemaakt is dat hardware "beschadigd" kan raken. Tijdens de install "zag" ik het en wist eigenlijk voordat ik rebootte al van "oops, dit is mis". En ik snap ATI en consorten dat ze dit NIET de wereld in willen hebben. Dit was geen toeval, dit leek op cyberdriver-terror. Ik weet 1 ding, jullie mogen het zelf weten maar ik gebruik geen enkele guru3d-driverspul meer.
Link naar reactie
AswinW Ik begrijp dat je baalt en terecht echter daarom hoef je niet nog een topic te openen. Je hebt hier al een topic over je probleem: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=103949&start=0 Daar kan je in verder gaan. Verder is jou probleem onstaan door de Beta Catalyst 3.9 drivers en niet door de Catalyst 3.8 drivers. je verhaal over de cat 3.8 en link slaan dus niet op jou probleem. Het speciefieke Catalyst 3.8 probleem is weerlegt en staat uitgebreid in de Catalyst topic die we daar voor hebben. Zie vanaf: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92177&start=120 Verdere discussies over Catalyst drivers kunnen worden behandeld in deze topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=104151 Of je gaat dus verder in je oude topic of in de catalyst driver topic. En nogmaals, jou probleem is onstaan door de Cat 3.9 beta en niet de Cat 3.8! deze Bonus topic gaat dus op slot
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...