Ga naar inhoud

Probleem met Radeon 9700 Pro, Hulp nodig.


Aanbevolen berichten

Hoi, Helaas, gekocht en kaart geeft problemen. Ik baal goed. INeenkeer na 2 weken goed draaien, geeft de kaart bij een installatie van de 3.9 drivers (althans een poging daartoe, want het lukte niet), ineenkeer rode strepen door het beeld heen van Windows Desktop. Dit doet ie ook, wanneer ikhet scherm zie van de bios en/of in Dos opstart middels een bootflop. Ik heb dan maar het modem eruit gehaald om minder stroomvreters te hebben, zodat voeding het zou trekken. Toen starte de computer gewoon op en na pakweg 3 minuten komt het weer terug. Daarvoor heeft ie gewoon 2 weken prima gedraaid, geen enkel probleem. 200 euro's naar de haaien ???? (het is een hercules, 2e hands gekocht met nog 3 jaar garantie, nu 2,5 jaar). Ik heb geen factuur. Hij heeft het nu zeggen en schrijven, 2 weken heavy use en goed zonder problemen gedraaid in deze configuratie en ik heb niks daarna veranderd. Het lijkt op een hitteprobleem, maar hoe die nou ineenkeer ontstaat ??? Computer is ook niet verplaatst of wat dan ook. Het ging bij die 3.9 Catalystdrivers verkeerd die Red Dragon hier gepost had en ik dacht, ach ik kijk wel effe.... Had ik dat maar nooit gedaan, want het ging VET fout... bij restarten al meteen, installatie van dat product was bagger (error could not find .INF file enz...). Dus ik de Hercules Prophet 3D driver catalyst 3.7 teruggezet. Geen resultaat ... Blijf het probleem voor altijd houden totdat ik de PC, een hele tijd uit had staan en nou loopt ie weer wat beter maar laaannngzzzaammm wordt het beeld troebel en komen die rode strepen. Ben er niet gerust op, waar zou het aan liggen ? (P.S. en m'n CPU-upgrade van willamette naar northwood 2.4 zit er al 3 maanden in zonder problemen). Dell diagnostics levert niks op. Please help me ?!
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kaart ertuit halen. dan er weer in. Ik neem aan dat je voeding genoeg is. Start op met een bootflop.Zijn er nog probelemen ? Ja : dan toch veel meer info meegeven. Nee : dan kijken of ie het weer doet of als je geen risico wil nemen format C: en gebruik dan gewoon officiele drivers. Minste kans op probelemn. Ga je met beta spul etc aan de gang, dan weet je dat het fout kan gaan en moet je ook voorzieningen treffen. Btw : heb je geprobeerd om via een image of herstelpunt terug te gaan ?
Link naar reactie
Lijkt me sterk dat dit door die Beta driver komt, ik denk dat het probleem met toeval op dat moment is ontstaan en niet door die driver. een beta driver kan hooguit je windows verzieken maar niet je videkaart. Als ik dit zo lees is het geen voedings probleem, het is iets met het geheugen vermoed ik. Probeer de kaart anders eens in een ander systeem te testen.
Link naar reactie
Ik installeerde je nieuwe driver - ging niet lekker, ik reboot - systeem komt met rode streepjes en meer en meer .... en meer.. Ennnnnn.... hangen. geheugen heb ik getest via Dell - diagnostics bootable CD (want in Dos, houdt ie het wat langer uit) -> geen problemen. Red e.a. Ik baal hier goed van. Sterker nog, woedend want een mooie kristallen lamp is hier ook al aan diggelen gegaan (omgestoten). Ik wordt gek. Kijk, het volgende is veranderd: -3 maanden geleden een cpu upgrade -2 weken geleden, deze kaart Alles heeft vlekkeloos gewerkt en geen veranderingen. Geen overgeklok, niks. Behalve die drivers. Ik denk dat die drivers mijn kaart een godsgruwelijke klap (ga 2000 lopen ipv 200) verkocht heeft. Er is 3 jaar warranty en ik heb de doos en alles (hercules). Alleen geen factuur. Waar kan ik claimen en hoe gaat dat in z'n werk voor Hercules-kaarten ? (het enige wat ik deed was drivers installeren. Liep standaard op 325 en 310 mhz) Zou het aan m'n CPU kunnen liggen ? Het lijkt net alsof ie op bedrijfstemp komt en dan zegt ie... hey, het wordt te heet, ik stop. Maar als cpu te heet wordt, reboot ie toch ?
Link naar reactie
met geheugen bedoel ik het geheugen van de videokaart, niet je intern geheugen. Als ik het zo lees hebben die drivers nooit gewerkt, je kon ze niet eens instaleren, als je ze neit kan instaleren kunnen ze ook niets uithalen. Nogmaals, test de kaart in een andere pc. Wat de garantie betreft, neem eens contact op met de persoon waar je hem van gekoct hebt, zonder aankoop bon kun je geen garantie claimen doorgaans.
Link naar reactie
Dell Diagnostics komt met Videogeheugenprobleem. Geen idee of dat een goeie melding is, want de diagnostics verwacht een Ati van 32 mb en een paar Gefore-kaarten. De drivers waren wel geinstalleerd. De installatieprocedure verliep niet vlekkeloos, was bagger en die programmeur weet niet hoe die met wise om moet gaan. Maar hij heeft wel degelijk files veranderd en neergezet (dus geinstalleerd) en problemen. Maar goed, ook nu kan ik die optie wegstrepen want ik heb een ghostfile teruggezet met Hercules 3d Prophet Ati Radeon 9700 pro drivers. Probleem blijft dus. De driversinstallatie beta 3.9 laat ik maar in het midden. Maar goed, zonder bon maar wel serienummer, geen garantie dan ben ik "het haasje en de lul". Ik probeer de factuur te krijgen nog. Ik ga de videokaart testen in een Dell dimension waar nu een Ati 9800 pro in zit, om te kijken of het echt aan de videokaart ligt. Sisoft Sandra en utilities en windows zelf, blijven aangeven overigens dat de kaart gewoon werkt. P.S. Nu heb ik 2 van die gele strepen verticaal over het beeld lopen. Ligt het niet aan een te hete Pent 4 2.4 ghz (northwood) ?
Link naar reactie
Nog een vraag want Guillemot, die Hercules kaarten in Frankrijk, kan ik niet bereiken. Is er een Nederlandse importeur van Hercules Radeon kaarten, waar ik mee kan praten ? Op het product zit gewoon 3 jaar fabrieksgarantie op he ?! Bon of geen bon, ik heb 'm overkocht van iemand. Dan koop ik toch ook die fabrieksgarantie van 3 jaar over ? Die zit op het product en niet op de persoon toch ? Kijk, winkelgarantie okay.... ik heb geen kassabon idd. Maar Hercules geeft 3 jaar fabrieksgarantie op de kaarten. En het videogeheugen werkt niet. Moet toch mogelijk zijn ?
Link naar reactie
Deze vragen kan iemand van Hercules beter beantwoorden dan ik, ik heb geen ervaring met de garantie afhandeling van Hercules. Ik weet alleen dat je bij de fabrieks garantie van andere bedrijfen waar ik wel ervaring mee heb, (Plextor, Maxtor, Hansol en Leadtek) altijd een aankoop bon nodig hebt, dit omdat ze dan kunnen zien of de garantie al verlopen is of niet. De vraag of je systeem niet geschikt is voor de radeon9700 kan ik wel beantwoorden, ik denk niet dat het aan je systeem ligt maar aan de kaart, hij is tenslotte 2ehands. het ligt niet aan een te hete CPU, dan krijg je hele andere verschijnselen, niet opstarten de Windows en blauwe schermen en andere vormen van crashen Heb je de kaart nu al getest in die andere pc waar je het over hebt?
Link naar reactie
Nou, kaart is getest in de nieuwe Dimension 8300 van 5 weken oud. Standaard gevoed met: - De Radeon 9800 Pro. Dus mijn kaart erin, geen voedingsshit of iets dergelijks en probleem kwam ook daar op. Kaart is dus kapot, na het draaien van de Catalyst 3.9 drivers, die ik hier gedownload hebt. Ik ben ervan overtuigd dat die Hercules "een klap" gekregen heeft van die driver. Als ik genept zou zijn, had ie het echt niet 2 weken volgehouden met sjongejonge, supervette testen en opschroeven van scores, 3Dmark 2001 en 2003 en PCMark en Sisoft Sandra Burnin en Aquamark meerder malen gedraaid en die kaart slikte het gewoon. Als een motor te horen krijgt van zijn motormanagement dat ie 2000 km per uur moet gaan lopen, kan dat problemen opgeven ja. Die kutdrivers hebben mijn kaart verkloot. Die jongen hoopt met factuur tekomen voor claimgarantie, helpdesk hercules is gesloten (als alles fout gaat, gaat alles fout) en heb nu een videokaart nodig gewoon voor de heb. Zodat ik wat beeld heb. Ik ben goed pissig hiero...... en stop maar met typen....Godvvvvvvvvv.............. :evil:
Link naar reactie
Erg vervelend wat er is gebeurd, nu moet je dus alles op alles zetten om die garantie bij Hercules te claimen. Ik vind het wel raar dat die drivers je kaart slopen, ik hou het op toeval. Echter Guru3d zet er niet voor niets dit bij (en ik ook in mijn post met die drivers) [i:1b6b11ce43]The files are dated October 25, 2003 ! and the archive size has been repacked and now is 6 MB. [b:1b6b11ce43]These drivers ahould be considered highly beta, use them at your own risk [/b:1b6b11ce43]![/i:1b6b11ce43] Dat neemt echter niet weg dat ik verbaasd ben dat deze drivers dit kunnen doen zoals jij zegt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...