Ga naar inhoud

Hoe moet ik overklokken


Aanbevolen berichten

hallo ik heb toevallig de zelfde kaard dus zal ik je het even uileggen ten eerste heb je het overclock programmatje in de faq nodig en via faq kun jew weten hoe je overclokct ik kwam met het gehe8ugen van 500 naar 571 en de core van 325 naar 374 ik sta niet garant dat dit ook met jouw kaard lukt maar je kunt gewoon kmijken hoever je komt dus lees die faq en ga lekker clocken
Link naar reactie
ja heb inmiddels rivatuner gedownload en ook het balkje gevonden inmiddels. die zat nogal verstopt :S allen ik heb de nieuwste drivers voor mijn FX er opgezet, alleen die ondersteunt Riva nog niet. Loop ik hiermee extra risico dat het misgaat? heb wel even geprobeerd, loop nog niet tegen problemen aan. Hoe merk ik trouwens of ik te ver ga?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Aangezien dit topic een beetje over de instellingen van rivatuner gaat, hie rmijn vraag! KAn iemand mij een beetje op weg helpen met rivatuner. Snap er geen zak van. Ik bedoel heb gezocht via de zoek functie maar geen echt duidelijek beschrijving van het tooltje rivatuner gevonden. Ik zou dus niet weten hoe ik rivatuner het beste voor mijn videokaart kan instellen. Nu weten jullie waarschijnlijk ook niet wat het beste is. Maar een beetje op weg helpen moet lukken, toch? Mijn videokaart is een Asus Gf4 Ti-4200. Bedankt vast....
Link naar reactie
zoals ik ook zelf heb moeten leren, moet je stap voor stap te werk gaan. Steeds stukje hoger zetten, niet te grote stappen. en dan een tijdje gaan gamen of wat dan ook. dan merk je vanzelf of hij instabiel wordt. Beste instellingen voor een bepaalde kaart zijn er namelijk niet. Is per kaart verschillend hoever je kan overklokken (zelfs bij zelfde type kaarten). dus probeer het zou ik zeggen
Link naar reactie
[quote:ff25efb70a="Lionhead"]Kan iemand zijn/haar settings hier weergeven. Weet ik ongeveer wat mogelijk is. En nu weet ik wel dat je daar niest van kunt afleiden, maar ik wil het gewoon weten. Core: 249,8 Memory clock: 445.5 Den k dat de memory niet veel verder omhoog kan aangezien, ik maar een PC2100 heb.[/quote:ff25efb70a] Ahum, geheugen van je videokaart en de snelheid waarop die loopt heeft [b:ff25efb70a]niets[/b:ff25efb70a] te maken met de snelheid van je RAM. Dus als je videokaartgeheugen overklokt hoef je niet bang te zijn dat je RAM geheugen het niet meer trekt ofzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...