Ga naar inhoud

Hoe de koeler van mijn Club3D Radeon 9700 af te halen?


Aanbevolen berichten

Het haardroger verhaal werkt niet, een Videokaart CPU (GPU/VPU) word snel 50 graden, een haardroger is niet meer dan 50 graden, met 50 graden blijft de lijm van de cooler vast zitten en de cooler op een videokaart komt er niet af, zelfs al maak je hem 100 graden. de cooler op de CPU waar Turk2003 aan refereerd heeft geen lijm maar alleen coolpasta eronder zitten en kan je makkelijk los halen ook zonder haardroger. Ik weet niet waar je je haardroger verhaal vandaan hebt maar het is gewoon onzin.
Link naar reactie
[quote:0445c73a82="Red Dragon"]Het haardroger verhaal werkt niet, een Videokaart CPU (GPU/VPU) word snel 50 graden, een haardroger is niet meer dan 50 graden, met 50 graden blijft de lijm van de cooler vast zitten en de cooler op een videokaart komt er niet af, zelfs al maak je hem 100 graden. de cooler op de CPU waar Turk2003 aan refereerd heeft geen lijm maar alleen coolpasta eronder zitten en kan je makkelijk los halen ook zonder haardroger. Ik weet niet waar je je haardroger verhaal vandaan hebt maar het is gewoon onzin.[/quote:0445c73a82] jij bent onzin man. ik heb het zelf meegemaakt toch. de cpu was vast aan de koeler. toen zij iemand dat je het met een haardroger kan eruit halen. alleen jullie goedkope haardroger kan tot met 50 grade toch. onze haardroger had ik getest met een temp. meter haalde wel hoger dan 60 grade.
Link naar reactie
[quote:ef7405c2f1]jij bent onzin man. ik heb het zelf meegemaakt toch. de cpu was vast aan de koeler. toen zij iemand dat je het met een haardroger kan eruit halen. alleen jullie goedkope haardroger kan tot met 50 grade toch. onze haardroger had ik getest was wel hoger dan 60 grade.[/quote:ef7405c2f1] :lol: nee, dat was ook zo, alleen de aldi mocht haardrogers verkopen die maximaal tot 50 graden mochten natuurlijk... daarnaast, hoe heb jij die cpu er uitgekregen dan??? kan jij de hefboom van de socket omgooien, terwijl de heatsink er nog opzit???? haardroger is gewoon dikke bull. je cpu kan gauw een keer 60 graden worden, maar dan loopt de koelpasta ook niet dun over je CPU heen of wel soms??? als je nu een echt slechte koeling hebt, en de processor wordt 72 graden stressed, wat denk je dan dat er gebeurt, dat de pasta vloeibaar ofzo wordt. alleen zeer koud maken is een goeie oplossing, daardoor wordt het 1 geheel, en is het makkelijker te verwijderen. verhitten heeft dus geen enkele zin, dat het toevallig bij jou werkte is mooi, maar over het algemeen maakt het geen snars uit..
Link naar reactie
[quote:0ddbaaf1b5="turk2003"] jij bent onzin man. [/quote:0ddbaaf1b5] Hé gaan we onvriendelijk doen tegen een Moderator? niet verstandig Turk2003. De haardroger truuc werkt niet met Thermal Adhesive, 60 graden is nog te weinig. Voorbeeld: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_thermal_adhesive.htm [quote:0ddbaaf1b5] Temperature range: - 40C to >150C (Bond strength is weakened at temperatures below 0C due to crystallization.)[/quote:0ddbaaf1b5] Spul blijft vast zitten tot 150 graden !!! waar heb jij die truuc op toegepast? op een videokaart?
Link naar reactie
CPU heeft doorgaans geen Thermal Adhesive (Warmte geleidende lijm) op zich om zich te verbinden met de CPU cooler. Normaal gesproken zit er op de CPU alleen Coolpasta en dan is de cooler er onder kamertemperatuur af te halen. Bij jou waarschijnlijk dan een uitzondering geweest. We hebben het nu dus niet over een CPU en een CPU cooler maar over een Videokaart en een Videokaart cooler. hierbij gaat je verhaal dus niet op en kan je haardroger verhaal samen met de haardroger zelf terug in de badkamerkast.
Link naar reactie
:x :x :x :x :x Volgende probleem: ik heb nu alles eraf wat eraf moest, wil ik dat koelbokje van ZalMan erop zetten, blijkt het dattie er op geen enkele manier RECHT op kan. Gedraait en geprutst aan dat ding, maar nee, telkens zittie scheef. En het kleinere blokje A is te klein. Nou heb ik zo'n gevoel dat dit niet echt op te lossen valt :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...