Ga naar inhoud

Hoe de koeler van mijn Club3D Radeon 9700 af te halen?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Zalman ZM80C-HP gekocht ter vervanging van mijn normale koeler. Maar ik weet niet hoe ik de koeler van mijn Radeon af krijg :oops: Ik zie wel 4 schroefjes, maar daarmee verwijder je alleen de koeler zelf, en niet het hele blok. Verder zijn er dus de mounting holes. Daar zitten nu 2 zwarte pinnetjes met veertjes in. Maar hoe krijg ik dat er nou uit? Kan iemand mij helpen :-? Alvast bedankt Greetz!
Link naar reactie
Je kunt idd de pinnetjes die door de pcb heengaan samenknijpen; waarschijnlijk valt het koelertje er dan vanzelf af; er zal nog wel de nodige koelpastaprut op de gpu achterblijven die je netjes moet verwijderen met wat tissues en evt een beetje wasbenzine ofzo. Ik heb zelf op mijn 9500 pro een zm 80a-hp gezet; was even puzzelen maar goed te doen. Lees goed de manual door die erbij zit, bij mijn koeler stond er een passage over "overvloedig koelpasta aanbrengen" bij een 9700 (pro??) omdat de rand die rond de gpu zit iets hoger zou zijn als de gpu zelf. suc6
Link naar reactie
echt klotewerk.. heb het eens gedaan met mn TI-4200, toen ik daar ook een zalmann op wou fabriceren.. nou ik heb een redelijk aantal bladzijden uit het scheldwoordenboek wel even voorbij laten komen.. die rot dingen zijn zo klein, en elke keer denk je dat je ze er door hebt, en dan flippen ze weer terug, en ben je weer terug bij af... :( toen maar met geweld gedaan, tang genomen, en ze gewoon afgeknipt :evil: :D
Link naar reactie
[quote:84677129ca="Crusher"]Ik heb een Zalman ZM80C-HP gekocht ter vervanging van mijn normale koeler. Maar ik weet niet hoe ik de koeler van mijn Radeon af krijg :oops: Ik zie wel 4 schroefjes, maar daarmee verwijder je alleen de koeler zelf, en niet het hele blok. Verder zijn er dus de mounting holes. Daar zitten nu 2 zwarte pinnetjes met veertjes in. Maar hoe krijg ik dat er nou uit? Kan iemand mij helpen :-? Alvast bedankt Greetz![/quote:84677129ca] Heeft laatst iets over in de Computer Totaal ! gestaan, Daar stond in dat je je vga-kaart in de vriezer moest leggen en um zo 1 dagje laten liggen en dan is de koeler eraf gevriest .. toch ? :P
Link naar reactie
[quote:67144c2a52="Senior"]Heeft laatst iets over in de Computer Totaal ! gestaan, Daar stond in dat je je vga-kaart in de vriezer moest leggen en um zo 1 dagje laten liggen en dan is de koeler eraf gevriest .. toch ? :P[/quote:67144c2a52] daarmee kun je inderdaad gemakkelijker de koelpasta verwijderen.. de clipjes waarmee de cooler vastzit, die zullen er echt niet anders van worden ofzo :wink:
Link naar reactie
[quote:2373b33b68="turbulence"][quote:2373b33b68="Senior"]Heeft laatst iets over in de Computer Totaal ! gestaan, Daar stond in dat je je vga-kaart in de vriezer moest leggen en um zo 1 dagje laten liggen en dan is de koeler eraf gevriest .. toch ? :P[/quote:2373b33b68] daarmee kun je inderdaad gemakkelijker de koelpasta verwijderen.. de clipjes waarmee de cooler vastzit, die zullen er echt niet anders van worden ofzo :wink:[/quote:2373b33b68] Idd, gewoon de klipjes met een tang samenknijpen en de koeler valt er zo vanaf (tenminste, bij mijn 9800 ging het zo vrij simpel :roll: )
Link naar reactie
[quote:ae11615cb3] Heeft laatst iets over in de Computer Totaal ! gestaan, Daar stond in dat je je vga-kaart in de vriezer moest leggen en um zo 1 dagje laten liggen en dan is de koeler eraf gevriest .. toch ? :P[/quote:ae11615cb3] Je moet het met een haardroger doen. maak je de cooler warm wor de koelpasta zacht en haal je hem zo eruit.
Link naar reactie
Kun je niet even een foto geven van je situatie. Dit is namelijk best verwarrend. Btw, hier helpt het niet om hem in de vriezer te leggen of te verwarmen, de koeler zit namelijk niet op de kaart geplakt, maar hij zit met een bepaald soort klik systeem vast. Als het goed is zitten er op de achterkant (bovenkant als ie in je kast zit) 2 nopjes die je bij elkaar moet knijpen en dan zou de koeler er zo af moeten vallen.
Link naar reactie
Een club-3d Radeon 9700 heeft schroefjes, klipjes en koellijm, dus eerst moeten de klipjes los zoals Computer_Nerdo al beschrijft en daarna moet de koeler eraf worden gehaald, dit kan via de vriezer methode (niet de haardroger methode) en daarna met gepast geweld de cooler verwijderen. voor mensen die niet zo goed kunnen zoeken heb ik even een plaatje van de Club-3d radeon 9700 gepost: [img:64242395a1]http://www.club-3d.nl/files/picWP.jpg[/img:64242395a1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...