Ga naar inhoud

Herriemakende Ti4200. Kan de ventilator er verantwoord af?


Aanbevolen berichten

Hallo medeforummers. Ik heb mijn PC wat geluidsstiller gemaakt, met behulp van een Zalman processorkoeler (op een Athlon XP 1800) en wat geluidsdempende platen. Ik heb echter nog een obstakel: de videokaart. Dit is een Leadtek GeForce Ti4200 kaart, en daar zit standaard een aluminium koelplaat omheen (aan beide kanden bevestigd), met aan de onderkant (bij de chip) een actief mini-ventilatortje. Hierop staat dat hij low noise maakt ;-) maar dat is niet bepaald het geval. Sinds het begin maakt hij al herrie... een soort hoge ruis-fluittoon zeg maar. Als ik mijn vinger erop leg om hem stil te leggen, is de pc ineens 2x zo stil. Maar.. ik vertrouw het neit om hem er helemaal af te halen want hij zal er niet voor niks standaard op zitten. Wat lijkt jullie de beste oplossing om deze kaart wat stiller te maken ? Een andere (passieve) koeler? Een weerstandje tussen het rode draadje van de fan en de kaart? Of toch de hele fan eraf ? Ik kan trouwens niet meten hoe heet de kaart wordt. Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
De koeler zit er zeg maar zo in: |||||||||||||||||| |||||||OO||||||| ||||||OOO|||||| |||||||OO||||||| |||||||||||||||||| |||||||||||||||||| Dus tussen de roosters. Maar ik heb niet het idee dat hij meetrilt. Het is gewoon de herrie die het motortje maakt dnek ik. Ik heb hem ook al helemaal schoongemaakt, maar het helpt niet.
Link naar reactie
Ik denk dat de koeler uit balans is en dan kun je hem weggooien ps gewoon een nieuwe erop doen . heb zelf namelijk dezelfde kaart en geen problemen maar heb dit wel eens gehad met een andere kaart . heb toen een nieuwe erop gedaan en het was over . ps schoonmaken met een penseeltje en de fan voorzichtig vasthouden . nooit met lucht blazen en dan de fan laten draaien want dan kan hij al uit ballans raken! :)
Link naar reactie
Twee keer hetzelfde bericht mmmmmmmm ging iets fout nou ja dit nog even als je een andere koeler zou kopen bij een elektrowinkel kan het wezen dat deze koeler de spaning vraagd dezelfde als van de harde schijf of cd rom ed. dan verbind je deze gewoon met zo`n stroomblok. deze koelers zij namelijk makkelijker te krijgen dan een originele! Succes! :lol:
Link naar reactie
[quote:825bcc8bd7="tex"]Twee keer hetzelfde bericht mmmmmmmm ging iets fout nou ja dit nog even als je een andere koeler zou kopen bij een elektrowinkel kan het wezen dat deze koeler de spaning vraagd dezelfde als van de harde schijf of cd rom ed. dan verbind je deze gewoon met zo`n stroomblok. deze koelers zij namelijk makkelijker te krijgen dan een originele! Succes! :lol:[/quote:825bcc8bd7] Hoe bedoel je [i:825bcc8bd7]uit balans[/i:825bcc8bd7]? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...