Ga naar inhoud

problemen met 9800/mobo?


Aanbevolen berichten

Hallo, Onlangs heb ik me een nieuw systeem aangeschaft: - EPOX 8RDA3+ - AthlonXP 2400Mhz - 512 MB DDR - Hercules 3D Prophet 9800 (non-pro) - en nog HD's, Audigy,... Met de 9800 ondervind ik evenwel nogal problemen. Zo wil mijn PC de instellingen die ik ingeef in SMARTGART niet onthouden: als ik AGP8x selecteer, en snel schrijven "aan", dan reboot hij, maar hij onthoudt mijn instellingen niet. Daarnaast zijn sommige pictogrammen gewoon verkeerd: zo krijgt mijn IExplorer een Outlook Express-ikoon enz. Ook de performantie is niet om over naar huis te schrijven: na het installeren van de Catalyst 3.8 drivers haalde ik een Aquamark3 score van 18000... Toen ik terugging op de 3.7, steeg die score naar 20000... als ik goed heb gelezen, moet mijn videokaart echter tot meer in staat zijn! In mijn BIOS heb ik gecheckt dat de AGP8x ingeschakeld is... Een ander probleem is te zien in dxdiag: bij "beeldscherm" is "oppervlakteversnelling" ofzo niet beschikbaar... normaal gezien zou ik dit toch moeten kunnen selecteren? Nu, ik besef dat AGP8x niet echt nodig is, maar ik moet deze functie toch kunnen instellen, zonder dat de instellingen opnieuw gereset worden (dus terug naar AGP8x... Kan iemand mij op weg helpen met het vinden van de oorzaak van dit probleem? Ligt dit aan de videokaart, of aan mijn mobo, of...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...