Ga naar inhoud

Ti 4200: games crashen


Aanbevolen berichten

[quote:0f6b508df2]Zo iets heb ik ook gehad. Heb je toevallig zonealarm er op zitten samen met xp. En ik heb 8x agp naar 4x gezet toen was het prbleem bij mij weg[/quote:0f6b508df2] Nee, geen zonealarm, maar ik zal wel proberen de size te veranderen. Ik hoop dat het werkt, maar wel raar dan, want hij heeft het een half jaar gedaan met , voor zover ik weet, deze instellingen. Iig bedankt voor de tip.
Link naar reactie
[quote:3d3e1d4827="NoepZoR"]heb ooit iets gelezen in CT over de AGP aperture size verlagen bij het bevriezen van games... Deze optie is te vinden in de bios van je PC[/quote:3d3e1d4827] En hoe ver moet ik hem dan verlagen? 4,8,16,32,64,128,256, enz.... [quote:3d3e1d4827]Zoiets heb ik ook gehad. Heb je toevallig zonealarm er op zitten samen met xp. En ik heb 8x agp naar 4x gezet toen was het probleem bij mij weg[/quote:3d3e1d4827] Dit is weer iets anders, of niet? Je kan AGP aperture size veranderen, en de snelheid: 4x/8x maar hoe doe ik dat laatste? In het bios kan ik dit nl. niet kiezen. edit: het enige wat ik in het bios kan kiezen, is: -de AGP aperture size veranderen - video: EGA/VGA of mono of CGA80 of CGA40 - on-chip frame buffer size: 1 MB of 8 MB kun je de AGP snelheid misschien softwarematig veranderen?
Link naar reactie
[quote:bbad5e86e9="ludere"]Weet iemand misschien hoe het kan...als het tenminste daaraan ligt :-? [...] En hoe ver moet ik hem dan verlagen? 4,8,16,32,64,128,256, enz.... [/quote:bbad5e86e9] Als 1x of 2x niet in je BIOS staan, vermoed ik dat je moederbord alleen AGP 3.0 ondersteund (4x en 8x). AGP aperture size doorgaans 128 of 256 mb. Kijk ff in het FAQ vraag numero 31 voor betere info.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:30b4e75756]AGP aperture size doorgaans 128 of 256 mb. Kijk ff in het FAQ vraag numero 31 voor betere info. [/quote:30b4e75756] Ja, dat weet ik, hij stond ook op 128. Maar NoepZor zei dat je het (misschien) moet verlagen bij problemen. Dus: hoe ver dan? Ik heb hem op 32 gezet, helpt nix. En AGP snelheid veranderen werkt dus ook niet. Ik heb met MDM de voltages gechecked, tijdens CPU BURN. Dit bleef (ruim) binnen de marges. [quote:30b4e75756]check ff de bios.. of alles daar goed afgesteld staat.. agp 8x etc etc..[/quote:30b4e75756] Hij draait op 4x, zou ik hem op 8x moeten zetten dan? Al ws het maar om te proberen. En dan was er nog de eventuele oorzaak temperatuur. Ik heb dus met open case en een ventilator geprobeerd--> helpt niet. Toen ik CPU BURN draaide, werd de CPU 54 graden. Dit is goed dacht ik? Ik zei al dat Sisoft Sandra vertelde: Aux/power: 69 graden. Nu zegt Motherboard Monitor: Case temperature: 77 graden Dit lijkt me nogal warm... (wel met case dicht...) Dus de enige oorzaak kan misschien temperatuur zijn, door die case temperatuur. Maar als een ventilator niet helpt, zou 1 (of 2) extra casefans toch ook niet helpen?
Link naar reactie
[quote:123bf6f2f5="ludere"]En dan was er nog de eventuele oorzaak temperatuur. Ik heb dus met open case en een ventilator geprobeerd--> helpt niet. [b:123bf6f2f5]Toen ik CPU BURN draaide, werd de CPU 54 graden. Dit is goed dacht ik?*[/b:123bf6f2f5] Ik zei al dat Sisoft Sandra vertelde: Aux/power: 69 graden. [b:123bf6f2f5]Nu zegt Motherboard Monitor: Case temperature: 77 graden ** [/b:123bf6f2f5] Dit lijkt me nogal warm... (wel met case dicht...) Dus de enige oorzaak kan misschien temperatuur zijn, door die case temperatuur. [b:123bf6f2f5]Maar als een ventilator niet helpt, zou 1 (of 2) extra casefans toch ook niet helpen?***[/b:123bf6f2f5][/quote:123bf6f2f5][b:123bf6f2f5]*= [/b:123bf6f2f5]Dat kan er gewoon mee door dat haal ik na een paar uur gamen ook dus geen zorgen over make. [b:123bf6f2f5]**=[/b:123bf6f2f5] Dat is nouw weer wel vreemd de case temperatuur is hoger als de CPU temperatuur. Dat zou inhouden dat iets anders de warmte produceert. Na de CPU is de GPU de meest warmte produceerende. Dus je videokaart wordt te warm. Dat verklaard meteen het crashen van de games. [b:123bf6f2f5]***=[/b:123bf6f2f5] Probeer eens een goeie (120mm bijv.) casefan op de videokaart te richten. Probeer ook eens [url=http://www.almico.com/speedfan409.exe]SpeedFan[/url] ik gebruiok het ook, heel handig progje. Kun je ook eens kijke of je fan niet te langzaam draait.
Link naar reactie
[quote:993c2ab9dc="General X"]Ligt eraan, als je zon speciale temperatuur geregelde fan hebt is het wel goed maar die van mij draait op 6000 RPM gemiddeld. Maar ik heb ook maar een standaard kooler van het type "vliegtuig" :wink:[/quote:993c2ab9dc] Nou, volgens mij is het zeker geen ''speciale''. Hij maakt een lawaai zeg... Je hoort hem door de tv heen :evil: Misschien dat ie te langzaam draait, kan ik hem dan sneller laten draaien, of moet ik gewoon een nieuwe kopen?
Link naar reactie
Als je weet hoe dat moet moet je dat meteen doen. (BIOS of SpeedFan, die kan dat namelijk ook...) Bij speedfan: Configure>Tabblad 'Speeds'>Selecteer dat je um mag verandere. In het hoofdscherm kun je nu het aantal % van de snelhied aangeven. Als je bij speeds niks ziet heb je pech, dan ondersteund je chipset dat niet. Maar aan de case temeratuur moet je echt wat doen die is bij mij namelijk 36 C! Je kunt beginne door een fan linkboven onder de voeding te plaatsen daar zit meestal al een uitsparing voor een fan. En onderaan rechts zit meestal ook zon uitsparing. Of een doosje. Laat die lucht in de kast zuigen en die onder de voeding naar buiten blazen. (PS: Ik ga nu slape dus ik kan voor morge middag 5 uur niet meer antwoorden op eventuele vragen (School :'( ). Gellukig zijn er nog ander forum gebruikers die dat wel kunne :P)
Link naar reactie
Bedankt! Ik kan het aantal procent inderdaad veranderen, maar alleen omlaag. Ik kan wel een getal boven de 100 invullen, en dan? Hij draait nu op 2700 RPM, ik weet neit hoe het komt dat ie hoger draait, misschien omdat ik 120 had ingevuld? Maar als ik nu 150 invul, en dan enter, het programma afsluit, en dan weer opstart, blijft ie op 2700 RPM. Ik moet dus nieuwe fans kopen, ik zal eens kijken in de kast voor aansluitingen. PS: De temps: mobo = 30, cpu = 35, case = 70 Dus de case is 70, terwijl ik geen zware 3d applicatie draait, kan het dan nog van de videokaart komen?
Link naar reactie
Ik denk dat die sensor kapot is of ergens langs de voeding zit, want de CPU is altijd hoger of gelijk aan de case temperatuur, anders kan de temperatuur van de CPU ook niet lager zijn. Waar moet die zijn koude lucht dan vandaan halen? Overigens kan die toeren wel weer omlaag naar 100 ofzo. Je moet eens testen hoe laag je hem moet zetten voordat je duidelijk verschil in geluid productie hoort. Dan draai je wat 3D spellen of ander CPU eisende software en kijkt hoe hoog hij komt je moet dat doen totdat de Temperatuur van de CPU 50-55 grade C stressed is. Na 2 uur game. Dat is een heel acceptabele temperatuur. Je moet dat eve testen wat de goede Temp - Snelhied verhouding is.
Link naar reactie
[quote:cefcdb5117]Ik denk dat die sensor kapot is of ergens langs de voeding zit, want de CPU is altijd hoger of gelijk aan de case temperatuur, anders kan de temperatuur van de CPU ook niet lager zijn. Waar moet die zijn koude lucht dan vandaan halen? [/quote:cefcdb5117] Hmm, klinkt logisch. Tja, -Sisoft Sandra zegt: mobo = 30, cpu = 35, power/aux temp ( :-? ) = 69 -Speedfan zegt: temp 1 = 30, temp 2 = 35, temp 3 = 69 -En Motherboard Monitor zegt: case = 77, cpu = 8 ( :-? ) Verschillende waarden dus. [quote:cefcdb5117]Dan draai je wat 3D spellen of ander CPU eisende software en kijkt hoe hoog hij komt je moet dat doen totdat de Temperatuur van de CPU 50-55 grade C stressed is. Na 2 uur game[/quote:cefcdb5117] Toen ik CPU BURN draaide, werd de CPU 54 graden. En 3d spellen, haha, dat zou ik wel willen ja, maar dat gaat dus niet :lol: [quote:cefcdb5117]Hmmm, een case temp van 70 graden is praktisch onmogelijk hoor. Dan zou ie direct vast moeten slaan. Probeer het is met case open te spelen / zware toepassingen te draaien.[/quote:cefcdb5117] Ja, heb ik al geprobeerd, case open en ventilator erop, maar hij bleef vastlopen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...