Ga naar inhoud

Ti 4200: games crashen


Aanbevolen berichten

Telkens als ik een game wil spelen, hangt de pc na een aantal seconden vast. Het 'bevriest', dan moet ik de pc opnieuw opstarten. Bijvoorbeeld bij Medal of honor, de ene keer na 1 minuut, de andere keer na 5 seconden, maar nooit langer. Heel veel andere spellen doen het niet, maar Hidden & Dangerous wel. Is dat omdat dit zo'n ''licht'' spel is? 2D doet het altijd, en 3D dus soms ook, maar alleen bij lichte spellen of gewoon films wel. Maar zwaardere 3d-applicaties doen het niet. Ik heb een Asus Geforce 4 ti 4200 128 MB, en ongeveer een jaar lang heb ik alle spellen kunnen spelen, oa MOHAA. Dit is pas sinds kort, dat is het rare...Verdere specs: P4 2,66 Ghz Asus mobo 2x 512 DDR 120 GB Maxtor Ik dacht dat het misschien aan de koeling licht, dus heb ik de kast opgehad en er een tafelventilator opgericht, maar het beeld hing toch vast. Wat zou het kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:202a443da8="gerben"]Temperatuursproblemen?[/quote:202a443da8] Nou, ik heb al eens de kast open gehad met een ventilator erop gericht, maar hij deed hetzelfde. Wel zegt Sisoft Sandra: Power/Aux tempratuur: 69.0 C Moederbord temperatuur is te hoog. Wat zou ik dan kunnen doen, als dit het probleem is tenminste...? Ik heb (extra) 2 casefans, die beide draaien.
Link naar reactie
Je voeding zal 't niet zijn; qua voltages dan. Even gezien binnen de toegestane specificaties. Idle of fulload trouwens? De power/aux temp.... hmm. Bij mij laat die bv. 8 graden zien, maar er is niets aangesloten op de extra sensor van het moederbord. Of die 69 C is bogus, of er zit wel degelijk een device daarop aangesloten. voeding, chipset of iets wat je zelf daarop hebt aangesloten. Tja, ik spreek nu uit eigen ervaring met een ecs k7s5a die alleen de cpu en binnen in de kast de temperatuur opmeten, en een extra ongebruikte aansluiting heeft.... heh. Misschien dat je voeding toch niet helemaal lekker is. Zou wel verklaren dat het hele zooitje stop met werken als er meer stroom nodig is. Hetzelfde wat ik had toen mijn crappy generic 300w er langzaam de brui aan gaf. Min of meer dezelfde problemen als die jij nu hebt; daarom mijn vraag wat je voltages waren/zijn.
Link naar reactie
[quote:a019cb983b]Idle of fulload trouwens?[/quote:a019cb983b] Idle. Tenminste, ik was nix ''zwaars'' aan het doen, een game ofzo. Dus ik denk idle? Maar kan ik stellen dat het geen temperatuurprobleem is, omdat ik het met een draaiende ventilator (en dus open kast) heb geprobeerd? Is er een andere manier om te controleren of t aan de voeding ligt dan verwisselen met een andere? Ik heb nl. geen 2de voeding.
Link naar reactie
Yep, dat is grof gezegd 'idle'. Temperatuurprobleem: hangt er vanaf wat de temperatuur is van je cpu, case, videokaart etc...zoek die ff op, al is 't maar op dat uit te sluiten. Probeer ook ff uit te zoeken waar de 69 graden vandaan kwam. Of maak gebruik van dit lekkere Nederlandse weer: laat je pc in een kamer, raam open, zonder verwarming en als 't lekker "fris" is, kijk hoelang je pc het dan vol kan houden :) Een andere manier om je voeding te testen: met een voltmeter op een molex en check in hoeverre de 5v lijn (rood->zwart) of de 12v lijn (geel->zwart) naar beneden gaan bij een "zwaar" spel bv. Hoeveel watt en welk merk is die voeding eigenlijk?
Link naar reactie
check ff de bios.. of alles daar goed afgesteld staat.. agp 8x etc etc.. verder kan je een proberen een ander kaartje erin te stoppen.. kijken of het dan wel goed werkt..(dus de kaart eerst deinstaleren.. andere instaleren.. en dan weer omgekeerd) daarna de kaart die erin zat weer terug plaatsen.. zou kunnen werken... en anders... Bonnetje nog? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...