Ga naar inhoud

Driver kwijt voor videokaart


Aanbevolen berichten

De pc van een huisgenote was gecrasht, waarna ik alles opnieuw heb geinstalleerd. Nu is het probleem dat ze nergens de drivers van heeft; de pc komt ergens via via vandaan. De meeste drivers heb ik al gevonden, behalve die van de videokaart. Op de kaart zelf staat helemaal [u:43c3604d56]niks![/u:43c3604d56], op een paar nummertjes na. Googlen met die nummers levert niks op. Als mijn eigen pc niet lag te klootvioolen, had er nu ook een foto van de kaart bijgestaan, maar dit dan maar later... Haar pc is een Pentium 300 en de kaart ziet er weinig spectaculair uit.
Link naar reactie
Ok, het is gelukt. [url=http://homepage.novi.net/tjeerd/images/videokaart.jpg]Hier staat de foto[/url] Het enige dat op de kast staat is Shi-Tec Dit staat op de videokaart: - Linksboven op de kaart zelf, op foto niet te zien: [b:3469a6dfc8]35-5503-03[/b:3469a6dfc8] - Op die grote chip links staat onder elkaar: [b:3469a6dfc8]P503, 980304 en CS:0200[/b:3469a6dfc8] - Op de vier chips rechts staat: [b:3469a6dfc8]vg46vs8325aq, daaronder sbok81-10[/b:3469a6dfc8] Er zit ook zo'n koelelementje op (in het midden). Staat daar onder misschien iets (op de chip eronder)? Hoe groot is de kans dat ik hem sloop als ik het eraf peuter?
Link naar reactie
Natuurlijk eerst alle (voedings)kabeltjes controleren, PCI-, AGP-, DIMM-kaarten goed aandrukken etc. Mocht dat niet helpen dan kun je een andere videokaart proberen. Die van jezelf bevoorbeeld maar dan moet je wel uitkijken dat 't moederbord en de videokaart wel de juiste AGP-ondersteuning hebben. Mocht dit niet helpen dan horen we het wel weer 8)
Link naar reactie
Het logo op de 4 chips rechts is van Vanguard International Semiconductor Corporation Deze maken geheugen chips. Daar komen we niet verder mee omdat hun web-pagina niet meer bestaat: [url]www.vis.com.tw[/url] Op de andere chip is een sticker geplakt. Ik ben benieuwd wat daar onder staat. Ook is een klein tekentje te zien links onder op die chip. Dat is echter te klein om te herkennen. Staan er soms nog nummers of teksten aan de andere kant van de kaart?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Pfffewww...de pc doet het weer. De welbekende methode van het helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten bleek ook deze maal de juiste te zijn. Alleen zit ik nog steeds met 16 kleuren bij 640x480. De videokaart wordt dus herkend als standaard grafische adapter VGA. Ik heb dat Powerstrip geprobeerd, maar dat kwam niet verder dan 3Dlabs, zonder serienummer oid te vermelden. SiSoft Sandra kon niet worden gedraaid op dat ouwe rammelbakkie. Is er geen universele driver? Het enige dat nodig is, is dat de kaart 16-bits kleuren op een resolutie van 600x800 (en evt. 1024x768) weergeeft. Spellen of grafische toepassingen worden er toch niet op gedraaid.
Link naar reactie
:D :D :D Ruud, you're the man! Fakking great! Nog ff over dat statische: een huisgenoot van me heeft van de week zijn nieuwe pc eigenhandig in elkaar geknutseld (totale kosten ca. €1500,-) en kreeg het spaans benauwd teon ik vroeg of hij wel rekening had gehouden met statische electriciteit. Gelukkig voor hem is er niets kapot gegaan. Heren, nogmaals, bedankt en als blijk van dank: [img:63d84b86b3]http://www.eat-online.net/italian/bier.gif[/img:63d84b86b3] <edit> De fakking sars! Hier had een tof plaatje moeten staan, maar helaas... </edit>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...