Ga naar inhoud

Welke beste tv-out; Sapphire radeon of xfx geforce 2 ??


Aanbevolen berichten

Beste Mensen, ik wil graag films op mijn computer via mijn tv gaan bekijken. Aangezien ik beschik over een Compaq, ben ik aangewezen op een videokaart welke past in een PCI slot (het AGP slot, schijnt beveiligd te zijn). Mijn oog is gevallen op de 2 volgende kaarten: - Sapphire Radeon 7000 32 Mb DDR PCI - XFX Geforce 2 MX 400 64 MB tv-out PCI De sapphire heeft als grote voordeel dat hij zowel over composite als over svhs aansluiting beschikt (ik vraag me trouwens af of je het verschil in kwaliteit merkt) - en een stukje goedkoper is. De XFX heeft alleen svhs-aansluiting, maar wel 64 mb aan boord; Is dit ook van invloed op de TV-out? NB. Het gaat me dus puur om de tv-out mogelijkheden, spellen spelen is bijkomstigheid. voor alle duidelijkheid mijn systeem; CompaqPress. Pentium III 600 Mhz, 128 MB, met DVD speler werkend onder windows XP Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!! Alvast bedankt voor jullie reaties!!!! Ricardo
Link naar reactie
[quote:bb35620691="RicardoK"](het AGP slot, schijnt beveiligd te zijn[/quote:bb35620691] Dat snap ik niet helemaal. Je hebt wel een AGP slot maar deze is beveiligd? Volgens mij is dat grote onzin, heb iig nog nooit gehoord van een beveiligd AGP slot. Als je zelf wilt controleren of je een AGP slot hebt: [img:bb35620691]http://www.digital-daily.com/documents/3240/agp.jpg[/img:bb35620691] Het bruine slot is een AGP slot, zo zou ie d'r in jou computer ook uit moeten zien. Iig heb je veel meer keuze als je ook kunt kiezen uit AGP kaarten. Edit: Heb nog ff zitten kijken, en misschien is de [url=http://www2.alternate.nl/cgi-bin/go.pl?stop=1&c=AFQBXKWZIV&main=/html/nodes_info/j8pu01.html]Radeon 7500[/url] ook wel wat voor jou. Edit 2: Nog meer [url=http://www.club-3d.nl/products2.php?catid=1&prodid=69]info[/url] over die kaart.
Link naar reactie
-SVHS geeft een betere beeldkwaliteit dan composite. Wel is dan handig dat je TV een SVHS-ingang heeft anders moet je nog met verloopstekkertjes werken wat altijd kwaliteitsverlies geeft. -Het onboard geheugen heeft GEEN invloed op de TV-out kwaliteit. -De GF2MX heeft een absoluut belabberde TV-out en is ongeschikt. -Mijn Build by ATi (sapphire dus) Radeon 7500 had een aardige TV-out maar ik weet niet of de 7000 gelijkwaardig is. -Ik zag op de pricewatch van tweakers dat www.computerplanet.nl de Hercules Radeon 9000 PCI te koop heeft voor 60 Euro. Dit is een uitstekende kaart met een goede TV-out voor een goede prijs. Een absolute aanrader wat mij betreft. 8)
Link naar reactie
Hoi, bedankt voor de tot nu toe gegeven antwoorden; Een vraagje nog; ik mag toch aannemen dat de Hercules Radeon 9000 PCI beter is dan de Club3d Radeon 7500 PCI ? Of heb ik het dan helemaal bij het verkeerde eind? (zijn beiden rond 60 Euro) Ps.Het gebruiksgemak vind ik heel belangrijk (ik hoor soms echt horror-verhalen over video-kaarten waarvan de tv-out echt heel moeilijk is in te stellen - zwarte beelden etc.) Wederom alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Link naar reactie
[quote:3c1c27f106="RicardoK"]Hoi, bedankt voor de tot nu toe gegeven antwoorden; Een vraagje nog; ik mag toch aannemen dat de Hercules Radeon 9000 PCI beter is dan de Club3d Radeon 7500 PCI ? Of heb ik het dan helemaal bij het verkeerde eind? (zijn beiden rond 60 Euro) Ps.Het gebruiksgemak vind ik heel belangrijk (ik hoor soms echt horror-verhalen over video-kaarten waarvan de tv-out echt heel moeilijk is in te stellen - zwarte beelden etc.) Wederom alvast bedankt voor jullie reacties!!![/quote:3c1c27f106] Ik zou de 9000 pakken. De horrorverhalen zijn gebasseerd op onkunde, als je op inet, zoals hier ook in de FAQ, ff de tutorial doorleest weet je precies hoe het moet...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ok mensen, na veel wikken en wegen heb ik besloten om maar wat dieper in de buidel te tasten en maar voor de Radeon 9000 te gaan, echter ik heb echt overal geinformeerd, maar de 9000 PCi van Hercules is nergens meer leverbaar. Nou kreeg ik een alternatief van een winkel welke de volgende kaart had liggen: Club 3D ATI Radeon 9200 PCI 128MB TV-/DVI voor 79.00 Euri's Is dit een goede kaart ? (mn. de tv-out vind ik heel belangrijk) Is club3d een beetje een goed merk? Alvast bedankt voor jullie reacties!! MvG Ricardo.
Link naar reactie
Heb je het ook hier geprobeerd? http://www.completer.nl/onderdelen/enter.html?target=Beeld___Geluid__br_Videokaarten.html Radeon 9200 PCI.... Ik denk trouwens dat we het over dezelfde winkel hebben (prijs is ook hetzelfde :-)). De 9200 PCI... Hmm, vind ik maar vreemd, ik dacht dat een 9200 niks anders was dan een 9000 met AGP x8. Maar aangezien het hier niet over APG gaat, snap ik niet dat er een 9200 kan bestaan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...