Ga naar inhoud

geen msdos programma's op een tft scherm


Aanbevolen berichten

Heel eerlijk gezegd: Lijkt me sterk dat het niet kan. Heb destijds jaren gewerkt met een laptop (dus uiteindelijk ook een tft-scherm) uit het voor-windowse tijdperk met DOS 5.0. Uiteraard zonder problemen. Wil het met dezelfde instellingen wel op een beeldbuismonitor? Misschien moet je voor een andere (lagere) resolutie kiezen. Ik heb ooit zoiets horen mompelen door deze of gene. En inderdaad werkte die laptop ook maar op één resolutie. Jan de Boer
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ja, het wil idd wel met m'n oude monitor op dezelfde pc met dezelfde instellingen. Toen ik bezig was met installeren, deed de tft het ook niet. Ik was toen bezig met fdisk en zo. Toen dat eenmaal klaar was en ik gewoon in windows opstartte deed de tft het wel. En toen had ik nog de standaard instellingen, lage resolutie, kleuren en zo.
Link naar reactie
[quote:66d637bbaf="Fr@ns"]Nieuwe pc + crt = geen probleem. Oude pc + tft = geen probleem. Monitor is een Philips 150P4. Videokaart is een Club3D Ati Radeon 9100. O-ja, de tft is via VGA aangesloten.[/quote:66d637bbaf] Nog even een opmerking erbij. Als ik (in windows 2000) een msdos (spel) start, springt het scherm dus op zwart. Ik zie het wel flikkeren en ik hoor geklikt! :-? :o
Link naar reactie
In de laatste CT staat een probleem wat een beetje in de buurt komt. Deze persoon zag bij het booten en in Dos niet het gehele scherm. Advies was om te proberen de bios van de grafische kaart te updaten of anders contact op te nemen met de fabrikant van de kaart met bepaalde technische gegevens die je met speciale software uit de monitor kunt plukken, omdat de monitor niet wordt ondersteund door de driver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...